Halvorsen,s Subaru Impreza GT GC8 (Black Mean Machine är SÅLD) Sportstolar, Isdäck är till SALU!!!

T-boy
31 oktober 2009 · 243 Inlägg

SpeedOfLight skrev:
Kör man bara med airbrushen så kan man våtslipa ner det området som man lackade på och få ett bra resultat utan att omlackera smile så länge orginallacken är tillräckligt bra.

Ja, de stämmer ju men mycket smidigare med dekaler hur som helst ^^. Fast man undviker väl dekaler om man ska ha bilen som utsällningsbil wink

Nissan 200sx s13 Projekt DRIFTWORKS - SMOKINGSKILLS
halvorsen
31 oktober 2009 · 511 Inlägg

haha tongue roligt diskussion ni hade, jag har dock inte bestämt mig än utan dekalerna får sitta på någon veckan till, och bilen är ju som sagt INGEN utställningsbil och inte i närheten utan min rallybil som ska användas mer än stylas och redan börja fått göra det haha smile får se om några roliga filmer bilder kommer att läggas up när det finns tid på lite roligare rally bilder smile

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX
BMW 525iM "White meet Black" (1993)
ImprezaGC8
15 november 2009 · 373 Inlägg

Hur går det med bilen?

halvorsen
15 november 2009 · 511 Inlägg

ImprezaGC8 skrev:
Hur går det med bilen?

jag åkte på den roliga influensan tror jag så har legat i sängen i 3 veckor så absolut ingenting har blivit gjort med bilen, och har inte så mycket mer planer på det heller, går i tankarna på en riktigt lång och fin utlandsresa så får se vart bilen får plats i allt detta,
dock så ska jag försöka få in bilen på rostlagningen när jag blir frisk igen, om jag nu orkar tongue men har allafall KÖRT bilen och haft RUGIGT roligt, roligaste bilen jag ägt tongue haha gillar rödljusracen som folk försöker jävlas med mig i tongue
men ska nog försöka få lite updates framöver smile har ju underredet kvar och sånt sedan rosten sen är den klar inför vintern

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX
BMW 525iM "White meet Black" (1993)
German78
26 november 2009 · 22 Inlägg

smile Fin bil smile men bilen är "lite" för svart. cool

BMW e39 528iA "BMW SYNDIKAT" (1997)
halvorsen
26 november 2009 · 511 Inlägg

German78 skrev:
smile Fin bil smile men bilen är "lite" för svart. cool

Haha det är ännu svartare nu tongue i like it black, det är min vinterlook smile dock ser det bättre ut i verkligenheten, kommer lite nya bilder snart när snön börjar komma så tråkigt väder ute blir så hemska kort

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX
BMW 525iM "White meet Black" (1993)
Jimzzon Folkrace åkarn
8 december 2009 · 47 Inlägg

Jaså ska du redan sälja den?

Volvo 740 Tic "Extra utrustad" (1990)
Dratsab Leg. Fartdåre
10 december 2009 · 306 Inlägg

Hur kommer detta att du ska sälja?

Mvh
Tommie

En gång Evo alltid Evo...
halvorsen
13 december 2009 · 511 Inlägg

Dratsab skrev:
Hur kommer detta att du ska sälja?

Mvh
Tommie

Jag pendlar mellan gävle sollefteå dvs 33 mil enkel resa hmm
jag tycker inte bilen är så särsklit ekonomisk, eller rolig att köra långt med,

samt kör jag ju ALDRIG över 90 med bilen när det är sådan körning tongue tar ju evigheter att komma fram..

så får se hur ifall någon är intresserad smile har ju ingen jätte brådis för den är ju rolig nu vintertid tongue

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX
BMW 525iM "White meet Black" (1993)
halvorsen
15 december 2009 · 511 Inlägg

Bil intresset har precis kommit tillbaks... känns rugigt när det bara slog till idag,

drog iväg till garaget, ut med hela inredningen, dragit om alla ljudkablar och isolerat lite till.
kopplade även in baslådan igen och fick nu ett riktigt fint tryck i den,

bytte även växellåds olja och motorolja snacka om dyrt.... ny kylarvätska.
lackade lite motordetaljer som tappat färgen lite, snacka om att det blev vackert smile

bytte även inredningen till ORGINAL stolarna och huvva vilken komfort det blev, kändes som bmw 740 åter igen, ska nu iväg på lång körning i veckan så får se ifall bilen funkar som komfort bil nu då tongue haha,

Nya bilder samt film ska försöka läggas up nu i veckan om jag får tid över smile

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX
BMW 525iM "White meet Black" (1993)
Dratsab Leg. Fartdåre
16 december 2009 · 306 Inlägg

halvorsen skrev:
bytte även växellåds olja och motorolja snacka om dyrt....

Dyrt? vart köper du olja? ^^

Köpte 5 liter Redline shockproof heavyweight + redline 5w-40 för ca 1500 kr för itne alltför längesen smile

Kul att du fått tillbaka orken smile

Önskar jag hade gångavstånd eller dylikt till mitt garage så de blev lite gjort varje dag istället för på helgerna tongue

Mvh
Tommie

En gång Evo alltid Evo...
German78
16 december 2009 · 22 Inlägg

halvorsen skrev:
huvva vilken komfort det blev, kändes som bmw 740 åter igen

lol Nu ska åka jag med dig en gång lol och betala bensin kostnader med JÄGERMEISTER smilesmilesmile

Senast redigerat av German78 (16 december 2009)

BMW e39 528iA "BMW SYNDIKAT" (1997)
halvorsen
16 december 2009 · 511 Inlägg

German78 skrev:

halvorsen skrev:
huvva vilken komfort det blev, kändes som bmw 740 åter igen

lol Nu ska åka jag med dig en gång lol och betala bensin kostnader med JÄGERMEISTER smilesmilesmile

haha absolut, eller förresten du får betala med att koppla in en motorvärmar jävel :p är ju kall på morgon...

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX
BMW 525iM "White meet Black" (1993)
halvorsen
2 januari 2010 · 511 Inlägg

Bilen är nu såld till en lycklig ägare i kramfors,

Som sagt har jag återfått bil intresset, men behövde en mer bekvämlig bil så vände blickarna åt en BMW igen, förvånande? har också införskaffat mej en bmw 328, 00 som jag ska hämta till veckan, väntar fortfarande på pengar så smile
en ny projekttråd kommer att läggas up senare om lite små modifikationer inge större grejer bara puts och diverse fälgar wink



Delar som finns kvar att köpa av intresserad är,

Sportstolarna,
Isdäck passade till subaru,

Intresserad? pm och skriv ett bud, säljes fort,

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX
BMW 525iM "White meet Black" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang