Angående turbokonvertering av 740GL

_swe_knutsson Rägger
21 januari 2010 · 132 Inlägg

NITROUS skrev:

_swe_knutsson skrev:
har satt på turbo på min 740 med f motor orginal 740 turbo prylar med orginal sprut har större spridare och laddar 1.2 funkar skitbra!!

om du laddar 1.2 med en original f-motor gissar jag på att du snart får motorhaveri deluxe

har hållt ca 3mån nu:-)

Lukaz
26 april 2011 · 36 Inlägg

Murv skrev:
men oavsett hur du än gör så kommer du aldrig igenom bes, men lycka till me bygget
rätta mig om jag har fel, det är vad jag har hört och läst:P

det är ju inga problem att regbesiktiga en 740 gl till 740 turbo. i och me att det finns volvo 740 turbo orginal från fabrik så är det bara till att kopiera några papper som anger effekten och en massa sånt. i värsta fall får du byta bromsar smile

Volvo 744 "Turbo" (1990)
discokapten Kapten på disco!
26 april 2011 · 1 729 Inlägg

Lukaz skrev:

Murv skrev:
men oavsett hur du än gör så kommer du aldrig igenom bes, men lycka till me bygget
rätta mig om jag har fel, det är vad jag har hört och läst:P

det är ju inga problem att regbesiktiga en 740 gl till 740 turbo. i och me att det finns volvo 740 turbo orginal från fabrik så är det bara till att kopiera några papper som anger effekten och en massa sånt. i värsta fall får du byta bromsar smile

Tyst.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Lukaz
26 april 2011 · 36 Inlägg

discokapten skrev:

Lukaz skrev:

Murv skrev:
men oavsett hur du än gör så kommer du aldrig igenom bes, men lycka till me bygget
rätta mig om jag har fel, det är vad jag har hört och läst:P

det är ju inga problem att regbesiktiga en 740 gl till 740 turbo. i och me att det finns volvo 740 turbo orginal från fabrik så är det bara till att kopiera några papper som anger effekten och en massa sånt. i värsta fall får du byta bromsar smile

Tyst.

tystare kan man inte bli.

Volvo 744 "Turbo" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang