Behöver tips på bra ställen som kan mäta effekten i min bil runt göteborg

Super0an
4 maj 2004 · 56 Inlägg

Någon som vet vart man kan bänka bilen Runt om Göteborg?
å vad ligger priset på det?

RonnyO
4 maj 2004 · 1 Inlägg

Hej!

Du kan bänka din bil hos Autotech i deras Rototest. De ligger i Trollhättan. Tror priset ligger runt en tusenlapp.

Stenis Gubbe
4 maj 2004 · 52 Inlägg

Det är isf. ett bra pris. 2000:- tar Rototest själva i Rönninge utanför Stockholm.

Mazda MPS
Music
Nalle-74 BTC RACING
5 maj 2004 · 114 Inlägg

för 1000:- får du ingen bänkning utan antingen ett rototest eller en rullande landsväg.

Bänka bilen kostar runt 10.000:-

Supra MKIII powerd by NOS
Supra MKIV BPU
Stenis Gubbe
5 maj 2004 · 52 Inlägg

Definitionsfråga...det var nog tal om en effektmätning endast. ;o)

Mazda MPS
Music
Super0an
5 maj 2004 · 56 Inlägg

Prata med autotech idag å de bänkar bilen för 1000:-
tar bort framhjulet å sätter på något som skal mäta!!

10000:- e ju faan dyrare än å mappa bilen ju!
å då ingår bänkning i priset! 6000:- kostar
det å mappa min bil!

Nalle-74 BTC RACING
5 maj 2004 · 114 Inlägg

Super0an skrev:
Prata med autotech idag å de bänkar bilen för 1000:-
tar bort framhjulet å sätter på något som skal mäta!!

10000:- e ju faan dyrare än å mappa bilen ju!
å då ingår bänkning i priset! 6000:- kostar
det å mappa min bil!

Att BÄNKA bilen innebär att man plockar ur motorn och kör den i test bänk!!!!!!
Läs på SMRs hemsida www.supramannen.com dom har BÄNKAT SMRSupran....

Detta görs inte på nån pisskvart utan det rör sig om flera dagar.
Man har ju alltid effekt förlust i drivlina och i transmisionen vilket man slipper vid en riktig BÄNKNING.

När man gör en riktig BÄNKNING ingår inställning av motorn (mappning)

MVH: Nalle

Supra MKIII powerd by NOS
Supra MKIV BPU
Jompa
5 maj 2004 · 67 Inlägg

Nalle-74 skrev:
Man har ju alltid effekt förlust i drivlina och i transmisionen vilket man slipper vid en riktig BÄNKNING.

Vilket är helt ointressant för 99% av alla gatåkare eftersom väldigt få personer kör sin bil på vevaxeln. De kör sin bil på hjulen, effektmäter således på hjulen och är glada med det.


M.v.h. J

Nalle-74 BTC RACING
6 maj 2004 · 114 Inlägg

Jompa skrev:

Nalle-74 skrev:
Man har ju alltid effekt förlust i drivlina och i transmisionen vilket man slipper vid en riktig BÄNKNING.

Vilket är helt ointressant för 99% av alla gatåkare eftersom väldigt få personer kör sin bil på vevaxeln. De kör sin bil på hjulen, effektmäter således på hjulen och är glada med det.


M.v.h. J

Kanske det men han frågade om vad det kostade att bänka en motor ju.
Och detta som jag beskriver är bänkning...
Sen visar ju inte ett rototest/rullande landsväg 100%igt rätt
men det är ju absolut billigast och enklaste sättet att kolla upp effekten på bilen.

Supra MKIII powerd by NOS
Supra MKIV BPU
Jompa
7 maj 2004 · 67 Inlägg

Nalle-74 skrev:
Sen visar ju inte ett rototest/rullande landsväg 100%igt rätt

...men det gör en vevaxelbänk...? Rätt i förhållande till vad?

Gizmojohan
9 maj 2004 · 3 295 Inlägg

Super0an skrev:
Någon som vet vart man kan bänka bilen Runt om Göteborg?
å vad ligger priset på det?

"bänka Bilen" tycker jag att det står..

Super0an
9 maj 2004 · 56 Inlägg

Har hittat ett ställe som skal mappa å MOTOR bänka min bil nu smile)
skal bara ta den på en rullande landsväg innan se på skillanden!
(skal upp i effekt oxå)

billa_bong
11 augusti 2009 · 14 Inlägg

Super0an skrev:
Har hittat ett ställe som skal mappa å MOTOR bänka min bil nu smile)
skal bara ta den på en rullande landsväg innan se på skillanden!
(skal upp i effekt oxå)

Exakt va innebär rullande landsväg?

itouch
11 augusti 2009 · 1 488 Inlägg

Rullande landsväg är rullar som man kör bilen på för att mäta effekten.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang