Kan det bli coolare än så här? =)

Founder
8 maj 2006 · 1 414 Inlägg

Amerikanska F-16 Thunderbirds...

http://photos.airliners.net/photos/middle/9/5/3/1042359.jpg
http://photos.airliners.net/photos/middle/4/3/3/1029334.jpg
http://photos.airliners.net/photos/middle/4/1/9/1038914.jpg
http://photos.airliners.net/photos/middle/2/7/0/1027072.jpg
http://photos.airliners.net/photos/middle/8/6/3/1026368.jpg
http://photos.airliners.net/photos/middle/8/1/7/1005718.jpg
http://photos.airliners.net/photos/middle/3/6/0/0917063.jpg

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
8 maj 2006 · 1 852 Inlägg

manligt värre big_smile

man lever bara en gång så lev väl!
Founder
8 maj 2006 · 1 414 Inlägg

Bullo skrev:
manligt värre big_smile

Det ironiska med det är att 4 av piloterna är tjejer tongue

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
JohnnyN Rutinerad medlem
8 maj 2006 · 1 938 Inlägg

Haha big_smile nåja, de var ju skickliga hur som helst smile
Jag skulle också vilja susa fram genom luften själv big_smile

Polluxe
8 maj 2006 · 303 Inlägg

Åhh kärlek.. Grymt galen i flyg wink     Läge att FV gör något liknande med Gripen. "Team 60" börjar bli lite "old news".  Fast med alla försvarsbantningar och överskott av flygplan så... knappast..


Aja nu fick jag skriva av mej lite :-)

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.
Founder
8 maj 2006 · 1 414 Inlägg

calibra_nox skrev:
Haha big_smile nåja, de var ju skickliga hur som helst smile
Jag skulle också vilja susa fram genom luften själv big_smile

What's stopping you? smile lets go...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Volvo_Mannen Volvoskadad
8 maj 2006 · 6 017 Inlägg

men orka flygplan!!

Jonas
Malmoe SSS -12
8 maj 2006 · 3 217 Inlägg

Ja, verkligen volvo__mannen... Klart man orkar flygplan!

WICKED

Grymt bra bilder smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Caffe
8 maj 2006 · 1 436 Inlägg

Ball som fan... Skulle jag ha en bil med flygplan i generna skulle jag lugnt ha samma dekaler på som gripen!

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
THEBADGUY Gorgilus addictus
8 maj 2006 · 4 739 Inlägg

Kan nog inte bli coolare är så här...riktig coolt^^

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Founder
8 maj 2006 · 1 414 Inlägg

Caffe skrev:
Ball som fan... Skulle jag ha en bil med flygplan i generna skulle jag lugnt ha samma dekaler på som gripen!

Gripen har ju inga direkta dekaler... om du menar riktiga flygplanet... eller menar du att dekalerna skulle se ut som en gripen?

Planen på bilderna är F-16C Fighting Falcon ifrån US Air Force.

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
OverBoosted AUTOBAHNRASER
8 maj 2006 · 3 804 Inlägg

flygplan har aldrig intresserat mig. . . .


Bmw osv..
SuperGnaget
8 maj 2006 · 571 Inlägg

vilken skit,,skaffa flygplan istället då om ni týcker d e så jävla coolt....

MSCR
Honda Civic eg "vtec" (1995)
Honda CRX "Killer" (1988)
Founder
8 maj 2006 · 1 414 Inlägg

SuperGnaget skrev:
vilken skit,,skaffa flygplan istället då om ni týcker d e så jävla coolt....

Det är på gång wink

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Caffe
8 maj 2006 · 1 436 Inlägg

Founder skrev:
Gripen har ju inga direkta dekaler... om du menar riktiga flygplanet... eller menar du att dekalerna skulle se ut som en gripen?

Planen på bilderna är F-16C Fighting Falcon ifrån US Air Force.

Om jag omformulerar mig då, skulle jag haft en saab skulle den lackas mattgrå med "FARA>" framför luftintag på huven (tänk gamla 900) och lite balla pilotknappar i kupen och liknande.
Kanske cirkeln med tre kronor på lämpligt ställe med. big_smile

Att det är USAF på bilden ser jag med, men nu är jag svensk så då får det bli våra plan.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Founder
9 maj 2006 · 1 414 Inlägg

Caffe skrev:

Founder skrev:
Gripen har ju inga direkta dekaler... om du menar riktiga flygplanet... eller menar du att dekalerna skulle se ut som en gripen?

Planen på bilderna är F-16C Fighting Falcon ifrån US Air Force.

Om jag omformulerar mig då, skulle jag haft en saab skulle den lackas mattgrå med "FARA>" framför luftintag på huven (tänk gamla 900) och lite balla pilotknappar i kupen och liknande.
Kanske cirkeln med tre kronor på lämpligt ställe med. big_smile

Att det är USAF på bilden ser jag med, men nu är jag svensk så då får det bli våra plan.

Låter som en riktigt cool styling på bil big_smile

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
mylittlepolo
9 maj 2006 · 75 Inlägg

det roliga med F-16 är att de inte kan göra en för brant vertikal stigning uppåt eller en bakåt loop för då får inte motorn tillräckligt med luft eftersom luftintaget sitter på "magen" av planet.. smile Så du kan göra mycket roligare saker med en JAS 39 Gripen.. Dels för att den är instabilt uppbyggd så om det inte vore förr all avancerad teknologi i den som styr alla roder flera hundra ggr i sekunden. utan dessa system så skulle planet krascha ganska omgående eftersom det finns ingen människa som kan göra alla de finjusteringar av rodren.. Och då den är så instabil så kan den göra oerhört snabba svängar. Som jämförelse: den yta en JA 37 viggen gjorde en cirkel på gör en JAS 39 Gripen en åtta i den cirkeln. där har ni ngt som är imponerande grymt på o svänga och göra sjyssta manövrar.. smile

Founder
9 maj 2006 · 1 414 Inlägg

mylittlepolo skrev:
det roliga med F-16 är att de inte kan göra en för brant vertikal stigning uppåt eller en bakåt loop för då får inte motorn tillräckligt med luft eftersom luftintaget sitter på "magen" av planet.. smile Så du kan göra mycket roligare saker med en JAS 39 Gripen.. Dels för att den är instabilt uppbyggd så om det inte vore förr all avancerad teknologi i den som styr alla roder flera hundra ggr i sekunden. utan dessa system så skulle planet krascha ganska omgående eftersom det finns ingen människa som kan göra alla de finjusteringar av rodren.. Och då den är så instabil så kan den göra oerhört snabba svängar. Som jämförelse: den yta en JA 37 viggen gjorde en cirkel på gör en JAS 39 Gripen en åtta i den cirkeln. där har ni ngt som är imponerande grymt på o svänga och göra sjyssta manövrar.. smile

Med bakåt loop menar du då en inverterad loop med negativa G? Vad jag vet så kan F-16 utföra alla typer av manövrar, om just luftintaget skulle vara limiterande på det sättet borde det vara likadant på tex F-15, F-14, F-18, F-111 m.fl som alla har luftintag som är täckta på överdelen av intaget...

Jag tror inte att luftintaget har någon betydelse i den bemärkningen men vad som bör uppmärksammas är att jänkarna hade så mycket problem med att få styrsystemet att funka riktigt "första planet med FBW Fly-By-Wire (elektroniskt styrsystem)" att dom tog död på 14 piloter inan dom ens erkände att det fanns något fel på planet... Horisont gyrot visade bland annat att planet låg normalt även om det var inverterat...

Men du har helt rätt vad gäller fördelarna med instabilt styrsystem. Skulle man dessutom ta det ett steg längre som Ryssarna gjort o implementera vektoriserad dragkraft skulle planet bli helt oslagbart i luften smile

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Markus_C Kart & Mätningstekniker
9 maj 2006 · 701 Inlägg

Goa bilder, var på studiebesök på Saab Aerospace i Linköping när jag gick på gymnasiet go känsla när man står där med ett dussin plan omkring sig. Des ser inte så stora ut på tv och bilder men man känner sig ganska så liten. Lätt det häftigaste studiebesök jag har varit på. Sen i entrén fick man vissa körkortet för de beväpnade vakterna.

Sport_MC
9 maj 2006 · 40 Inlägg

Mycket coola Bilder

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang