Problem med xenon till dodge ram -05

Espling
19 oktober 2009 · 25 Inlägg

Hej.
Är det någon som stött på problem när dom ska koppla in xenon på en dodge ram från 2005?  sitter ju hb5 9007 i den och ett kit är inhandlat och efter provmontering så blinkar det bara och startar aldrig upp...
Kitet är från xenonkungen. någon som vet vad det kan vara för fel? tacksam för hjälp smile är alltså hel+halv

// Jocke

Rock-Star
19 oktober 2009 · 2 982 Inlägg

skulle gissa på samma grejer som på bmw E60. kolla om du bheöver köpa www.stylexperten.se capacitator.

peegee Forummoderator
19 oktober 2009 · 2 924 Inlägg

Espling skrev:
Hej.
Är det någon som stött på problem när dom ska koppla in xenon på en dodge ram från 2005?  sitter ju hb5 9007 i den och ett kit är inhandlat och efter provmontering så blinkar det bara och startar aldrig upp...
Kitet är från xenonkungen. någon som vet vad det kan vara för fel? tacksam för hjälp smile är alltså hel+halv

// Jocke

Har du mätt vilken matningsspänning du har till ballasterna?
Ibland behöver man relä-koppla det när orginal är för klent...

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Rock-Star
19 oktober 2009 · 2 982 Inlägg

jag vart tvungen att satsa på 55w kit för att slippa det problemet du har. men ibland blinkar dimljuset till pga coldcheck i form av pulser

Espling
19 oktober 2009 · 25 Inlägg

jag har inte mätt, men direkt jag sätter i halogen så fungerar det. det vill aldrig på att starta utan blinkar som strobe ljus typ. har du några bilder eller schema hur man sak reläkoppla när det är hel och halv?

zerostyle DKW
20 oktober 2009 · 197 Inlägg

Hade samma problem i min bil, dock inte samma lampa eller bil men iaf..
Starta bilen med bara parkeringsljus på, vänta ca 20-30 sec och sedan sätter du igång halvljus, om det är de du har konverterat.. smile

Aleck Skogskonsult
20 oktober 2009 · 214 Inlägg

En sån ny bil har väl canbus system som övervakar? den kanske bryter strömmen när han märker att det inte stämmer.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang