Eftersnack: Katrineholms-träffen 19/9

kotten17
22 september 2009 · 70 Inlägg

Har läst tråden från början nu vill tacka hasse för en trevlig tillställning med fint väder och mycket fina bilar.

Nu till det tråkiga. vissa åker en bra bit för att komma till denna träff för att få sin bil bedömd av en domare, som sedan bara går runt bilen en stund och tittar sedan går iväg. man frågar om det är nått han vill veta så är det bara att fråga. blir ju lite sur när man har BETALAT 80:-man har ju betalat för att få bilen bedömd det är ju inte lätt att se allt som gjorts för att bilen ska bli så lätt som möjligt tex

Audi RS3 (2018)
BMW 325 (1994)
Nafets86
22 september 2009 · 821 Inlägg

kotten17 skrev:
Har läst tråden från början nu vill tacka hasse för en trevlig tillställning med fint väder och mycket fina bilar.

Nu till det tråkiga. vissa åker en bra bit för att komma till denna träff för att få sin bil bedömd av en domare, som sedan bara går runt bilen en stund och tittar sedan går iväg. man frågar om det är nått han vill veta så är det bara att fråga. blir ju lite sur när man har BETALAT 80:-man har ju betalat för att få bilen bedömd det är ju inte lätt att se allt som gjorts för att bilen ska bli så lätt som möjligt tex

Jag fick höra av en vän som var där nere som frågade domaren om han ville veta något. Då hade det tydligen kommits överens om att domarna inte skulle prata med bilägarna.. Det tycker jag låter helgalet. jag menar. Hur ska de då veta hur man gjort, tänkt och byggt?? och det där att dom går runt och tittar stämde ganska bra.. De jag såg som tittade på min bil. De gick runt 1 varv sen gick dom vidare.

Sen att vissa bilar som t ex ska till finland inte ens kommer med bland topp 10.. jadu. smaken är som baken?

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
joacim77
22 september 2009 · 204 Inlägg

Även om det var tråkigt att man blev bortvisad från området med bilen och att det finns andra tråkigheter runt om med bedömningar osv så tycker jag ändå att det var en GRYMT bra träff och ett UNDERBART bra jobb från alla inblandade!! Stort cred till ALLA er för att ni organiserade och fixade så att denna träffen blev av och jag hoppas verkligen att det blir av även nästa år!!!

STORT TACK från mitt håll iaf!!!!!

MVH//Jocke

"Tamdiu discendum est, quamdiu vivas"
Chippen Bilplåtslagare/Bilbyggare
22 september 2009 · 201 Inlägg

theLADY skrev:
Köpa fördigstylad bil lika här Vad har denna person gjort och hur mycket kan vedebörande om bilen

Vad har du själv gjort på den bilen du ställde ut? eller nu var det ju din fru som ställde ut eftersom ni deltog i Lady klassen vad har hon byggt på bilen?

Cbc
Mazda RX 7 FC "Re aiyma Drift attack" (1987)
theLADY
22 september 2009 · 170 Inlägg

Chippen skrev:

theLADY skrev:
Köpa fördigstylad bil lika här Vad har denna person gjort och hur mycket kan vedebörande om bilen

Vad har du själv gjort på den bilen du ställde ut? eller nu var det ju din fru som ställde ut eftersom ni deltog i Lady klassen vad har hon byggt på bilen?

Vi har rätt ut problemet Ang din fråga så kommer ett PM till dig (läs mitt inlägg läs helheten o sluta ankLaga och ifrägasätta saker!!

Vänligen Bernt!

"Realizing your dream"
www.jkr.nu
Volvo 855R "The New" (1996)
bmw316-88
22 september 2009 · 29 Inlägg

har någon bilder på när en kastade turbon in i sidan på firma bilen som stog är?

Chippen Bilplåtslagare/Bilbyggare
22 september 2009 · 201 Inlägg

theLADY skrev:

Chippen skrev:

theLADY skrev:
Köpa fördigstylad bil lika här Vad har denna person gjort och hur mycket kan vedebörande om bilen

Vad har du själv gjort på den bilen du ställde ut? eller nu var det ju din fru som ställde ut eftersom ni deltog i Lady klassen vad har hon byggt på bilen?

Vi har rätt ut problemet Ang din fråga så kommer ett PM till dig (läs mitt inlägg läs helheten o sluta ankLaga och ifrägasätta saker!!

Vänligen Bernt!

Klistrar in ditt PM här då jag helst diskuterar i öppna forum!
____________________________________________________________________________
Jo om du läser helheten i det jag skrev så förstår du!
Ang dinna påhopp på mig o min fru så är det så här!

Denna bil har vi haft i 10 år ( Enär vi sålt S 60 så bestämde familjen att vi skulle åka till Katrineholm
(Blev faktiskt inbjudna på tidigt stadium Resten står i forumet om vi nu gjort fel)

Vad jag har gjort Vi har byggt om bilen 5 gånger sedan 2005 Jag har gjort en hel del förutom lackering och
ang inredning så har Elisabeth Designat denna för övrigt arbetat en hel del med bilen!

En fråga varför skall bara Lady äga bilen?

Hadet bra hoppas du är nöjd med svaren Är lite trött på  alla dessa påhopp NU

Vänligen Berntr


__________________________________________________________________

Så nu ska jag svara. Det jag skrev var ABSOLUT inget påhopp! var en enkel fråga på det du skrev i ett tidigare inlägg.


För mig får man gärna köpa en färdigstylad bil och ställa ut eller ta hjälp av firmor eller kompisar att bygga en utställningsbil, eller bygga själv bilen är ju ändå det man ställer ut eller?

Därför tycker jag Lady klassen känns lite gammal modig i ett jämställt Sverige... Spelar ingen roll om en tjej eller kille äger eller byggt bilen det är ju den som är det viktiga.

Cbc
Mazda RX 7 FC "Re aiyma Drift attack" (1987)
evilaudio
22 september 2009 · 16 195 Inlägg

Chippen skrev:

theLADY skrev:

Chippen skrev:

Vad har du själv gjort på den bilen du ställde ut? eller nu var det ju din fru som ställde ut eftersom ni deltog i Lady klassen vad har hon byggt på bilen?

Vi har rätt ut problemet Ang din fråga så kommer ett PM till dig (läs mitt inlägg läs helheten o sluta ankLaga och ifrägasätta saker!!

Vänligen Bernt!

Klistrar in ditt PM här då jag helst diskuterar i öppna forum!
____________________________________________________________________________
Jo om du läser helheten i det jag skrev så förstår du!
Ang dinna påhopp på mig o min fru så är det så här!

Denna bil har vi haft i 10 år ( Enär vi sålt S 60 så bestämde familjen att vi skulle åka till Katrineholm
(Blev faktiskt inbjudna på tidigt stadium Resten står i forumet om vi nu gjort fel)

Vad jag har gjort Vi har byggt om bilen 5 gånger sedan 2005 Jag har gjort en hel del förutom lackering och
ang inredning så har Elisabeth Designat denna för övrigt arbetat en hel del med bilen!

En fråga varför skall bara Lady äga bilen?

Hadet bra hoppas du är nöjd med svaren Är lite trött på  alla dessa påhopp NU

Vänligen Berntr


__________________________________________________________________

Så nu ska jag svara. Det jag skrev var ABSOLUT inget påhopp! var en enkel fråga på det du skrev i ett tidigare inlägg.


För mig får man gärna köpa en färdigstylad bil och ställa ut eller ta hjälp av firmor eller kompisar att bygga en utställningsbil, eller bygga själv bilen är ju ändå det man ställer ut eller?

Därför tycker jag Lady klassen känns lite gammal modig i ett jämställt Sverige... Spelar ingen roll om en tjej eller kille äger eller byggt bilen det är ju den som är det viktiga.

tror ja ska starta en klass för dvärgar... va tror ni om de??


håller me Chippen till 100%..

varför in i h-vete ska tjejer ha en egen klass??   har dom nåt handikapp så att dom inte skulle kunna bygga/äga lika bra bilar som killar elle??

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
kotten17
22 september 2009 · 70 Inlägg

klagar absolut inte på själva träfffen var på båda träffarna som hasse fixade på motortown förra året. det är bara det att vissa klasser kanske inte bedömdes helr rättvistn. Hur bedömdes tex motorrum vad det puts eller vad som är gjort med motor/eller saker runt om kring???? vissa polerar lite andra bygger helt nya motorer för x antal tusenlappar och kommer inte äns top tio..

BMW 325 (1994)
Audi RS3 (2018)
Dymek
23 september 2009 · 393 Inlägg

Som ja skrev tidigare i dena tråd så var det jag som bedömde Tjejklassen och jag kan inte bevisa vilka bilar som är tjej byggda och därför tog jag bra dom bilar som hade den gråa lappen och ett tjej namn på den rosa lappen + att jag försökte få tag på Tejerna som hade bilarna och fråga dom vad dom hade gjort åt sina bilar och dom som jag fick tag på var väldigt duktiga på att svara och breätta vad de hade gjort och vad dom fått hjälp med och därför tycker ja att Tjejklassen ska finas kvar om de är nån kille som är avundsjuk på att den klassen fins så kan dom vell operera om sej då så dom kan få va med i den ja tycker bara att det är roligt att de fins tjejer som är intresserad av bilar och vill va med och ställa ut..

Och beträffande dom anndra klasserna så kan ja tuvär inte uttryka mej hur dom är bedömda och varför inte vissa bilar kom med på 10i topp sen tycker ja att alla domare som ställer upp på såna här träffar gör ett bra arbete för de fins alltid nån som blir missnöjd så de blir alltid kritik på nått man gör eller säjer alla är vi nybörjare nån gång..

MVH Dymek

(Ursäkta min stavning jag har Dyselexi)
http://www.vihardyslexi.se/
evilaudio
23 september 2009 · 16 195 Inlägg

Dymek skrev:
Som ja skrev tidigare i dena tråd så var det jag som bedömde Tjejklassen och jag kan inte bevisa vilka bilar som är tjej byggda och därför tog jag bra dom bilar som hade den gråa lappen och ett tjej namn på den rosa lappen + att jag försökte få tag på Tejerna som hade bilarna och fråga dom vad dom hade gjort åt sina bilar och dom som jag fick tag på var väldigt duktiga på att svara och breätta vad de hade gjort och vad dom fått hjälp med och därför tycker ja att Tjejklassen ska finas kvar om de är nån kille som är avundsjuk på att den klassen fins så kan dom vell operera om sej då så dom kan få va med i den ja tycker bara att det är roligt att de fins tjejer som är intresserad av bilar och vill va med och ställa ut..

Och beträffande dom anndra klasserna så kan ja tuvär inte uttryka mej hur dom är bedömda och varför inte vissa bilar kom med på 10i topp sen tycker ja att alla domare som ställer upp på såna här träffar gör ett bra arbete för de fins alltid nån som blir missnöjd så de blir alltid kritik på nått man gör eller säjer alla är vi nybörjare nån gång..

MVH Dymek

klart som fan att tjejer ska få va me å ställa ut men varför ska dom "särbehadlas" genom att ha en egen klass??

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
FreddeK
23 september 2009 ·

evilaudio skrev:

Dymek skrev:
Som ja skrev tidigare i dena tråd så var det jag som bedömde Tjejklassen och jag kan inte bevisa vilka bilar som är tjej byggda och därför tog jag bra dom bilar som hade den gråa lappen och ett tjej namn på den rosa lappen + att jag försökte få tag på Tejerna som hade bilarna och fråga dom vad dom hade gjort åt sina bilar och dom som jag fick tag på var väldigt duktiga på att svara och breätta vad de hade gjort och vad dom fått hjälp med och därför tycker ja att Tjejklassen ska finas kvar om de är nån kille som är avundsjuk på att den klassen fins så kan dom vell operera om sej då så dom kan få va med i den ja tycker bara att det är roligt att de fins tjejer som är intresserad av bilar och vill va med och ställa ut..

Och beträffande dom anndra klasserna så kan ja tuvär inte uttryka mej hur dom är bedömda och varför inte vissa bilar kom med på 10i topp sen tycker ja att alla domare som ställer upp på såna här träffar gör ett bra arbete för de fins alltid nån som blir missnöjd så de blir alltid kritik på nått man gör eller säjer alla är vi nybörjare nån gång..

MVH Dymek

klart som fan att tjejer ska få va me å ställa ut men varför ska dom "särbehadlas" genom att ha en egen klass??

jag håller med dig evilaudio så hårt på detta, det är ju typ som att säga att ni klarar inte av att bygga så fina bilar som killarna gör så istället får ni en egen klass där ni har chans till fina priser=)

Michkijn Tangentbordsriddare
23 september 2009 · 1 825 Inlägg

Ser fram emot nästa års kalas. då kan det ju bara bli bättre ! smile

Datsun 120y estate "Almost Oldschool - CA18DET" (1975)
Dymek
23 september 2009 · 393 Inlägg

evilaudio skrev:

Dymek skrev:
Som ja skrev tidigare i dena tråd så var det jag som bedömde Tjejklassen och jag kan inte bevisa vilka bilar som är tjej byggda och därför tog jag bra dom bilar som hade den gråa lappen och ett tjej namn på den rosa lappen + att jag försökte få tag på Tejerna som hade bilarna och fråga dom vad dom hade gjort åt sina bilar och dom som jag fick tag på var väldigt duktiga på att svara och breätta vad de hade gjort och vad dom fått hjälp med och därför tycker ja att Tjejklassen ska finas kvar om de är nån kille som är avundsjuk på att den klassen fins så kan dom vell operera om sej då så dom kan få va med i den ja tycker bara att det är roligt att de fins tjejer som är intresserad av bilar och vill va med och ställa ut..

Och beträffande dom anndra klasserna så kan ja tuvär inte uttryka mej hur dom är bedömda och varför inte vissa bilar kom med på 10i topp sen tycker ja att alla domare som ställer upp på såna här träffar gör ett bra arbete för de fins alltid nån som blir missnöjd så de blir alltid kritik på nått man gör eller säjer alla är vi nybörjare nån gång..

MVH Dymek

klart som fan att tjejer ska få va me å ställa ut men varför ska dom "särbehadlas" genom att ha en egen klass??

Så här tror jag att det ligger till för så va de inte så mycket tjejer som byggde bilar och vågade vara med på träffarna därför så kom den klassen för att loka fler tjejer till att bygga och ställa ut men de är va jag tror att de är!

(Ursäkta min stavning jag har Dyselexi)
http://www.vihardyslexi.se/
Alpenretter Suksikaa vittuun "pomot" !
23 september 2009 · 311 Inlägg

FreddeK skrev:

evilaudio skrev:

Dymek skrev:
Som ja skrev tidigare i dena tråd så var det jag som bedömde Tjejklassen och jag kan inte bevisa vilka bilar som är tjej byggda och därför tog jag bra dom bilar som hade den gråa lappen och ett tjej namn på den rosa lappen + att jag försökte få tag på Tejerna som hade bilarna och fråga dom vad dom hade gjort åt sina bilar och dom som jag fick tag på var väldigt duktiga på att svara och breätta vad de hade gjort och vad dom fått hjälp med och därför tycker ja att Tjejklassen ska finas kvar om de är nån kille som är avundsjuk på att den klassen fins så kan dom vell operera om sej då så dom kan få va med i den ja tycker bara att det är roligt att de fins tjejer som är intresserad av bilar och vill va med och ställa ut..

Och beträffande dom anndra klasserna så kan ja tuvär inte uttryka mej hur dom är bedömda och varför inte vissa bilar kom med på 10i topp sen tycker ja att alla domare som ställer upp på såna här träffar gör ett bra arbete för de fins alltid nån som blir missnöjd så de blir alltid kritik på nått man gör eller säjer alla är vi nybörjare nån gång..

MVH Dymek

klart som fan att tjejer ska få va me å ställa ut men varför ska dom "särbehadlas" genom att ha en egen klass??

jag håller med dig evilaudio så hårt på detta, det är ju typ som att säga att ni klarar inte av att bygga så fina bilar som killarna gör så istället får ni en egen klass där ni har chans till fina priser=)

Håller oxå med er boys!

Bara förvirrande med en sån klass...
Kromosomteststation för att fasställa kön i rondellen nästa år då (expertis kan hämtas från Jamaica) !
Bara förnedrande med att dela in bilar efter kön, trodde detta var ett jämlikt samhälle anno 2009...

Senast redigerat av Alpenretter (23 september 2009)

Backlundaren
23 september 2009 · 314 Inlägg

Okej, eftersom nu inte hasse som var träffansvarig inte längre svarar på inläggen och frågorna så känns det ganska meningslöst att diskutera fel ang träffen då ni inte kommer få några svar eller så.

Mycket fanns det att förbättra och ändra är ju solklart.
Men nu har väl träffansvarig hört de flesta klagomålen och så kanske han kan ta åt sig av dom och förbättra till nästa år.

Men mitt i alla klagomål så måste jag fråga alla som var där, trotts tabbar och så så hade ni väl en trevlig dag? Det hade iallafall jag!

Peace out!

V70D4AWD
23 september 2009 · 1 Inlägg

rooos skrev:
Men att utnyttja sitt namn för att tjäna pengar eller vad det handlade om är förjävligt. Och lägger man då ut pengar ifrån sin egen ficka kan man inte ta för givet att man ska gå + - 0. Kanske man då istället innan kan berätta det och säga att folk gärna får sponsra tex.

Det tråkiga med den mannen är att han gör ingenting om det inte gynnar honom själv, det har jag allt för tydligt märkt........han ska tjäna på det själv annars bryr han sig inte.

Min mamma äger inte min V70
Alpenretter Suksikaa vittuun "pomot" !
23 september 2009 · 311 Inlägg

LÅT OSS ÄNDÅ INTE GLÖMMA ATT DET VAR RÄTT SÅ TREVLIGT PÅ TRÄFFEN IALLAFALL (vädret, folket mm)...

whitestripe
23 september 2009 · 41 Inlägg

Kan detta funka till nästa år:

Ha gratis inträde för alla. Ge alla en lott.

För jurybedömning så avsätter ni plats för 100 bilar på det bästa stället så de syns bra. Ägarna till dessa bilar får parkera som vanligt bland "alla andra". Sedan så går de och registrerar sig  för jurybedömning och betalar sin avgift. Efter betalning så får de en en nummerlapp 1-100. Med  denna lapp i rutan får de sedan tillträde till bedömningsområdet med sin bil.


Eller ännu lättare: För jurybedömning så tar ni föranmälan med betalning på plats. Tio bilar per klass, först till kvarn.


Jag var själv inte inne på träffen men för att vara första gången mså verkar det ha fungerat rätt så bra ändå!

Senast redigerat av whitestripe (23 september 2009)

When better cars are built, Buick will build them.
FreddeK
23 september 2009 ·

whitestripe skrev:
Kan detta funka till nästa år:

Ha gratis inträde för alla. Ge alla en lott.

För jurybedömning så avsätter ni plats för 100 bilar på det bästa stället så de syns bra. Ägarna till dessa bilar får parkera som vanligt bland "alla andra". Sedan så går de och registrerar sig  för jurybedömning och betalar sin avgift. Efter betalning så får de en en nummerlapp 1-100. Med  denna lapp i rutan får de sedan tillträde till bedömningsområdet med sin bil.


Eller ännu lättare: För jurybedömning så tar ni föranmälan med betalning på plats. Tio bilar per klass, först till kvarn.


Jag var själv inte inne på träffen men för att vara första gången mså verkar det ha fungerat rätt så bra ändå!

ne låter krångligt..ha det fritt, alla som vill ställer sig på utställningsparkerinen, sen ta en 20a för alla och denna 20 går oavkortat till prisbordet. Sen skiter man i juryn helt! låt folket rösta i alla klasser! enkelt och jävligt rättvist! klart slut!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang