Mac vs. Pc/Windows

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
15 oktober 2009 · 1 874 Inlägg

Mortalis skrev:

Hexenhammer skrev:
Kör Mac med bootcamp, vilket innebär både Mac OSX och Windows XP. Så jävla bra. Behöver inget annat. Den dagen då Microsoft gör ett nytt operativsystem som inte bara är grafiskt uppdaterat utan även funktionellt uppdaterat (inte bara smådetaljer som hittills med Vista och Windows 7) och som är anpassat att flyta på bra med de processorer som används - Då kan man börja acceptera Windows för vad det är.

Skillnaden på Apple och PC är inte samma sak som Apple's OS mot Microsofts OS, jag jämför framförallt själva plattformarna mot varandra. Skillnaden på datorerna och inte bara operativen, för de finns ju Linux tongue

Sure sure. Fast nu är jag dum och dömer en majoritet. Och majoriteten av användarna som kör PC kör Windows.

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
15 oktober 2009 · 1 874 Inlägg

Mortalis skrev:
Kan ju säga de absolute största problemet för mig med Apple, om man nu ska koncentrera sig på deras operativsystem, det är att det inte finns en enda vettig FTP- klient till Mac ännu, som är i likhet med de i Linux eller Windows.
För de flesta är de nog inget säljande argument, men för mig som dagligen använder detta så e de ett stooort minus

Filezilla upplever jag som en mycket funktionell FTP-klient till Mac. Den är dessutom gratis och fungerar minst lika bra som "stora" WS FTP och liknande till Windows. Det är min åsikt i alla fall. Använder nämligen också FTP-klienter dagligen...

Rquired Allmänt envis
15 oktober 2009 · 12 512 Inlägg

Apples garantier håller jag inte högt, Apple vet att de kan behandla sina kunder illa för de kommer ändå stanna kvar vid dess produkter. Annars tycker jag bra om deras produkter, det är väl mest av vana jag kör på Windows fortfarande.

Och min iPhone är jag supernöjd med, krånglar lika mycket på ett år som en Windows eller Sony Ericsson lur gör på en dag ungefär...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Rspeter Audi A5 quattro driver.
15 oktober 2009 · 2 203 Inlägg

Ni som har Mac, varför har ni windows? Är inte MacOS bra?

Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
15 oktober 2009 · 1 781 Inlägg

Rspeter skrev:
Ni som har Mac, varför har ni windows? Är inte MacOS bra?

du vet väl att Windows Vista körs bättre på en mac än vad det gör på en PC med samma prestanda?

Team Insane Racing
Rspeter Audi A5 quattro driver.
15 oktober 2009 · 2 203 Inlägg

Malm3n skrev:

Rspeter skrev:
Ni som har Mac, varför har ni windows? Är inte MacOS bra?

du vet väl att Windows Vista körs bättre på en mac än vad det gör på en PC med samma prestanda?

Nej det visste jag inte, jag har aldrig använt eller intresserat mig för Mac.

Så jag frågar igen: Ni som har Mac, varför kör ni windows på dom? är inte MacOS bra?

Brandis Diktator
15 oktober 2009 · 968 Inlägg

Rspeter skrev:

Malm3n skrev:

Rspeter skrev:
Ni som har Mac, varför har ni windows? Är inte MacOS bra?

du vet väl att Windows Vista körs bättre på en mac än vad det gör på en PC med samma prestanda?

Nej det visste jag inte, jag har aldrig använt eller intresserat mig för Mac.

Så jag frågar igen: Ni som har Mac, varför kör ni windows på dom? är inte MacOS bra?

för vi kan... varför kör du inte leopard? för du inte kan...

BlauMes
15 oktober 2009 · 1 801 Inlägg

Malm3n skrev:

Rspeter skrev:
Ni som har Mac, varför har ni windows? Är inte MacOS bra?

du vet väl att Windows Vista körs bättre på en mac än vad det gör på en PC med samma prestanda?

Har HÖRT/LÄST detta också och skulle vilja se lite bevis på detta. Förstår inte alls hur det kan gå ihop om båda har samma prestanda.

Saab 9-3 (2008)
Iam2fast4U
15 oktober 2009 · 1 534 Inlägg

windows äger

BMW E34 "538" (1990)
Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
15 oktober 2009 · 1 781 Inlägg

BlauMes skrev:

Malm3n skrev:

Rspeter skrev:
Ni som har Mac, varför har ni windows? Är inte MacOS bra?

du vet väl att Windows Vista körs bättre på en mac än vad det gör på en PC med samma prestanda?

Har HÖRT/LÄST detta också och skulle vilja se lite bevis på detta. Förstår inte alls hur det kan gå ihop om båda har samma prestanda.

samma prestanda ja... dock hanteras informationen inte på samma sett

Team Insane Racing
Brandis Diktator
16 oktober 2009 · 968 Inlägg

angående operativ system:
http://www.idg.se/2.1085/1.241638/8-ope … -och-linux

där vinner Apple OS X med 86 poäng, och Ubuntu ligger tätt efter, och vista och xp och windows 7 ligger efter dom flesta..

Sushikocken Sleeper
16 oktober 2009 · 3 084 Inlägg

http://allehanda.se/mer/blogg/?paper=ALLE&blogg=39 låter ju jävligt bra.. Mac som aldrig krånglar nej. :?

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Brandis Diktator
16 oktober 2009 · 968 Inlägg

Sushikocken skrev:
http://allehanda.se/mer/blogg/?paper=ALLE&blogg=39 låter ju jävligt bra.. Mac som aldrig krånglar nej. :?

snow lepoard, det är helt nytt... säg någon gång när windows har fungerat perfekt i första version... nje, låt mig se, den bästa versionen windows har släppt är XP service pack 2... skit bra gjort. och det är ju ganska lätt att undvika problemet också

Rspeter Audi A5 quattro driver.
16 oktober 2009 · 2 203 Inlägg

Brandis skrev:

Rspeter skrev:

Malm3n skrev:

du vet väl att Windows Vista körs bättre på en mac än vad det gör på en PC med samma prestanda?

Nej det visste jag inte, jag har aldrig använt eller intresserat mig för Mac.

Så jag frågar igen: Ni som har Mac, varför kör ni windows på dom? är inte MacOS bra?

för vi kan... varför kör du inte leopard? för du inte kan...

Va? vad e leopard för något? Har du inget konkret svar på min fråga?

Siqqe Besserwisser
16 oktober 2009 · 263 Inlägg

Jag säger så här. Det är två helt olika operativsystem och SKA inte jämföras. Valet beror på vilka aktiviteter som ska utföras på datorn och om man inte har ett speciellt krav så spelar det ingen roll om man kör PC eller Mac.

Jag själv förespråkar Mac (främst pga. bild- och filmredigering samt schysst os).

Volvo V70 II 2.4D "Polestar performance" (2008)
blacken
16 oktober 2009 ·

Va? vad e leopard för något?

Det är en stor fläckig katt, som är ganska så elak.. tongue

_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
16 oktober 2009 · 1 128 Inlägg

henrikh skrev:
PC är lättmeckat, bäst och priseffektivast. Man får en väldigt fet dator för småpengar idagsläget om man kan montera ihop det själv. Man kan också byta varenda del, stor valfrihet. Min åsikt. Sen finns det väl inget annat alternativ för gamers? Har aldrig hört talas om någon som lirat LAN på en Mac? Det är väl folk som sitter på kafé och dricker latte och har näsan i vädret som kör Mac. smile

+1

Nöjeskör närproducerat
Brandis Diktator
16 oktober 2009 · 968 Inlägg

Rspeter skrev:

Brandis skrev:

Rspeter skrev:

Nej det visste jag inte, jag har aldrig använt eller intresserat mig för Mac.

Så jag frågar igen: Ni som har Mac, varför kör ni windows på dom? är inte MacOS bra?

för vi kan... varför kör du inte leopard? för du inte kan...

Va? vad e leopard för något? Har du inget konkret svar på min fråga?

ja, det kallas allmänbildning, och snow leopard och leopard och tiger är namnet på apples operativ system, likt vi som är allmän bilade lärt oss att windows döper sina namn random som windows xp och windows 7.

Brandis Diktator
16 oktober 2009 · 968 Inlägg

_Blue_Speed_ skrev:

henrikh skrev:
PC är lättmeckat, bäst och priseffektivast. Man får en väldigt fet dator för småpengar idagsläget om man kan montera ihop det själv. Man kan också byta varenda del, stor valfrihet. Min åsikt. Sen finns det väl inget annat alternativ för gamers? Har aldrig hört talas om någon som lirat LAN på en Mac? Det är väl folk som sitter på kafé och dricker latte och har näsan i vädret som kör Mac. smile

+1

har redan kontrat det inlägget...

_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
16 oktober 2009 · 1 128 Inlägg

Brandis skrev:

_Blue_Speed_ skrev:

henrikh skrev:
PC är lättmeckat, bäst och priseffektivast. Man får en väldigt fet dator för småpengar idagsläget om man kan montera ihop det själv. Man kan också byta varenda del, stor valfrihet. Min åsikt. Sen finns det väl inget annat alternativ för gamers? Har aldrig hört talas om någon som lirat LAN på en Mac? Det är väl folk som sitter på kafé och dricker latte och har näsan i vädret som kör Mac. smile

+1

har redan kontrat det inlägget...

Ja, men de spelar ingen roll. PC är bättre.

Nöjeskör närproducerat
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang