Saab 900 2.0t Turbon laddar inte riktigt

Goppie
21 oktober 2009 · 104 Inlägg

Tja! Min turbo laddar inte lika bra som mina polares saabar. När jag gasar till stillastående så dumpar inte min bil, men polarnas dumpar till:( Kan det vara turbon som glappar eller bladen som er trasiga?

Lars91
21 oktober 2009 · 30 Inlägg

beror ju på vad du/dom har för dump. alla turbobilar dumpar inte när dom står stilla o varvar..

Senast redigerat av Lars91 (21 oktober 2009)

Goppie
21 oktober 2009 · 104 Inlägg

Vi har i stort sett exakt samma bilar och dump!

SaaB_Turbo
21 oktober 2009 · 336 Inlägg

Dumpljud med stillastående bil kan du ju inte gemföra med, har du graderad mätare i bilen eller kör du med orginalmätaren? Vad laddar bilen när du kör?

Ekis!
21 oktober 2009 · 1 210 Inlägg

Nä men du kan väll inte säga att din bil inte laddar som den ska, med anledning att den inte dumpar som din kompis bil ifrån tomgång...

skärpning wink nä seriöst kolla vad du har förr laddtryck när du kör med mätare...

tror inte de är nå större fel på din bil utan bara ditt " ego" som fått sig en törn.. tongue

Kwek
21 oktober 2009 · 157 Inlägg

Ekis! skrev:
Nä men du kan väll inte säga att din bil inte laddar som den ska, med anledning att den inte dumpar som din kompis bil ifrån tomgång...

skärpning wink nä seriöst kolla vad du har förr laddtryck när du kör med mätare...

tror inte de är nå större fel på din bil utan bara ditt " ego" som fått sig en törn.. tongue

+1

SaaB_Turbo
21 oktober 2009 · 336 Inlägg

Kwek skrev:

Ekis! skrev:
Nä men du kan väll inte säga att din bil inte laddar som den ska, med anledning att den inte dumpar som din kompis bil ifrån tomgång...

skärpning wink nä seriöst kolla vad du har förr laddtryck när du kör med mätare...

tror inte de är nå större fel på din bil utan bara ditt " ego" som fått sig en törn.. tongue

+1

Låter troligt tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang