Eftersnack: Katrineholms-träffen 19/9

TLO
26 september 2009 · 1 062 Inlägg

Jensi skrev:

TLO skrev:
Peoples choice = Den med Flest kompisar vinner
Domare = Den som är bäst polare med domarna, eller störst "bilkändis" vinner


Svårt detta med bilutställningar......

Kan du backa upp ditt påstående att "den som är bäst polare med domarna" vinner? Eller är det bara ett uttryck för någon slags missriktad besvikelse i något sammanhang? När har det inträffat?

Kan heller inte förstå det konstiga i att "bilkändisar" vinner priser? Kan det vara så att de har blivit kända och även uppmärksammade i olika tidningar för att de bygger bra bilar? Eller tror du att de blivit kända för att de känner en massa folk på tidningsredaktionerna?

Var mest en fundering jag råkade skriva i print, och jag tänker inte "backa upp" mina funderingar.

"You Go, we go!"
Chippen Bilplåtslagare/Bilbyggare
26 september 2009 · 201 Inlägg

Tokken skrev:

Chippen skrev:

Tokken skrev:
För att sammanfatta lite..

En bilutställning kan aldrig tillfredställa alla, vi kommer för att ha kul.. Kom ihåg det.

Kan man inte bygga en bil för att ha kul OCH för att plocka pokaler med då?

tror inte många som bygger utställningsbilar lägger ner 100-200 tusen på att bara ha kul utan att ens få vinna nått pris som lön för utlagda pengar och sena garage kvällar.

Då ska man inte bygga bilar om man har den inställningen.. Bygger gör i alla fall jag för min
egen tillfredställelse.

Säg det till dom som jagar mest uppmärksamhet på tex Elmia år efter år...


Själv kommer det dröja riktigt länge innan jag lägger ner tid och pengar på en utställningsbil igen, Det får bli när domarna lärt sig bedömma ordentligt, som det är nu är det ett hån mot dom som har bilarna.

Roligare att lägga pengarna på R däck mm för banåkning smile

Cbc
Mazda RX 7 FC "Re aiyma Drift attack" (1987)
Galic_Andro Sthlm(s)low Familia
26 september 2009 · 1 177 Inlägg

Chippen skrev:

Tokken skrev:

Chippen skrev:

Kan man inte bygga en bil för att ha kul OCH för att plocka pokaler med då?

tror inte många som bygger utställningsbilar lägger ner 100-200 tusen på att bara ha kul utan att ens få vinna nått pris som lön för utlagda pengar och sena garage kvällar.

Då ska man inte bygga bilar om man har den inställningen.. Bygger gör i alla fall jag för min
egen tillfredställelse.

Säg det till dom som jagar mest uppmärksamhet på tex Elmia år efter år...


Själv kommer det dröja riktigt länge innan jag lägger ner tid och pengar på en utställningsbil igen, Det får bli när domarna lärt sig bedömma ordentligt, som det är nu är det ett hån mot dom som har bilarna.

Roligare att lägga pengarna på R däck mm för banåkning smile

Jag trodde man byggde bilen efter sitt eget tycke, inte för att charma domare... det är mitt tankesätt iaf

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |
BMW 518i E28 "Respect Your Elders" (1988)
Alpenretter Suksikaa vittuun "pomot" !
26 september 2009 · 311 Inlägg

Galic_Andro skrev:

Chippen skrev:

Tokken skrev:

Då ska man inte bygga bilar om man har den inställningen.. Bygger gör i alla fall jag för min
egen tillfredställelse.

Säg det till dom som jagar mest uppmärksamhet på tex Elmia år efter år...


Själv kommer det dröja riktigt länge innan jag lägger ner tid och pengar på en utställningsbil igen, Det får bli när domarna lärt sig bedömma ordentligt, som det är nu är det ett hån mot dom som har bilarna.

Roligare att lägga pengarna på R däck mm för banåkning smile

Jag trodde man byggde bilen efter sitt eget tycke, inte för att charma domare... det är mitt tankesätt iaf

Den som påstår att den inte får en kick av att dess bygge blir uppmärksammad ljuger...

Vi bygger alla bilar av egoistiska skäl, för att "tillfredställa" oss själva.
Uppmärksamheten och pokalerna är en del av denna tillfredställelse.

Lider med alla "egoister" som inte får cred för sina byggen utan hamnar i skymundan för kändisarna.
Domarna ska vara opartiska, men jag tror att det är svårt att uppnå detta med 100% säkerhet, byggarna (inkl domarna) känner ju varandra oftast sen tidigare...

Visst vill vi alla ha roligt på träffarna, säger inte emot där.
Men bedömningarna måste vara rättvisa och arrangörer ska inte vilseleda besökarna.

Astramarkus
26 september 2009 · 455 Inlägg

FreddeK skrev:

Pure skrev:
Jag har nu läst igenom tråden ... 

Det finns en del sker som kan bli bättre. Men då så behövs det att dom som har negativa uppfattningar om någonting.  gärna kunna komma med en bra lösning på det också.
det är bara att PM:a till ansvariga å beskriva vad man har tyck varit fel. Samt en ev, lösning på det.

Och att jobba med bedömningar är ingen lätt uppgift.  Jag har gjort det i flera år nu.  Både i Sverige och Danmark. har även jobbat med ett reglemente som jag tror ska kunna användas på alla event som inte har egna regler att gå efter.

Och NI som har kritik på domarna.Hjälp till att förbättra detta arbete. Kanske jobba som domare själv tex. Det behövs MÅNGA. 

Men kom ihåg att behandla andra så som ni själva vill bli behandlad.


Det är lite tråkigt att det kritiseras å gnälls. Men det kommer sällan fram några konkreta förslag för att
förbättra.

Jag var en av domarna på detta event.  I USA klassen, Samt assistera i klassen  VETERAN, PREFORMENCE Och MOTORRUM

Det är bara att PM:a och fråga om det  är några funderingar eller har idéer hur man skall kunna förbättra bedömnings förfarandet.

MVH Patrik

PM hit och PM dit, det är ju ett diskutionsforum så jag ser inte problemet med att diskutera det här. Finns många goda ideer och ja först och främst är det ju bra om man är ärlig. Sen att det gnälls? vadå gnälls? sanningen kom fram och ingen har kommenterat det, ser inte det som ett gnällande utan mer som konstruktiv kritik och en ide är ju att slopa jurytävlingar helt, bättre folket bestämmer, då kan ingen komma efteråt och säga något! Folket väljer regering så låt då folket rösta på bilutställningar! hur svårt kan det vara?

Folket väljer, och folket gnäller på regeringen... Man kan inte tillfredställa alla, någon kommer alltid anse sig orättvist bedömd. Bygg för att det är KUL (för det ÄR kul att bygga), likaså att prata med folk. En pokal är en bonus, åtminstone för mig...

Naturligtvis skall man ta åt sig av kritiken, men nån måtta får det vara... Ingen är fullkomlig och ett evenemang kan alltid förbättras.

Over and out!

Bygger Opel Corsa B Turbo, åker Opel Vectra OPC samt tyskstukad Opel Combo, sladdar Toyota Soarer JZZ30
http://www.realcar.se/
Årets företag på GreenlightGalan 2012!
Opel Vectra OPC "Black n chrome" (2008)
evilaudio
27 september 2009 · 16 195 Inlägg

Tokken skrev:
För att sammanfatta lite..

En bilutställning kan aldrig tillfredställa alla, vi kommer för att ha kul.. Kom ihåg det.

de e mer kul å va "hemma" å fixaa å trixa me bilar än att åka på event.. bara ett massa slit för nån timmes "nöje.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Masterworks
27 september 2009 ·

evilaudio skrev:

Tokken skrev:
För att sammanfatta lite..

En bilutställning kan aldrig tillfredställa alla, vi kommer för att ha kul.. Kom ihåg det.

de e mer kul å va "hemma" å fixaa å trixa me bilar än att åka på event.. bara ett massa slit för nån timmes "nöje.

Att du gillar att sitta hemma har man ju märkt! hehehe...  wink

evilaudio
27 september 2009 · 16 195 Inlägg

Masterworks skrev:

evilaudio skrev:

Tokken skrev:
För att sammanfatta lite..

En bilutställning kan aldrig tillfredställa alla, vi kommer för att ha kul.. Kom ihåg det.

de e mer kul å va "hemma" å fixaa å trixa me bilar än att åka på event.. bara ett massa slit för nån timmes "nöje.

Att du gillar att sitta hemma har man ju märkt! hehehe...  wink

stämmer bra de tongue    tills den dan träffarna har nåt som verkligen e WOW så kommer ja nog förbli hemma.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Masterworks
27 september 2009 ·

evilaudio skrev:

Masterworks skrev:

evilaudio skrev:

de e mer kul å va "hemma" å fixaa å trixa me bilar än att åka på event.. bara ett massa slit för nån timmes "nöje.

Att du gillar att sitta hemma har man ju märkt! hehehe...  wink

stämmer bra de tongue    tills den dan träffarna har nåt som verkligen e WOW så kommer ja nog förbli hemma.

Då lär du bli sittande hemma tills du fått hår på skallen! hahaha...  lol

Grosshandlaren
27 september 2009 · 327 Inlägg

Haha garvar åt Masterworks sista inlägg.

Chippen Bilplåtslagare/Bilbyggare
27 september 2009 · 201 Inlägg

evilaudio skrev:

Tokken skrev:
För att sammanfatta lite..

En bilutställning kan aldrig tillfredställa alla, vi kommer för att ha kul.. Kom ihåg det.

de e mer kul å va "hemma" å fixaa å trixa me bilar än att åka på event.. bara ett massa slit för nån timmes "nöje.

Hur många pokaler har din brutala jetta plockat?

Cbc
Mazda RX 7 FC "Re aiyma Drift attack" (1987)
Dirtymike
27 september 2009 · 1 532 Inlägg

Dom som klankar ner på träffen kan ju ta o ordna en egen då.
Jag var där för jag tycker det är kul o tar inget så allvarligt med bedömning.
Det var den första Katrineholms träffen o jag tyckte den var lyckad vad jag såg så hade alla det trevligt.
Min bil var jätte skitig so what jag hade kul det är allt som räknas därför åker jag på träffar.
Vi får hoppas på att alla felen som uppstått är till rättade nästa år.
Såna här event behöver Katrineholm.
Mvh Micke Johansson

Jeep J20 (1978)
Rock-Star
27 september 2009 · 2 982 Inlägg

Skäms på arrangören!


http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php … p;start=15

Senast redigerat av Residence (27 september 2009)

evilaudio
27 september 2009 · 16 195 Inlägg

Chippen skrev:

evilaudio skrev:

Tokken skrev:
För att sammanfatta lite..

En bilutställning kan aldrig tillfredställa alla, vi kommer för att ha kul.. Kom ihåg det.

de e mer kul å va "hemma" å fixaa å trixa me bilar än att åka på event.. bara ett massa slit för nån timmes "nöje.

Hur många pokaler har din brutala jetta plockat?

inte en enda..   

mmen ja vet svaret,   ja e för ärlig mot folk å säger va ja tycker sen e de fel bil. de e ingen volvo.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
FreddeK
27 september 2009 ·

Residence skrev:
Skäms på arrangören!


http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php … p;start=15

Det var som fan, vilka inlägg till tjejer han gjort...jösses så omoget.

Rock-Star
27 september 2009 · 2 982 Inlägg

FreddeK skrev:

Residence skrev:
Skäms på arrangören!


http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php … p;start=15

Det var som fan, vilka inlägg till tjejer han gjort...jösses så omoget.

jadu. han är en 50+are dessutom.
trodde att äldre personer ska föregå med gott exempel. här är vi yngre tvugna att lära honom.
fyfan

Masterworks
27 september 2009 ·

Residence skrev:

FreddeK skrev:

Residence skrev:
Skäms på arrangören!


http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php … p;start=15

Det var som fan, vilka inlägg till tjejer han gjort...jösses så omoget.

jadu. han är en 50+are dessutom.
trodde att äldre personer ska föregå med gott exempel. här är vi yngre tvugna att lära honom.
fyfan

Man blir mållös! roll

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
27 september 2009 · 2 258 Inlägg

TRÄFFEN som sådan verkar ha varit en höjdare, även om det brast på en del detaljer.

Arbetet bakom kulisserna verkar däremot vara mer problematiska, och när man tittar i kommentarerna som arrangören skrivit till andras galleribilder börjar jag dra paralleller till en relationsmissbrukare.

http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/sex … 259065.svd

Med det mönstret skulle jag inte skälla så mycket, utan uppmuntra till att söka hjälp. Tror inte arrangören mår så bra av det som hänt heller, och kan bara beklaga att det som hänt överskuggar en träff som såvitt jag kan förstå var bra för att vara första gången och hade stor potensial att utvecklas till något RIKTIGT bra kommande år.

Har själv erfarenhet av sex- och relationsmissbrukare, och det är precis som andra missbruk ett jätteproblem, som påverkar det mesta i tillvaron.

Det hade såklart varit allra bäst om inget av det som diskuterats hade hänt, men att stå upp för misstag och be varandra om ursäkt är ju det näst bästa. Som det är nu verkar allt ha gått i baklås och det är beklagligt.

Hoppas det är lösbart och att inte tråkigheterna ska få överskugga det positiva som en träff ändå alltid ger! smile

/ Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
MrH Det är lättare att prata än att få något sagt.
27 september 2009 · 735 Inlägg

Ja, det är verkligen beklämmande att se dessa kommentarer. Det är så otroligt låg nivå, och i flera fall direkt kränkande.

Jag har ikväll fått bekräftat några av dom påståenden/anklagelser som figurerat i denna och andra eftersnackstrådar av en av dom direkt berörda. Jag är otroligt besviken!

Om det sen kan vara så att du träffat rätt i din fundering Ellen så kan ju det kanske förklara ett och annat, men inte förlåta. Den utpekades tystnad, och märkliga kommentarer i den mån det finns sådana i detta sammanhanget, talar tyvärr sitt tydliga språk. Frågan är om det räcker med en ursäkt i det här fallet....

För mig som utställare var dagen och träffen väldigt trevlig. Inte tal om annat. Underbart väder, mängder med fina bilar och en massa trevliga människor. Precis som det ska vara när det är som allra bäst! Det som ger träffen en mörk skugga är alla tråkigheter som uppdagats i efterhand.

Volvo C70 2,4T "Westcoast Edition" (2000)
Quartermile-man
27 september 2009 · 37 Inlägg

Höjdarträff??? Kom igen! Hur många hade åkt om man vetat vilken trevlig kille arrangören var???
Det finns nu 2 saker i livet jag ångrar att jag gjort...Tyvärr är Katrineholmsträffen en av dom...

Opel Corsa GSI Turbo Extreme "LILLA BLÅ" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang