Går mina devil eyes igenom besiktning?

danne9108 Yrkeschaufför
9 november 2009 · 165 Inlägg

okej, vet du eller någon annan var fästena sitter? Blir till att meka fort som fan imorgon tongue

Annevare
9 november 2009 · 189 Inlägg

Den sitter i fyra bultar och två skruvar.

Skruvarna sitter i hjulhusets framsida, till bulltarna behöver du ett spärrskaft och en 13mm hyllsa, bulltarna är lite jävligare eftersom dom är lättast å ta underfrån bilen, där finns två balkar med två bulltar i vardera.

Det kan nog gå utan å lossa på plasten som sitter under bilen men det är nog lättast å komma åt om du gör det, de bultarn som plasten sitter i behäver du 10mm hylsa. plus att den sitter i några plastpluggar.

Om jag minns rätt så är det inte något mer den sitter i.  Jag är lite osäker på om det är rätt hylstorlekar.

Det är lite svårt å förklara men jag hoppas du förstår.  Om inte så är det bara å fråga.

“Sure it's quiet, for a diesel. But that's like being well-behaved… for a murderer.” Jeremy Clarkson
danne9108 Yrkeschaufför
9 november 2009 · 165 Inlägg

Okej tack så mycket för hjälpen!

Dock hinner jag inte med det hmm  Får bli att chansa på att den går igenom, troligtvis kommer bromsarna ändå inte gå igenom så då hinner jag byta lyktorna tills ombesiktning smile

Annevare
10 november 2009 · 189 Inlägg

ajdå de var ju inte bra. Du får ta å berätta för oss hur det gick på besiktningen. Så får vi hålla tummarna att du får en schysst besiktningsman/kvinna.

“Sure it's quiet, for a diesel. But that's like being well-behaved… for a murderer.” Jeremy Clarkson
Nobrando
10 november 2009 · 214 Inlägg

Hamilton skrev:

danne9108 skrev:
Okej, men det är lättare att få igenom den om jag sätter på torkarna innan

Torkare fungerar inte, måste vara högtrycksspolning och eftersom du även saknar automatisk höjdreglering så kvittar det hur du gör den blir inte godkänd iallafall.

Och jag som varken har torkare eller högtryckspolning och det är ingen som gnällt på det de sista 6 åren :p

Audi S6 Avant 4.2 "Nobrando" (1997)
BMW 728iA (1999)
Gizmojohan
10 november 2009 · 3 295 Inlägg

har du xenonkonverterat?

soyd
10 november 2009 · 1 853 Inlägg

Följd fråga...

Så min bil som är 07:a (import...) och har xenon original, men har varken torkare eller spolarmunstycken. Ska inte gå igenom besiktningen då eller ?

/mvh soyd

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
10 november 2009 · 5 650 Inlägg

soyd skrev:
Följd fråga...

Så min bil som är 07:a (import...) och har xenon original, men har varken torkare eller spolarmunstycken. Ska inte gå igenom besiktningen då eller ?

/mvh soyd

sånt skulle de vell gnällt på när den reggades i sverige?
är den reggad så vad ska de göra åt saken liksom?

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
danne9108 Yrkeschaufför
10 november 2009 · 165 Inlägg

Helt sjukt! Det enda han sa om lyktorna va att den ena va för högt riktad vilket han fixade direkt, sedan sa han att den hade ovanligt skarp ljusbild för att inte vara orginal och verkade nästan impad tongue Det ända som var dåligt var bromsrören som måste bytas. Inga avgasvärden eller bromsverkan var dåligt vilket jag nästan var helt hundra på! 

Jag är nöjd ;D

Aleck Skogskonsult
10 november 2009 · 214 Inlägg

danne9108 skrev:
Helt sjukt! Det enda han sa om lyktorna va att den ena va för högt riktad vilket han fixade direkt, sedan sa han att den hade ovanligt skarp ljusbild för att inte vara orginal och verkade nästan impad tongue Det ända som var dåligt var bromsrören som måste bytas. Inga avgasvärden eller bromsverkan var dåligt vilket jag nästan var helt hundra på! 

Jag är nöjd ;D

Den gick igenom med xenon på halv?

Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
10 november 2009 · 946 Inlägg

soyd skrev:
Följd fråga...

Så min bil som är 07:a (import...) och har xenon original, men har varken torkare eller spolarmunstycken. Ska inte gå igenom besiktningen då eller ?

/mvh soyd

Precis, så är reglerna. Du kan ha haft tur vid reg-besiktningen, att de inte märkte eller tänkte på att du hade Xenon men inga rengörare. Kompisen importerade en C6:a med Xenon, han fick snällt åka hem efter reg-bes och sätta borrflugan i framspoilern för att montera dit spolare. Så lagom kul kanske, men så var det...

Tror dock risken finns att de ger dig anmärkning på kommande besiktningar ang att du inte har rengörare.
MVH

Senast redigerat av Dave_C70 (10 november 2009)

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Gizmojohan
10 november 2009 · 3 295 Inlägg

soyd skrev:
Följd fråga...

Så min bil som är 07:a (import...) och har xenon original, men har varken torkare eller spolarmunstycken. Ska inte gå igenom besiktningen då eller ?

/mvh soyd

du har utan tvekan högtryckspolning på bilen, när du spolar så kommer det upp munstycken ur locken som finns på frontspoilern, be en kompis spola med spolarna och stå själv framför bilen så får du se wink

Nobrando
10 november 2009 · 214 Inlägg

Slave_joe skrev:
har du xenonkonverterat?

Nop, original xenon.

BMW 728iA (1999)
Audi S6 Avant 4.2 "Nobrando" (1997)
Norrlandstrader
8 februari 2011 · 5 Inlägg

Du får ha devileyes och xenon i helljus utan problem dock inte i halvljus om du inte har de som tidigare nämnts tongue

peegee Forummoderator
8 februari 2011 · 2 924 Inlägg

Langbat skrev:
Du får ha devileyes och xenon i helljus utan problem dock inte i halvljus om du inte har de som tidigare nämnts tongue

Snälla nån, varför upprepa något som redan sagts flera ggr om, i en tråd från 2009 ??? mad

Skicka gärna PM och förklara.
Låser.

//Moderator peegee

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang