Glapp i ena högtalaren fram, vad kan det vara?

strauss
26 oktober 2009 · 29 Inlägg

Hej!
Har nu fått tummen ur och satt fram högtalarkitet (Kicker ks) från hatthyllan till dörrarna fram i min s40 o kör på koaxialer i hatthyllan istället. Kitet har fungerat problemfritt hela tiden men på ena högtalarn kommer bara ljud ibland nu när de sitter där framme, de är nåt glapp eller nånting, den andra fungerar utan problem utan e den på förarsidan som krånglar, diskanterna vid instrumentbrädan fungerar utan problem dom med. Har idag gått igenom alla kablar så dom sitter i ordentligt så de måste va nåt annat, någon som har något förslag?

michieff ljudfantast
26 oktober 2009 · 1 372 Inlägg

hade samma problem med mitt förra kitsystem. Jag hade "basat sönder dem" på något sätt och knäckt spolen vilket gjorde att de bara fick kontakt när man tryckte in konen, kolla om det är ditt problem också

strauss
26 oktober 2009 · 29 Inlägg

Aj fan lät ju mindre bra de där jaaa..Men lät rätt vettigt så ska ut o kika på de sen då o se om man får köpa sig nytt system då kanske...Tack för tipset!

michieff ljudfantast
26 oktober 2009 · 1 372 Inlägg

prova att trycka in konen som sagt, får den kontakt och "spelar" då så är det talspolen som tryckts ihop på något sätt eller gått sönder.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang