Svärta ner kantlister?

Tobbe_n
6 oktober 2009 · 252 Inlägg

saken med silikon att oavsett hur noga o försiktig duh e så sätter det sig på ett sätt i lacken så att ska du lackera om den o börjar med o slipa o de där så kommer det fram igen..


ang bra medel så anser jag att man ska använda värmepistol i största möjliga mån. alla kladd o klet medel håller bara en eller två tvättar sen e det borta o listerna ser ut som skit igen...

Gti-r
mattiass Rekondare
6 oktober 2009 · 254 Inlägg

lindell90 skrev:

Volvo740an skrev:
Hur är er erfaranhet med "Black Chrome" när det gäller just hållbarheten?

Jag la på för en vecka sedan men det blev helskumt på min lister. Blev alldeles flammiga. Precis som det har dunstat bort på vissa ställen och andra ser ut till att fortfarande vara blöta.

Någon som vet vad jag gjort för fel?

Edit: kanske ska berätta hur jag gjorde också smile

Först strök jag ut ett jämnt lager med en torr trasa och låt det torka in en stund. sen skulle man eftertorka precis som det stod på förpackningen och när jag kom ut i garaget dagen efter så såg det ut som det gör nu. Gick inte att tvätta bort det heller.

Avfettning brukar funka, allt försvann för mig när jag drog på avfettning

Volvo XC70 (2001)
Mortalis VW-nörd?
14 oktober 2009 · 4 332 Inlägg

Måste säga att jag blev riktigt positivt överraskad av Turtle Blackchrome. Rekommenderas.
Kostar mindre än Turtles andra medel (typ Nano- skiten som höll en tvätt) och har hittills hållit ett par tvättar (med avfettningsmedel) utan tendenser till blekning, så jag är nöjd.
Det är både bra och dåligt att applicera, bra för att det är tydligt var man missat (maskera gärna lite) och hamnat på lacken, och mycket lättare att få bort än t.ex. Nano- seriens medel.
Det dåliga är att det kladdar och rinner nåt förjävligt, använd ordentliga polerdukar (typ Turtles polerdukar, kör inte Biltemas som är av mkt sämre kvalitet för detta ändamål) och tunna vinylhandskar så du slipper tvätta händerna en halvtimme efteråt.

Mitt tips iaf

ljungbacker Audi frälst
14 oktober 2009 · 102 Inlägg

Jag kör me blackcrome och jag tycker de funkar bra så prova de.

Four rings to rule ´em all
vorsprung durch technik
Audi S4 "V8" (1993)
Von-Aron
20 oktober 2009 · 394 Inlägg

värmepistol!

vem fan är maptun?
PorschePake
28 oktober 2009 · 45 Inlägg

Concept Vista
Trutest White Dressing 430
Sonus Tire & Bumper Dressing
Wurth Plastvård

Några tips på produkter som klår kladdet man köper på macken.

sir_daniel www.kudoz.se
28 oktober 2009 · 3 802 Inlägg

fått bra resultat efter jag tvättat ordentligt och sedan lagt på turtlewax ice wax, blir ännu bättre om du går på med en polermaskin också.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang