ska göra egna kjolar, tips!

Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
10 maj 2006 · 1 852 Inlägg

tjenare, ska plasta egna sidokjolar (till att börja med) och hade då tänkt att göra två formar i frigolitliknande material. sen lägga på glasfiberväv och plasta med epoxy. därefter evighets slipande och spacklande. jag är inte helt oerfaren men amatör då det gäller materialval. vad heter det frigolitlikannde materialet, och går det bra med glasfiberväv från clas ohlson (för marint bruk)? är det några andra tips så är allt välkommet!

MVH Andreas

man lever bara en gång så lev väl!
adde_p airbrush rookie
10 maj 2006 · 136 Inlägg

bonocell, finns att köpa på alla välsorterade båtaffärer, sen kan du köra med biltemas glasfiber och polyester :p  det funkar... ( är noob jag med )

förbered dig på jävla massa mer jobb än du först trodde smile

Senast redigerat av adde_p (10 maj 2006)

förut va jag schitzofren, men nu mår vi bra!
airbrush rookie.. (målat t.ex min avatar)
PeterNorrk Arbetslös luffare :'(
10 maj 2006 · 271 Inlägg

jag är total nybörjare på det här men, jag såg på discovery när dom byggde kjolar till en bil o då använde dom industrilera... väldigt lätt att använda dock vet ja inte vart det säljs...kanske nån konstaffär...

adde_p airbrush rookie
10 maj 2006 · 136 Inlägg

ska du använda lera , så får du jobba som fan, det blir skitvarmt och man bränner sig, och det gör man ju bara formar av, dvs du måste gjuta av den och sedan gjuta i formen, fan så jobbigt för bara ett par kjolar..är du beginner så bör man väl plasta på friggo istället? går väl mkt snabbare och inte alls lika svårt..

förut va jag schitzofren, men nu mår vi bra!
airbrush rookie.. (målat t.ex min avatar)
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
10 maj 2006 · 1 852 Inlägg

jag har redan plastat och vet hur det fungerar, men vad heter det materialet som liknar frigolit? frigolit smälter ju så fort som epoxy eller liknande kommer i kontakt. (och nej jag vill inte lägga gladpack imellan)

man lever bara en gång så lev väl!
adde_p airbrush rookie
10 maj 2006 · 136 Inlägg

Bonocell, finns på alla båtaffärer typ

Senast redigerat av adde_p (10 maj 2006)

förut va jag schitzofren, men nu mår vi bra!
airbrush rookie.. (målat t.ex min avatar)
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
10 maj 2006 · 1 852 Inlägg

adde_p skrev:
Bonocell, finns på alla båtaffärer typ

okej, tack alla för tipsen! välkomnar dock fler wink

Senast redigerat av Bullo (21 maj 2006)

man lever bara en gång så lev väl!
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
21 maj 2006 · 1 852 Inlägg

hur fäster jag sedan kjolen i bilen? det finns inget att skruva i förutom på varje ända. ska jag limma fast kjolen? hur har ni gjort och hur fungerar det på serietillverkade sidokjolar?

man lever bara en gång så lev väl!
hansson_1985
21 maj 2006 · 106 Inlägg

Bullo skrev:
hur fäster jag sedan kjolen i bilen? det finns inget att skruva i förutom på varje ända. ska jag limma fast kjolen? hur har ni gjort och hur fungerar det på serietillverkade sidokjolar?

de räker me om du skruvar den fram och bak och sen limmar du fast den.. de funkar..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang