Rensa katten

VIC-J
23 september 2009 · 5 Inlägg

Hej! undrar hur man rensar katten på min 850 glt? MVH

Allx
23 september 2009 · 321 Inlägg

Plocka bort den först. Ta sen den största skruvmejsel eller dylikt du hittar och sen är det bara att dampa loss!

EViLution!
Koop
23 september 2009 · 1 867 Inlägg

Ska du rensa katten för att få mer effekt? Isåfall, lägg ner det. Det är inte tillräcklig effektökning på en sån operation för att det ska vara motiverat.
Vill du vara miljöbuse så kan du banka ett spett genom katten och rensa ur all keramik, evt. kapa upp en lucka, plocka ur allt och svetsa igen.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
schnauz
24 september 2009 · 1 758 Inlägg

Koop skrev:
Ska du rensa katten för att få mer effekt? Isåfall, lägg ner det. Det är inte tillräcklig effektökning på en sån operation för att det ska vara motiverat.
Vill du vara miljöbuse så kan du banka ett spett genom katten och rensa ur all keramik, evt. kapa upp en lucka, plocka ur allt och svetsa igen.

I agree! Förstår inte vitsen med att rensa katten för att eventuellt få nån ynka häst till. Det är en 850 GLT det handlar om, troligen kommer du inte uppleva någon som helst skillnad. Inte värt besväret att rensa den, dessutom behöver du ju en fungerande på besiktningen i vilket fall som helst.
Hade det rört sig om en trimmad bil kanske originalkatten hade varit en flaskhals och då skulle det väl vara befogat med en högflödeskatt, men att köra utan är enbart korkat.

Moparboy440
24 september 2009 · 4 682 Inlägg

förstör inte en frisk katt, åk till skroten å leta upp en rasad om du ska rensa en.
katalysatorer e dyra..

pr0ny
24 september 2009 · 99 Inlägg

Sätt på ett testpipe istället, att rensa katalysatorn är väl inte direkt en jättesmart idé då det skapar turbolens i avgasflödet...

VIC-J
14 oktober 2009 · 5 Inlägg

ursäkta på min benämning "rensa" menar sota ur...

MrK
14 oktober 2009 · 407 Inlägg

varvstopp på alla växlar

TurbOla Reservdansk
14 oktober 2009 · 6 271 Inlägg

VIC-J skrev:
Hej! undrar hur man rensar katten

http://www.funnycorner.net/funny-pictures/3482/clean%20the%20cat.jpg







lol

Ursäkta, kunde inte låta bli.... tongue

Senast redigerat av TurbOla (14 oktober 2009)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
norpan1
14 oktober 2009 · 1 043 Inlägg

Håll varvtalet på ca 4000 i två minuter stillastående varm motor.

Germax
19 oktober 2009 · 12 086 Inlägg

norpan1 skrev:
Håll varvtalet på ca 4000 i två minuter stillastående varm motor.

Och koppla ur Lmm hehe

Fast den lär inte rensas, bara smälta ihop och utgöra än mer motstånd big_smile

Ang metoden att hacka ur en kat har jag totaltdissat efter en omgång på min Bmw, det tog mig 4h för en kat, och jag har 2 tongue Det sitter nåt knullnät i 3 lager mellan monoliten iaf på min bil, kan tänka mig att de sitter iaf något sådant lager på en volvo och de hackar man inte ut.

Bästa skulle väl va att fixa en dålig katt, kapa upptill svetsa in ett rör och svetsa ihop. På så sätt får du minimal turbulens och en kat som ser ut att fungera smile

Senast redigerat av JapMax (19 oktober 2009)

OUTLAW1
19 oktober 2009 ·

nä fan ta bort den helt och låt polisen upptäcka detta på en flygande besiktning istället....då få du garanterat svaret i pengafråga varför man inte skall köra utan kat....

azid Det som inte dödar gör ont
19 oktober 2009 · 2 668 Inlägg

rallykid skrev:
nä fan ta bort den helt och låt polisen upptäcka detta på en flygande besiktning istället....då få du garanterat svaret i pengafråga varför man inte skall köra utan kat....

nej men han får en 2a om dom ser det... tongue

2slow
Snitch Ointresserad.
19 oktober 2009 · 936 Inlägg

TurbOla skrev:

VIC-J skrev:
Hej! undrar hur man rensar katten

http://www.funnycorner.net/funny-pictur … %20cat.jpg







lol

Ursäkta, kunde inte låta bli.... tongue

hahahaha lol lol

Dagens garv. tack!

Teabag appreciation club.
OUTLAW1
19 oktober 2009 ·

azid skrev:

rallykid skrev:
nä fan ta bort den helt och låt polisen upptäcka detta på en flygande besiktning istället....då få du garanterat svaret i pengafråga varför man inte skall köra utan kat....

nej men han får en 2a om dom ser det... tongue

åh fan har dom blivit så snälla..på min lancer evo så fick jag bara 9000 i böter samt regbesiktning på bilen pga otillåten motorkonfiguration....
trodde höga böter va standard på att köara utan kat...

JOCKE_ST
19 oktober 2009 · 212 Inlägg

rallykid skrev:

azid skrev:

rallykid skrev:
nä fan ta bort den helt och låt polisen upptäcka detta på en flygande besiktning istället....då få du garanterat svaret i pengafråga varför man inte skall köra utan kat....

nej men han får en 2a om dom ser det... tongue

åh fan har dom blivit så snälla..på min lancer evo så fick jag bara 9000 i böter samt regbesiktning på bilen pga otillåten motorkonfiguration....
trodde höga böter va standard på att köara utan kat...

sist jag hörde var det 16 000 i böter på det eftersom att det klassades som miljöbrått... kanske inte stämmer längre?

NO PAIN NO GAIN!
Kan man gasa för mycket?
TurbOla Reservdansk
19 oktober 2009 · 6 271 Inlägg

Snitch skrev:

TurbOla skrev:

VIC-J skrev:
Hej! undrar hur man rensar katten

http://www.funnycorner.net/funny-pictur … %20cat.jpg







lol

Ursäkta, kunde inte låta bli.... tongue

hahahaha lol lol

Dagens garv. tack!

Varsågod! tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang