Hjälp en nybörjare med ljud till Peugeot 205

92an
18 september 2009 · 83 Inlägg

Tjena! hade tänkt att ersätta kasset-radion och de 2 spräckta små högtalarna som sitter i min bil och behöver lite hjälp. Det är nämligen så att jag knappt vet någonting om vad jag ska tänka på när jag köper ljud. Behövs slutsteg? Hur stora högtalare går in i dörren ( har prövat mäta lite men blir inte riktigt klok). Skulle vilja komma undan väldigt billigt då jag inte lyssnar så jättemycket på musik och jag är student. smile

Honda_Danne SilverDevil
19 september 2009 · 57 Inlägg

de är mycket svårt att sä vad för högtalare som passar. men kan du bara ha högtalare i dörrarna är inte slutsteg nödvändigt. ska du ha en bas där bak kan du behöva slutsteg till basen så vida du inte köper en aktiv bas. men byter du högtalare och inte har pengar till slutsteg så går de givietvis koppla in efteråt med lite extra kabeldragning som till kommer. tipset är att ta av dörrsidan och mäta på en ungefär hur stor orginalhögtalaren är och köpa en likvärdig, men även om du köper nya högtalare som är lika stora så är de inte säkert de passar ändå i hålen som är gjorda i bilen. Sen fick jag de problemet att högtalerna hade en större magnet än orginalhögtalen och då tog min nya i rutan när jag hissa ner den. då får man bygga ut med en baffel.
Fråga gärna om du har problem. jag har gjort ett par ljudbyggen

Honda Accord S "SilverDevil" (1996)
92an
19 september 2009 · 83 Inlägg

Honda_Danne skrev: