Mordförsök vid Street racing GBG.

Princezz Avstängd
20 september 2009 · 153 Inlägg

Rick88 skrev:
Japp tackar för att ni sköter er så jävla bra på dom här tillställningarna. Utan er hade de kanske blivit mycket värre... Tack GSR Crew. smile

MVH// RICK

Tusen tack.  Roligt att höra att ni är nöjda med vårat "jobb".
Vill även "hylla" killen som blev pistol hotad och hans hund åxå.
Killen som blev pistol hotad hade med sig sin hund. (cane corso) Killen med pistolen blev rädd för hunden och stack.
Så utan den hunden och killen som blev pistol hotad så hade det KANSKE blivit värre och mer offer!?!

Som sagt många som skötte sig riktigt snyggt den natten. Dom allra flesta stannade kvar på platsen och hjälpte till med det dom kunde. Grymt stolt över er och alla i GSR.

Mvh Sandra GSR

¤SANDRA¤
GSR- Göteborgs streetracing CREW
1fittnylle Avstängd
20 september 2009 · 31 Inlägg

Princezz skrev:

IMPRAZERN skrev:

Rick88 skrev:
Dom hade lyckats skära av ett revben,punkterat en lunga,träffat tarmen samt levern va skadad... Blev uppringd 15 min efter detta av en polare som befann sig på platsen när de hände... vi har även vart i kontakt med hans föräldrar och läget verkar vara stabilt. Fan va jag hatar när sånt här händer polare...
// Rick

yikes damn.. Fy fan, hoppas han blir återställd snart.. Japp, som cambrant skrev: hälsa att han ska krya på sig ifrån garaget medlemarna..

Och till GSR, bra jobbat där vid olycksplatsen.. Duktigt av er att ni kunde hålla nere lugnet och visste vad ni skulle göra trotts chocken och stressen.. Ännu ett tecken att man kan lita på er..

Thanx så mycke. Många av oss där inräknad jag själv, har gått hjärt o lugn räddning m.m.
Jag själv går den kursen ca var 6 månad (ingår i mitt jobb) och det är något jag rekomenderar till ALLA att gå på iaf en ggn. Det man lär sig där kommer man med all säkerthet få användning av någon ggn i livet. Tyvärr.

Är grymt stolt över alla i GSR och även ALL publik o förare så skötte sig så snyggt. Fick grymt mycket hjälp och många om fram och frågade om vi behövde hjälp m.m.
Många tack.

Tråkigt att sånt här ska behöva hända. Men som det även stog i våran intervju i GT idag så hade det här "bråket" inget med våran tillställning att göra. Men det dödar ju stämningen helt. sad

Hoppas nu att vi slipper sånt här i fortsättningen.

Mvh Sandra GSR crew

Grymt bra att ni är utbildade i sånt, det borde tillhöra allmänbildningen...

Rick88
20 september 2009 · 117 Inlägg

Japp och det va nog så de va också, med tanke på att han lyckades skada så mycket på bara ett hugg...

Mvh// RICK

Princezz Avstängd
20 september 2009 · 153 Inlägg

1fittnylle skrev:

Princezz skrev:

IMPRAZERN skrev:

yikes damn.. Fy fan, hoppas han blir återställd snart.. Japp, som cambrant skrev: hälsa att han ska krya på sig ifrån garaget medlemarna..

Och till GSR, bra jobbat där vid olycksplatsen.. Duktigt av er att ni kunde hålla nere lugnet och visste vad ni skulle göra trotts chocken och stressen.. Ännu ett tecken att man kan lita på er..

Thanx så mycke. Många av oss där inräknad jag själv, har gått hjärt o lugn räddning m.m.
Jag själv går den kursen ca var 6 månad (ingår i mitt jobb) och det är något jag rekomenderar till ALLA att gå på iaf en ggn. Det man lär sig där kommer man med all säkerthet få användning av någon ggn i livet. Tyvärr.

Är grymt stolt över alla i GSR och även ALL publik o förare så skötte sig så snyggt. Fick grymt mycket hjälp och många om fram och frågade om vi behövde hjälp m.m.
Många tack.

Tråkigt att sånt här ska behöva hända. Men som det även stog i våran intervju i GT idag så hade det här "bråket" inget med våran tillställning att göra. Men det dödar ju stämningen helt. sad

Hoppas nu att vi slipper sånt här i fortsättningen.

Mvh Sandra GSR crew

Grymt bra att ni är utbildade i sånt, det borde tillhöra allmänbildningen...

Ja visst gör det!! Även om jag inte hade fått gå på hjärt och lung räddning och brand säkerhet inom jobbet så hade jag nog valt att betala för det och gå på det själv.
Det är jätte nyttigt att veta hur man ska reagera i sånna situationer. Som ja skrev innan så får nog nästan dom flest uppleva någon händelse där man behöver utföra hjärt och lung räddning, men det är lika nyttigt att gå på brandsäkerhet där man får lära sig att släcka "små" bränder, släcka människor som brinner, bilar m.m. Och det är ju jätte viktigt att iaf någon i carje racing crew har den erfarenheten.
Man vet ju som sagt inte vad som kan hända..

//Sandra GSR crew

¤SANDRA¤
GSR- Göteborgs streetracing CREW
Princezz Avstängd
20 september 2009 · 153 Inlägg

Rick88 skrev:
Japp och det va nog så de va också, med tanke på att han lyckades skada så mycket på bara ett hugg...

Mvh// RICK

Ja det är riktigt tråkigt det som hände. Fy attans alltså.sad
Pratar du med killarna så får du jätte gärna hälsa från oss i GSR crew. Har iofs en kille i GSR som har kontakt med någon barndoms kamrat till den svåraste skadade killen och han skulle nog upp till sjukhuset i morgon o hälsa på. Men det gör ju inget om det kommer från flera håll.

//Sandra GSR crew

¤SANDRA¤
GSR- Göteborgs streetracing CREW
Rick88
20 september 2009 · 117 Inlägg

Japp de ska jag göra drack öl med en av dom senast igår wink fast han drack dock frukt soda haha big_smile

Mvh// RICK

1fittnylle Avstängd
21 september 2009 · 31 Inlägg

Princezz skrev:

Rick88 skrev:
Japp tackar för att ni sköter er så jävla bra på dom här tillställningarna. Utan er hade de kanske blivit mycket värre... Tack GSR Crew. smile

MVH// RICK

Tusen tack.  Roligt att höra att ni är nöjda med vårat "jobb".
Vill även "hylla" killen som blev pistol hotad och hans hund åxå.
Killen som blev pistol hotad hade med sig sin hund. (cane corso) Killen med pistolen blev rädd för hunden och stack.
Så utan den hunden och killen som blev pistol hotad så hade det KANSKE blivit värre och mer offer!?!

Som sagt många som skötte sig riktigt snyggt den natten. Dom allra flesta stannade kvar på platsen och hjälpte till med det dom kunde. Grymt stolt över er och alla i GSR.

Mvh Sandra GSR

Cred till jycken och dess ägare då... Dom skulle låtit hunden käka upp idioterna! Antar att det inte är någon som har en aning om vilka det var?

DIIEZEL
21 september 2009 · 501 Inlägg

Ingen som vet hur det går med utredningen? Har dom några misstänkta eller kommer detta fallet hamna i arkiven och damma?

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.
Cambrant
21 september 2009 ·

En annan intressant aspect ur lördagsnattens händelse är ju hur polisen ställer sig till illegal streetracing framöver. Även om det här igentligen inte har nåt med själva GSR och träffen att göra så tycker man dom borde se över möjligheten att hitta en bana åt GSR, som med en bra ledning kan ordna legaliserade race med tidtagning. Eller så är man orolig över att dom kommer bli tuffare mot oss framöver sad

Bjork OEM <3
21 september 2009 · 6 957 Inlägg

Cambrant skrev:
En annan intressant aspect ur lördagsnattens händelse är ju hur polisen ställer sig till illegal streetracing framöver. Även om det här igentligen inte har nåt med själva GSR och träffen att göra så tycker man dom borde se över möjligheten att hitta en bana åt GSR, som med en bra ledning kan ordna legaliserade race med tidtagning. Eller så är man orolig över att dom kommer bli tuffare mot oss framöver sad

Tidtagning eller ej, ett ställe att vara på bara.

Man får väl vaka över varandra hädanefter, sånt här får inte förekomma.
Det är ju ingens fel nånstans förutom idioterna som orsaka detta,  inte har dom mkt innanför pannbenet inte..

OEM <3
Thunderstruck
21 september 2009 · 180 Inlägg

Har alltid tyckt att "svenska staten" gör för lite för ett så pass stort intresse, när det finns väldigt stort intresse och bra ledning så hjälp folket att ta vara på nerlagda flygfält med mera det finns ju över hela sverige om jag fattat saken rätt, det skulle då ske under ordnade former. Visst det finns väl såna som ser tjusning i att det sker under illegala former men tror många skulle komma ändå inklusive folk som aldrig hittar ut till dom "illegala" racen.

Det som hänt är rent utsagt förjävligt men att komma med kommentarer som att mörda dom jävlarna och liknande uttalanden ser iaf jag bara som löjligt, våld föder våld som föder mera våld. Det är iaf min åsikt sen om den är bra eller inte det är väl upp till var och en att tolka på sitt sätt.

Vem hinner bromsa för fartkameror när det finns långa raksträckor
Arradin
21 september 2009 · 631 Inlägg

Cambrant skrev:
En annan intressant aspect ur lördagsnattens händelse är ju hur polisen ställer sig till illegal streetracing framöver. Även om det här igentligen inte har nåt med själva GSR och träffen att göra så tycker man dom borde se över möjligheten att hitta en bana åt GSR, som med en bra ledning kan ordna legaliserade race med tidtagning. Eller så är man orolig över att dom kommer bli tuffare mot oss framöver sad

Funderade själv på det... Men det finns ju absolut inget som tyder på att detta inte skulle kunna hända på ett lagligt race.

Jag tror inte Polisen kommer bli tuffare ( än dom redan är ), då dom 'vet'(?) att det inte har med steetracing att göra .. Förrutom indirekt kanske ..     

Men man vet ju aldrig.
Tråkigt det som hände.

Sen vill jag ge en stor eloge till alla inblandade i att ta hand om dom skadade. Skönt att se att folk vet vad man ska göra, och verkligen gör det...  Det är det vi alla vill, om det skulle hände oss, eller hur?

Bra Jobbat

MilleN
21 september 2009 · 9 108 Inlägg

Man blir fan mörkrädd när sånt här händer.. Man brukar ju ha kul med likasinnade på såna här "tillställningar" men tydligen finns det alltid dom som utnyttjar situationen till att sno saker. Tror nog att dom här smågangstrarna håller sig borta hädanefter men man vet ju aldrig.

Cambrant
21 september 2009 ·

Arradin skrev:
Jag tror inte Polisen kommer bli tuffare ( än dom redan är )

Upplever du dom tuffa mot oss? Jag har hela tiden fått känslan att dom dyker upp, blinkar med helljusen som betyder: Åk härifrån, och sen var det inte mer med det.

Men jag kan ju kanske missat kvällar då dom varit tuffare smile

Mogel KUNG
21 september 2009 · 441 Inlägg

Cambrant skrev:

Arradin skrev:
Jag tror inte Polisen kommer bli tuffare ( än dom redan är )

Upplever du dom tuffa mot oss? Jag har hela tiden fått känslan att dom dyker upp, blinkar med helljusen som betyder: Åk härifrån, och sen var det inte mer med det.

Men jag kan ju kanske missat kvällar då dom varit tuffare smile

Jag tycker inte dom har varit så hårda utan har ju bara kommit och visat sig och sedan åkt.? Fast det kan ju vara så att gsr är så bra på att prata som har gjort att dom har varit lindriga. smile

Princezz Avstängd
21 september 2009 · 153 Inlägg

Mogel skrev:

Cambrant skrev:

Arradin skrev:
Jag tror inte Polisen kommer bli tuffare ( än dom redan är )

Upplever du dom tuffa mot oss? Jag har hela tiden fått känslan att dom dyker upp, blinkar med helljusen som betyder: Åk härifrån, och sen var det inte mer med det.

Men jag kan ju kanske missat kvällar då dom varit tuffare smile

Jag tycker inte dom har varit så hårda utan har ju bara kommit och visat sig och sedan åkt.? Fast det kan ju vara så att gsr är så bra på att prata som har gjort att dom har varit lindriga. smile

Precis så e det, det gäller o veta hur man ska prata med dom och att dom vet att vi i GSR har säkerheten och följer den till 10000...
Visst d e tråkigt när dom kommer MEN vi får ändå ha i tanken att dom faktiskt bara sköter sitt jobb som vem som helst av oss..
Mvh Sandra GSR crew

¤SANDRA¤
GSR- Göteborgs streetracing CREW
Princezz Avstängd
21 september 2009 · 153 Inlägg

Arradin skrev:

Cambrant skrev:
En annan intressant aspect ur lördagsnattens händelse är ju hur polisen ställer sig till illegal streetracing framöver. Även om det här igentligen inte har nåt med själva GSR och träffen att göra så tycker man dom borde se över möjligheten att hitta en bana åt GSR, som med en bra ledning kan ordna legaliserade race med tidtagning. Eller så är man orolig över att dom kommer bli tuffare mot oss framöver sad

Funderade själv på det... Men det finns ju absolut inget som tyder på att detta inte skulle kunna hända på ett lagligt race.

Jag tror inte Polisen kommer bli tuffare ( än dom redan är ), då dom 'vet'(?) att det inte har med steetracing att göra .. Förrutom indirekt kanske ..     

Men man vet ju aldrig.
Tråkigt det som hände.

Sen vill jag ge en stor eloge till alla inblandade i att ta hand om dom skadade. Skönt att se att folk vet vad man ska göra, och verkligen gör det...  Det är det vi alla vill, om det skulle hände oss, eller hur?

Bra Jobbat

Vi i GSR ska ha ett möte med Polis chefen för västra götaland i morgon. Så vi får väl se om han nämner detta eller inte! Det är inte därför vi ska ha möte med honom från första början men man vet ju inte om han tar upp det.

Mvh Sandra GSR crew

¤SANDRA¤
GSR- Göteborgs streetracing CREW
Stefan Varberg Supraman
21 september 2009 · 2 300 Inlägg

Princezz skrev:

Arradin skrev:

Cambrant skrev:
En annan intressant aspect ur lördagsnattens händelse är ju hur polisen ställer sig till illegal streetracing framöver. Även om det här igentligen inte har nåt med själva GSR och träffen att göra så tycker man dom borde se över möjligheten att hitta en bana åt GSR, som med en bra ledning kan ordna legaliserade race med tidtagning. Eller så är man orolig över att dom kommer bli tuffare mot oss framöver sad

Funderade själv på det... Men det finns ju absolut inget som tyder på att detta inte skulle kunna hända på ett lagligt race.

Jag tror inte Polisen kommer bli tuffare ( än dom redan är ), då dom 'vet'(?) att det inte har med steetracing att göra .. Förrutom indirekt kanske ..     

Men man vet ju aldrig.
Tråkigt det som hände.

Sen vill jag ge en stor eloge till alla inblandade i att ta hand om dom skadade. Skönt att se att folk vet vad man ska göra, och verkligen gör det...  Det är det vi alla vill, om det skulle hände oss, eller hur?

Bra Jobbat

Vi i GSR ska ha ett möte med Polis chefen för västra götaland i morgon. Så vi får väl se om han nämner detta eller inte! Det är inte därför vi ska ha möte med honom från första början men man vet ju inte om han tar upp det.

Mvh Sandra GSR crew

Gött gå till toppen, då kanske dom börjar förstå att det behövs lagliga alternativ för dom få blackracen räcker ju inte.
Folk måste ju kunna få köra varje helg.

Kul att se att det finns dom som tar säkerheten på största allvar.
För att va förbered så kan man ju ha med sig brandsläckare och först hjälpenkit mm.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Princezz Avstängd
21 september 2009 · 153 Inlägg

Stefan Varberg skrev:

Princezz skrev:

Arradin skrev:

Funderade själv på det... Men det finns ju absolut inget som tyder på att detta inte skulle kunna hända på ett lagligt race.

Jag tror inte Polisen kommer bli tuffare ( än dom redan är ), då dom 'vet'(?) att det inte har med steetracing att göra .. Förrutom indirekt kanske ..     

Men man vet ju aldrig.
Tråkigt det som hände.

Sen vill jag ge en stor eloge till alla inblandade i att ta hand om dom skadade. Skönt att se att folk vet vad man ska göra, och verkligen gör det...  Det är det vi alla vill, om det skulle hände oss, eller hur?

Bra Jobbat

Vi i GSR ska ha ett möte med Polis chefen för västra götaland i morgon. Så vi får väl se om han nämner detta eller inte! Det är inte därför vi ska ha möte med honom från första början men man vet ju inte om han tar upp det.

Mvh Sandra GSR crew

Gött gå till toppen, då kanske dom börjar förstå att det behövs lagliga alternativ för dom få blackracen räcker ju inte.
Folk måste ju kunna få köra varje helg.

Kul att se att det finns dom som tar säkerheten på största allvar.
För att va förbered så kan man ju ha med sig brandsläckare och först hjälpenkit mm.

Ajjemen. Vi har alltid med oss brandsläckare och första hjälpen saker. Så vi e ALLTID förberädda. Säkerheten går före allt..!!

Mvh Sandra GSR crew

¤SANDRA¤
GSR- Göteborgs streetracing CREW
Nehe
21 september 2009 · 687 Inlägg

Stefan Varberg skrev:
Gött gå till toppen, då kanske dom börjar förstå att det behövs lagliga alternativ för dom få blackracen räcker ju inte.
Folk måste ju kunna få köra varje helg.

Kul att se att det finns dom som tar säkerheten på största allvar.
För att va förbered så kan man ju ha med sig brandsläckare och först hjälpenkit mm.

Jag undrar då vad ni tror att polisen ska göra för att ni ska få lagliga alternativ såsom bana att åka runt på?.. Det är ju ändå något ni måste ta med kommunfullmäktige eller liknande.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang