850 -97 mest prisvärda verkstad i skåne

necroshine
21 september 2009 · 15 Inlägg

Jag har en Volvo 850 -97 som gått snart 16000mil. Den har varit fullservad i 11år då förra ägaren hade ett service avtal. Nu har bilen gått 1000mil sedan oljan byttes så filter och oljeservice måste göras nu. Lampan för service lyser med. Nyligen tändes lampan (grön varningstriangel) för motoriken så nått kan vara på gång.

Bromsklossar ska jag byta själv men det andra vill jag inte göra.

Nu är det så var ska jag lämna in bilen på service? Var borta vid BilAkuten i Hässleholm men gillade inte det stället. Runtom inärheten av hässleholm går med bra

Timmyboy hellaflush!
21 september 2009 · 1 266 Inlägg

pappa servar sin volvo i markaryd (Ligger dock lite utanför skåne), snacka om service och snälla människor! Jobbet blir också gjort korrekt. Lite långt att köra för det kanske wink

necroshine
21 september 2009 · 15 Inlägg

Nja kanske lite långt. men är de bra och billiga så kanske det lönar sig?

Sen en sak till. På motorn sitter en klisterlapp att det är Mobil1 olja i. Och att det alltid varit det. Så när de byter olja gör det någon skillnad för motorn eller ska man vara noga med att fortsätta använda samma sort?

Bjornhall
21 september 2009 · 300 Inlägg

varför åker du inte till volvo?

GILLA oss på Facebook http://www.facebook.com/TeamRydboholmsGaraget
Sugtimmad volvo 850 med mö go kolfiber på!
Volvo 850 "sugtrimmad femma" (1992)
necroshine
21 september 2009 · 15 Inlägg

tycker volvo här i stan är löjligt dyra

TurbOla Reservdansk
21 september 2009 · 6 271 Inlägg

Det finns en i Tyringe, en mack precis mitt emot Ivars kiosk.

Killen som har den verkstan servade min jobbebil jag hade innan.
Har bara hört gott om honom, och man kan verkligen inte anklaga honom för att han inte sköter om sin verkstad.

Senast redigerat av TurbOla (21 september 2009)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Marlboroman
21 september 2009 · 8 234 Inlägg

necroshine skrev:
Sen en sak till. På motorn sitter en klisterlapp att det är Mobil1 olja i. Och att det alltid varit det. Så när de byter olja gör det någon skillnad för motorn eller ska man vara noga med att fortsätta använda samma sort?

Det är bara nå jäkla eklamgrej. Är bara att fullkomligt ignorera då inte ens Volvo själva alltid använde Mobil... Det är bara att hälla i någon annan och åka vidare.ö

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang