Eftersnack: Katrineholms-träffen 19/9

Antennfixarn Antennfixarn
22 september 2009 · 57 Inlägg

Måste säga att det diskuteras en del intressanta saker i den här tråden!  Kul att läsa allas uppfattningar om hur allt har gått till...

Ang. avspärrningen vid rondellen!
Jag stod vid rondellen som "vakt" ett par timmar runt lunch. Dom enda jag stoppade från att köra in var dom som bara skulle förbi området in mot stan (vägen var avstängd efter järnvägen). Alla andra som stannade frågade jag var dom skulle... Skulle dom till träffen, macken, peugot eller nåt annat ställe så fick dom självklart köra in. Jag tror därför inte att det var nåt problem med att ha vägen avstängd samt att ha en vakt vid rondellen? Jag förklarade även att om dom bara ville kika på träffen och inte skulle ställa ut så kunde dom parkera till vänster, mittemot träffområdet. Jag tror det var bra att vägen var avstängd, då blir det mindre trafik mellan parkeringen och utställningsområdet...

Angående avgiften!
Sen håller jag helt klart med om att det MÅSTE vara tydligare info från början om vad som gällde ang. dom 80:- man uppmanades att betala. Har full förståelse att Hasse kanske behöver få in pengar för att få träffen att gå runt? Men det är HELT fel att skriva "gratis för alla" om det nu inte är det. Skriv då hellre att det kostar 80:- om du vill ställa ut bilen. Jag tror inte folk har nåt emot att betala en summa för att få ställa ut sin bil på en sådan här träff? Men då lär han inte få dit "bilar oavsett skick", då ställer bara dom vanliga bilarna ut som brukar åka runt på träffar m.m. Om det nu bara är dom som vill få bilen bedömd av domare som ska betala 80:- så ska alla få det frågan när man kör in!

Annars tycker jag jag det blev en riktigt kul träff med massor av fina bilar att kika på under dagen smile Klockrent oxå med de övriga aktiviteterna! Mer sånt på träffarna big_smile

Bedömningen tycker jag oxå blev en aning konstig med resultaten... Några exempel:
Robbans bubbla, han har vunnit bästa lack över mig flera gånger på träffar tidigare... Nu kom han inte ens på top10!
Klarbys golf, han ska med över till finland och representera Sverige i NTA om två veckor för bästa inredning... Nu kom han inte ens på top10! Nåt måste vara fel??? Även lacken som han har är en klass för sig, även om det inte finns motiv m.m.
Sen såklart tjejklassen, där ska ju tjejjen självklart äga bilen... Inte bara behöva sitta med som passagerare! Vet att fru Kruse sa det till många personer att hon inte skulle vara med där, men domarna ville något annat??
Finns garanterat mera angående bedömningen som jag tyckte var en aning konstig, kommer bara inte på allt här.

Jag hoppas att det blir många fler träffar nästa år som håller det här stuket med allt runt omkring... MEN bättre information från början, inget fuffens angående saker!

MVH Mattias

Senast redigerat av Antennfixarn (22 september 2009)

Allt som kan lysa SKA lysa, gärna i olika färger!
SC Styling | Creatix | Blueride | Graphicline | Rolles Art
deegee
22 september 2009 · 46 Inlägg

Ska köpa en volvo till nästa år, så slipper man komma på 10e plats wink haha skojja..


Tack för resultat listan!

Senast redigerat av deegee (22 september 2009)

Backlundaren
22 september 2009 · 314 Inlägg

Vill bara säga, Antennfixarn:
Om man hade haft en stor skylt där det stod bilträff och en pil och inte bara avspärningen bil folk som inte ska ställa ut lika rädda för att åka fram och fråga när det står någon och spärrar av vägen. Jag åkte bara fram ändå, men jag kan gissa på att många vände där.

Och det blev en väldig massa klagande nu, men det är ju bra så att hasse kan ta åt sig och göra det till en ännu bättre träff nästa år istället för att ge upp.

Hade nästan varit mer värt att bara ha gratis utställningen som jag körde på och skippa det där med juryn, den var ju bara pinsam. Man kunde tro att det handlade om vem som spenderat mest pengar hos tm-racing.

/Erik

gzon
22 september 2009 · 50 Inlägg

deegee skrev:
Ska köpa en volvo till nästa år, så slipper man komma på 10e plats wink haha skojja..


Tack för resultat listan!

haha ja det är sant. Kolla Performance car klassen till exempel. Ganska många bilar som stod utställda som borde varit på den listan istället. Men som alltid när det gäller bedömningar så är det svårt (omöjligt) att få rättvisa beslut.

//Martin
Gzon Tuning AB
Mazda RX-7 "Pro Street TAnu Winner 2016" (1987)
Dymek
22 september 2009 · 393 Inlägg

Antennfixarn skrev:
Måste säga att det diskuteras en del intressanta saker i den här tråden!  Kul att läsa allas uppfattningar om hur allt har gått till...

Ang. avspärrningen vid rondellen!
Jag stod vid rondellen som "vakt" ett par timmar runt lunch. Dom enda jag stoppade från att köra in var dom som bara skulle förbi området in mot stan (vägen var avstängd efter järnvägen). Alla andra som stannade frågade jag var dom skulle... Skulle dom till träffen, macken, peugot eller nåt annat ställe så fick dom självklart köra in. Jag tror därför inte att det var nåt problem med att ha vägen avstängd samt att ha en vakt vid rondellen? Jag förklarade även att om dom bara ville kika på träffen och inte skulle ställa ut så kunde dom parkera till vänster, mittemot träffområdet. Jag tror det var bra att vägen var avstängd, då blir det mindre trafik mellan parkeringen och utställningsområdet...

Angående avgiften!
Sen håller jag helt klart med om att det MÅSTE vara tydligare info från början om vad som gällde ang. dom 80:- man uppmanades att betala. Har full förståelse att Hasse kanske behöver få in pengar för att få träffen att gå runt? Men det är HELT fel att skriva "gratis för alla" om det nu inte är det. Skriv då hellre att det kostar 80:- om du vill ställa ut bilen. Jag tror inte folk har nåt emot att betala en summa för att få ställa ut sin bil på en sådan här träff? Men då lär han inte få dit "bilar oavsett skick", då ställer bara dom vanliga bilarna ut som brukar åka runt på träffar m.m. Om det nu bara är dom som vill få bilen bedömd av domare som ska betala 80:- så ska alla få det frågan när man kör in!

Annars tycker jag jag det blev en riktigt kul träff med massor av fina bilar att kika på under dagen smile Klockrent oxå med de övriga aktiviteterna! Mer sånt på träffarna big_smile

Bedömningen tycker jag oxå blev en aning konstig med resultaten... Några exempel:
Robbans bubbla, han har vunnit bästa lack över mig flera gånger på träffar tidigare... Nu kom han inte ens på top10!
Klarbys golf, han ska med över till finland och representera Sverige i NTA om två veckor för bästa inredning... Nu kom han inte ens på top10! Nåt måste vara fel??? Även lacken som han har är en klass för sig, även om det inte finns motiv m.m.
Sen såklart tjejklassen, där ska ju tjejjen självklart äga bilen... Inte bara behöva sitta med som passagerare! Vet att fru Kruse sa det till många personer att hon inte skulle vara med där, men domarna ville något annat??
Finns garanterat mera angående bedömningen som jag tyckte var en aning konstig, kommer bara inte på allt här.

Jag hoppas att det blir många fler träffar nästa år som håller det här stuket med allt runt omkring... MEN bättre information från början, inget fuffens angående saker!

MVH Mattias

Det var jag som dömde Tjejklassen och jag bedömde bara dom bilar som hade den gråalappen och med ett tjejnamn på den rosalappen och ingen bil med den gråa lappen utan namn på den rosa och sen kan ja inte veta vem som ägerbilen för ja kan ju inte stå och kolla upp varenda bil om det är en tjej som äger den och betrefande fru Kruse så tycker ja att hon skulle ha sakt de till mej att hon inte ville va med i den klasen och inte till alla andra för de är ju jag som bedömde Tejejbilarna hur ska ja då kuna veta de och dom andra klasserna kan ja inte utrycka mej hur dom har bedömt för dom har jag inte varit med på..

MVH Dymek

(Ursäkta min stavning jag har Dyselexi)
http://www.vihardyslexi.se/
Mfive
22 september 2009 · 1 393 Inlägg

En kompis som inte är medlem på Garaget bad mig fråga hur bedömingen av motorutrymmen gick till?

Är det hur rent det är i motorutrymmet eller vilka trim etc. som finns där?

Han tyckte i alla fall att det var konstigt om det har med renheten att göra.

Killen i TM Racing S60:in som kom 2:a, hade allt annat än rent i sitt motorutrymme enligt honom.

Såg (jag citerar) ut som skit. smile

CEO @ Bimmers Of Sweden
Roos
22 september 2009 ·

Träffen i sig var bra, tro inte att jag säger att allt var skit. (Ett stort plus för alla trevliga besökare) Men att utnyttja sitt namn för att tjäna pengar eller vad det handlade om är förjävligt. Och lägger man då ut pengar ifrån sin egen ficka kan man inte ta för givet att man ska gå + - 0. Kanske man då istället innan kan berätta det och säga att folk gärna får sponsra tex.
Tycker det låter lite konstigt att någon nämnde i tråden "Jag släppte in alla förutom besökare så hejohå så ska det vara", det var ju en dag för ALLA och alla skulle få ställa ut oavsett skick. Jag hade iaf uppfattat det som i utskicket att precis alla skulle få parkera och "ställa ut", inte att det skulle vara frågan om besökare eller inte.
Angående bedömningarna.. Var en jävla massa volvos som låg i topp. Fast av alla bilar som var där kanske det bara var dom som var snygga. Japp - jultomten finns också.

Ni som inte fick era bilar bedömda trots att ni betalat - vad jag vet fick Värdinnan Anna och Lollo (som hoppade av) i uppgift att innan bedömma vad som var en snygg/ful bil.

exiZ
22 september 2009 · 533 Inlägg

Dymek skrev:
Det var jag som dömde Tjejklassen och jag bedömde bara dom bilar som hade den gråalappen och med ett tjejnamn på den rosalappen och ingen bil med den gråa lappen utan namn på den rosa och sen kan ja inte veta vem som ägerbilen för ja kan ju inte stå och kolla upp varenda bil om det är en tjej som äger den och betrefande fru Kruse så tycker ja att hon skulle ha sakt de till mej att hon inte ville va med i den klasen och inte till alla andra för de är ju jag som bedömde Tejejbilarna hur ska ja då kuna veta de och dom andra klasserna kan ja inte utrycka mej hur dom har bedömt för dom har jag inte varit med på..

MVH Dymek

Dymek, jag tycker du har gjort en helt och hållet rätt bedömning av LADY-klassen och att du förstått din uppgift. Att bedömma bilar i LADY-klassen, dvs. bilar där TJEJEN ÄGER BILEN. Att jämföra ägarförhållandet på den lappen som alla utställare fick (den där man kryssade in respektive klass som man ville tillhöra) med att bilen hade en LADY-lapp, ska räcka. Du kunde omöjligt kontrollera ägarförhållandet på varenda LADY-märkt bil med tex. vägverket eller ägarbeviset till bilen.

Jag kan även säga att redan då förslaget om LADY-klassen kom upp som förslag (det var en tjej som gav förslaget till Hasse) så hade vi en diskussion om klassens vara-eller-icke-vara. För med klassen kommer en allmänt känd moralkaka och jag förvarnade Hasse för att just det som nu skett, skulle kunna ske.

Och det kommer alltid att finnas två sidor på myntet, ett gäng som förutspråkar TJEJ (LADY) KLASSER då det uppmuntrar fler tjejer till att bygga bil, att våga ställa ut och tävla, liksom det alltid kommer finnas dom som tycker att tjejer inte ska specialbehandlas utan vara med och leka (tävla) på lika villkor och sannorlikt skulle vi kunna diskutera det här ämnet i evigheters evigheter, men det tänker jag inte göra.

Jag vill iallafall säga ett stort tack till alla mina "kollegor", som tillsammans med mig, var funktionärer och på alla sätt de kunde, försökte göra Katrineholmsträffen till en trevlig träff för hela familjen! Jag tycker iallafall att vi lyckades! Tack! smile

Med vänlig hälsning

Anna

I like money right where I can see it, standing in my front yard...
Volvo XC60 D4 AWD Ocean Race "Pansarvagnen" (2016)
Roos
22 september 2009 ·

ExiZ Anna - sluta sitta på arsle och ignorera frågor som folk vill ha svar på.

exiZ
22 september 2009 · 533 Inlägg

rooos skrev:
ExiZ Anna - sluta sitta på arsle och ignorera frågor som folk vill ha svar på.

Jessica - ursäkta? Hur blev jag ens inblandad i detta? Jag ignorerar inte folks frågor som ställs här, men jag tänker inte sitta och besvara frågor jag inte har svaret på, för det leder jue knappast till något bra, right?

I like money right where I can see it, standing in my front yard...
Volvo XC60 D4 AWD Ocean Race "Pansarvagnen" (2016)
Roos
22 september 2009 ·

exiZ skrev:

rooos skrev:
ExiZ Anna - sluta sitta på arsle och ignorera frågor som folk vill ha svar på.

Jessica - ursäkta? Hur blev jag ens inblandad i detta? Jag ignorerar inte folks frågor som ställs här, men jag tänker inte sitta och besvara frågor jag inte har svaret på, för det leder jue knappast till något bra, right?

du skriver hela tiden "VI", "Så VI kan bli bättre" Vem är då vi helt plöstligt? Det låter som att du ingår i ordet "vi" när du uttrycker dig som du gör.

Senast redigerat av rooos (22 september 2009)

chrizz Administratör
22 september 2009 · 11 783 Inlägg

Har ni något personligt otalt med varandra så ta det via PM. Vill ni diskutera träffen som sådan så ta det här... tänk på det i fortsättningen ni som skriver, det är lätt att det spårar ur i personangrepp eller annat som inte hör hemma i forumet annars.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Ellemark
22 september 2009 · 340 Inlägg

Jag har en fråga eftersom jag själv inte var där. Läst igenom allt flera gånger...

Om bilar som inte borde vunnit i tjejklassen fick priser, varför i hela friden tog vinnaren emot priset?
Säg till arrangören att något blivit fel istället och ta inte emot priset. Det är att visa lite civilkurage. Kanske borde en hel del av kritiken vändas till dessa istället.

Senast redigerat av Ellemark (22 september 2009)

/Ellemark
www.oepmedia.se
Bil: Audi TTS
deegee
22 september 2009 · 46 Inlägg

gzon skrev:

deegee skrev:
Ska köpa en volvo till nästa år, så slipper man komma på 10e plats wink haha skojja..


Tack för resultat listan!

haha ja det är sant. Kolla Performance car klassen till exempel. Ganska många bilar som stod utställda som borde varit på den listan istället. Men som alltid när det gäller bedömningar så är det svårt (omöjligt) att få rättvisa beslut.

Mm precis!!big_smile

peter.w
22 september 2009 · 203 Inlägg

Helt riktigt Ellemark det som oxå förbryllar mig är att man själv fyller i lappen och där står lady.
Om man inte är en (lady) tjej som är ägare till bilen fattar jag inte hur man kan kryssa i det??

Den som har mest prylar när han dör vinner
Volvo V70R AWD "KEEP R" (2004)
MrLego Volvonörd
22 september 2009 · 1 187 Inlägg

Ellemark skrev:
Jag har en fråga eftersom jag själv inte var där. Läst igenom allt flera gånger...

Om bilar som inte borde vunnit i tjejklassen fick priser, varför i hela friden tog vinnaren emot priset?
Säg till arrangören att något blivit fel istället och ta inte emot priset. Det är att visa lite civilkurage. Kanske borde en hel del av kritiken vändas till dessa istället.

Jag håller enbart med, jag var inte heller där men är man kille så har man väl ett manligt kön o vad jag vet så ser det "lite" annorlunda ut än vad ett kvinnligt gör.. tongue Hur kan man som kille kryssa i att man vill vara med i Lady-klassen? Har man större chans där?

Mkt skit om hur allt är anordnat  och så men det kan jag inte uttala mig om utan det får dem andra sköta som gör det redan så bra. tongue

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
theLADY
22 september 2009 · 170 Inlägg

Nu har Vi följt tråden och det blev mycket skitsnack o personangrepp!!

Det är inte ofta jag skriver men nu är måttet rågat

Har vi nu gjort fel så får vi ju åtgärda det!

Uppfattningen om Tjej (LADY) uppfattade vi så här: vi kom och funktionären sa; en tjej men då skall hon ha denna lapp Ja ha då tänkte Jag trevligt Hasse har fixat en klass där tjejen kan tävla samtidigt som killen
med samma bil !!!!! trevligt . Detta gjorde vi och många med oss men vi borde kanske läst inbjudan har gjort det i efterhand men blev inte så klokare.

Så det är ju inte bara Elisabeth som skall hängas ut!!!!

Ang bedömningen så var det ex antal Dommare framme många gånger vid vår bil Jag själv talade o berättade och de viste att det var familjebilen När en dommare var där första gången var jag upptagen med Pressen

Fortfarande trode ju jag att jag tävlade med bilen o Elisabeth tävlade induvidiellt i tjejklassen men detta upptäckte vi på prisutdelningen att det var Elisabeth som tävlade i allt så det var ju tråkigt att vi missuppfattat detta-

Är det nu fel så retunerar Elisabeth Tjejpriset o ber att få bli bortagen från prislistan!!

Lite ironi; ÄGA bilen Ja jag vet många som inte äger sina bilar pga olika skäl.

Köpa fördigstylad bil lika här Vad har denna person gjort och hur mycket kan vedebörande om bilen

"Realizing your dream"
www.jkr.nu
Volvo 855R "The New" (1996)
pat
22 september 2009 · 132 Inlägg

theLADY skrev:
Köpa fördigstylad bil lika här Vad har denna person gjort och hur mycket kan vedebörande om bilen

Vad spelar det för roll? Det är ju bilen som bedöms. Så enl dig så måste alla som ställer upp veta hur en motor fungerar?

theLADY
22 september 2009 · 170 Inlägg

patz0r skrev:

theLADY skrev:
Köpa fördigstylad bil lika här Vad har denna person gjort och hur mycket kan vedebörande om bilen

Vad spelar det för roll? Det är ju bilen som bedöms. Så enl dig så måste alla som ställer upp veta hur en motor fungerar?

Det är det som är grejen Om Dommaren frågar skall du ju kunna svara Det har i alla fall jag/vi lärt oss.cool

"Realizing your dream"
www.jkr.nu
Volvo 855R "The New" (1996)
F_Miller Bärgarinnan!
22 september 2009 · 81 Inlägg

sengstr skrev:

F_Miller skrev:

sengstr skrev:

tjejer har 1 egen klass där bara tjejer tävlar mot varandra. sen tävlar såklart alla emot alla också!.. Klassen lady innebär att tjejen ska stå som ägare på bilen vad jag förstått?

Är det så att tjejen måste stå som ägare på bilen? Min står inte på mig, av olika skäl, även fast den är min.
Men kollar dom upp ägaren på bilen då eller?

Dom kollar inte upp ägaren på bilen vad jag vet. men det ska stå en tjej som ägare till bilen på utställningen samt kunna bevisa och berätta vad man gjort med bilen osv. Så att tex inte en kille står och berättar och sen står tjejen som ett stort ?..

Men någon domare ifrån utställningar får gärna gå in och rätta mig om jag har fel..

aa det var väl det jag tänkte smile

Volvo S60 2,4 T "Äss äxx tin" (2001)
Volvo V70 "Räser70" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang