Vita fläckar efter avfettningen på mina fälgar

DIIEZEL
24 oktober 2009 · 501 Inlägg

Hej det är så att jag har tvättat mina nitro oxide fälgar med kanske lite för stark avfättning som gjort att det har blivit lite vita fläckar . Jag undrar finns det nåt medel som gör att man kan få bort dessa fläckar utan att man förstör det mer?

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.
240boy
24 oktober 2009 · 471 Inlägg

borde de inte gå att polera bort? typ med autosol eller nått? smile

Skiiit du nedde ! ;)
DIIEZEL
24 oktober 2009 · 501 Inlägg

240boy skrev:
borde de inte gå att polera bort? typ med autosol eller nått? smile

Ingen aning därför tänkte jag att nån som råkat ut för samma problem kanske hade en bra lösning.

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.
Dansken-
24 oktober 2009 · 950 Inlägg

Hade nog börjat med ett snällare polermedel än Autosol. T.ex. lackpolish

Mr_EmCom Med.lem
24 oktober 2009 · 3 759 Inlägg

Är det inte bara kalkfäckar av vattnet? Testa lite ljummet vatten.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Pelle84
24 oktober 2009 · 179 Inlägg

japp autosol e för grovt. sonax grejor borde funka till det.(rubbing eller polish tänker jag på då). annars får du prova lite grövre från 3M tex

DIIEZEL
24 oktober 2009 · 501 Inlägg

Mr_EmCom skrev:
Är det inte bara kalkfäckar av vattnet? Testa lite ljummet vatten.

Nej det är inte kalkfläckar spädde nog ut avfettningen i för lite vatten och sköljde inte av så snabbt så det lka sig på fälgarna ... jag ska prova med polermedel men då blir det att polera för hand utan maskin.

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.
wodlemorth
24 oktober 2009 · 4 Inlägg

vita fläckar på fälgarna. hmm. Är det krom fälgar?

Kan inte säga att jag är grym på det, men jag brukar köra med Lahegas avfettning.

Skall nog spädas 87:1 för lacker, men jag späder ca 50:1 och tar på fälgarna.
låter sitta ca 1 minut och sköljer sedan rikligt med vatten, torkar av dem med "våffelduk" och sedan eftertorkar jag med en LÄTT fuktad microfiber duk.. skulle det vara någon vattendroppe kvar så brukar jag eftertorka med en frotté.

har funkat bra för mig.

Skulle Du inte ha Lahegas saker så brukar det funka fint med "vanlig" avfettning, schampo och sedan torka..

Vet inte om du får någon klarhet i detta inlägg tongue

Saab 9-5 2.0t Biopower "sleeping beauty" (2006)
Spethz_
24 oktober 2009 · 212 Inlägg

hade för starkt medel på mina fälgar en gång. då blev det rinningar . (produkten jag använde var "by lahega". wink). blev i klarlacken så fick aldrig bort det..

wodlemorth
25 oktober 2009 · 4 Inlägg

man måste vara noggran med torkningen. big_smile det är A och O.. ingen tOrkA bArA fläckAr tongue

Saab 9-5 2.0t Biopower "sleeping beauty" (2006)
Triton1991
23 juli 2010 · 63 Inlägg

Har oxå fått såna vita fläckar efter sprutad stark avfettning har autosol men det verkar inte ta bort hmm , vet inte va ja ska andvända för att få bort det , nu har det suttit på fälgen i snart 1månad. Finns det nån bra lösning? mvh

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
23 juli 2010 · 4 418 Inlägg

Testat med vax?

Triton1991
13 augusti 2010 · 63 Inlägg

Aa jag har andvänd 2olika vax , men sen testa jag med 2000slip papper så fick ja bort all fläck vart ganska bra men det vart ett riktigt HÄÄST jobb tog typ 1timma / fälg så jag orkade inte mer hehehe

Dubs I got Dubs!
13 augusti 2010 · 2 423 Inlägg

Använde du fälgsyra?
biltemas?

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang