Svetsa i fjäderbenstalrik, ngt som besiktningen klagar på?

laaantz
5 november 2009 · 465 Inlägg

var inne & besiktade bruksbilen (skoda pickup) fick då 2a på rosthål i fjäderbens talriken, så min fråga är om man får svetsa det? kommer givetvis kapa & svetsa på ny plåt & sedan lacka
har hört att man absolut inte får svetsa i skålarna, men vissa säger att det är OK? så hur ligger det till? mvh

crazzy Möbelutkörare
5 november 2009 · 358 Inlägg

du är bättre att byta hela benet. men man kan även byta ut bara själva skålen med. men att laga ett hål genom att kapa ur och svetsa dit nu plåt vet jag inte vad dom säger om.  att svetsa dit nya skålar har jag själv gjort åt kunder då jag hade jobb och SBP sa då inget om detta.

men bästa är som sagt att byta hela benet.

Livet är ett rent helvete, ingen kommer levande i från det.
Saab 9-3 (2001)
laaantz
5 november 2009 · 465 Inlägg

känner inte för att lägga ut massa pengar på den bilen.. arbetslös..
ngn mer som vet ngt om detta?

båge montör och hobby mekaniker
5 november 2009 · 2 672 Inlägg

gör du det snyggt så tror jag inte det ska vara några problem, men bäst hade nog varit att bara byta skålen! billigast också! efter att laga hålen då!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
vestcoastdiesel
6 november 2009 · 5 Inlägg

Jag har svetsat fjäderbens tallrik till kund Fixat den alltso inte bytt och det gick igenom besiktning.
Gör det snyggt bara och massa underredsspray så borde det funka smile

Velox
7 november 2009 · 73 Inlägg

Jag provade svetsa på en 360 jag hade, det gick dom inte på, kanske om jag gjort det snyggare.
Men sedan bytte jag skålen istället, kostade ca 100:- och tog inte lång tid.
Tänk även på att nu när du fått en 2a så kollar dom jättenoga mot på 1a bes och är det hål så är säkert hela skålen i krassligt skick.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang