2012 film VS verkligheten o myter

Grabber Dagdrömmare
9 november 2009 · 2 836 Inlägg

Kanske inte rätt forum men jag chansar, behöver lufta hjärnan...

Jag är intresserad av visionen o tillgänglig fakta som har med väldes-, gamla kulturer och dess undergång att göra men sitter inte på en bibliotek för det, bara intresserad oavsett om det är ur religions, astronomisk, geologisk eller mänskligt perspektiv.  Bara så ni vet varför tar jag upp  detta....

Snart kommer filmen 2012 som handlar om mänsklighetens undergång. Undergång igen....
Senast var det årsskiftet 1999-2000 och även nåt pys undergång 2009.09.09 men inget hände...
http://www.youtube.com/watch?v=tvI6VUgcRQ4
Det blir roligt att se filmen men jag hittade lite mer intressant fakta om 2012 då jag har hittat fler ledtrådar (på youtube big_smile) om att det kan vara sant dock om det är det är upp till var o en.
Jag vill inte skapa panik 3 år för tidigt! wink

Maya o I Ching har för länge sedan förutsett 24.12.2012 som "tidernas ände" men men...
http://www.youtube.com/watch?v=1aPNcUJuiLY
Nostradamus har också varit med i leken med bättre resultat då han förutspådde Napoleon, 1:a, 2:a världs kring mm...
http://www.youtube.com/watch?v=jF0CHi1R … re=related 1/3
http://www.youtube.com/watch?v=PPm6qCHC … re=related 2/3
http://www.youtube.com/watch?v=IbpER_qK … re=related 3/3

Har nyligen kollat på Änglar & Demoner o tycker att den var helt ok dock kanske inte världens undergång i denna film men det finns fler filmer med denna tema som bl.a. "The End of Days" med MR Terminator.

Vad tror ni? Blir det 2012 eller blir det mänskligheten dom utrotar sig själva(avfall, krig mm)?

Nyfiken på era syn på det hela!

PS. Ni som har inget vettigt att skriva låt bli duma kommentarer, tack.

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Iam2fast4U
9 november 2009 · 1 534 Inlägg

Jag tror att något stort kanske kommer att hända, men tror inte att det blir jordens undergång.
Det beror på vad som menas med "jordens undergång", den som lever tills dess får se...
Men en sak är saker det finns inget som är rätt eller fel att tro tills dess, liksom allt kan hända hur osannolikt det än må vara

BMW E34 "538" (1990)
MilleN
9 november 2009 · 9 108 Inlägg

Säger bara en sak, illuminati cool Älskar konspirationsteorier, finns gott om dom på Youtube roll

Grabber Dagdrömmare
9 november 2009 · 2 836 Inlägg

MilleN skrev:
Säger bara en sak, illuminati cool Älskar konspirationsteorier, finns gott om dom på Youtube roll

Vad vare livet utan konspirationsteorier? smile

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
MilleN
9 november 2009 · 9 108 Inlägg

Kalla Fakta igår handlade om 9/11, såg bara några minuter men ska kolla det på tv4play någon dag. I love it wink

Världens undergång har jag svårare att sätta mig in i däremot men visst är det kul att spekulera, tror dock det dröjer något hundratal år till innan det går åt helvete. roll

Mr_ChriL Polestar
9 november 2009 · 155 Inlägg

Som det det ser ut nu så kan det faktiskt bli "jordens undergång" Kanske inte med naturkatastofer men med kärnvapen och skit. Korea och alla terrorister verkar ju vara sugna på jordens undergång tongue

Volvo S60 R-design "Black edition" (2014)
blacken
9 november 2009 ·

http://www.youtube.com/watch?v=qDXtSDEe … re=related
Det är nog den som man bör se upp med. om den nu existerar..

Senast redigerat av blacken (9 november 2009)

Grabber Dagdrömmare
9 november 2009 · 2 836 Inlägg

9/11 är rätt så politiskt katastrof men man kan undra om det var terrorister eller USA själva...

Hittade lite annat fakta om en planet Niburu som Jorden ska krocka med. Hoppsan, kan inte nån byta fil?
2012 ska solen få sitt våldsammaste period (roligt med norrsken), Jordens magnet fält ska ändra poler( ska vi få tropik eller bo på havs botten) o så Jorden med alla planeter hamnar i galaxens centrum o i mörker (Darth Vader kommer!).
Shit! Det blir händelse rik år!

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Mr_ChriL Polestar
9 november 2009 · 155 Inlägg

Grabber skrev:
9/11 är rätt så politiskt katastrof men man kan undra om det var terrorister eller USA själva...

Hittade lite annat fakta om en planet Niburu som Jorden ska krocka med. Hoppsan, kan inte nån byta fil?
2012 ska solen få sitt våldsammaste period (roligt med norrsken), Jordens magnet fält ska ändra poler( ska vi få tropik eller bo på havs botten) o så Jorden med alla planeter hamnar i galaxens centrum o i mörker (Darth Vader kommer!).
Shit! Det blir händelse rik år!

Hur vet alla forskare vad som kommer hända? så jävla löligt. Den enda som vet när domedagen kommer är Gud smile

Volvo S60 R-design "Black edition" (2014)
blacken
9 november 2009 ·

Kanske blir så här http://www.youtube.com/watch?v=ptdWsHm5Zzg
Skulle det vara att blir som en del tror så kommer i ett värsta scenario 90% av allt liv på Jorden att dö initialt vid Nibirus passage, och dom är vinnarna. Dom som överlever kommer att gå ett grymt slut till mötes..

baca Os Difuntos
9 november 2009 · 1 822 Inlägg

Mr_ChriL skrev:

Grabber skrev:
9/11 är rätt så politiskt katastrof men man kan undra om det var terrorister eller USA själva...

Hittade lite annat fakta om en planet Niburu som Jorden ska krocka med. Hoppsan, kan inte nån byta fil?
2012 ska solen få sitt våldsammaste period (roligt med norrsken), Jordens magnet fält ska ändra poler( ska vi få tropik eller bo på havs botten) o så Jorden med alla planeter hamnar i galaxens centrum o i mörker (Darth Vader kommer!).
Shit! Det blir händelse rik år!

Hur vet alla forskare vad som kommer hända? så jävla löligt. Den enda som vet när domedagen kommer är Gud smile

Hahaha Gud där snackar vi det största skitsnacket av alla. Troende är svaga individer som måste hitta en central punkt i deras tillvaro att rätta sig efter och för att inte behöva själva ta ansvar för sina handlingar.
Som ni alla hört innan "guds vägar äro outgrundliga" haha fy fan vad svagt.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
Iam2fast4U
9 november 2009 · 1 534 Inlägg

baca skrev:

Mr_ChriL skrev:

Grabber skrev:
9/11 är rätt så politiskt katastrof men man kan undra om det var terrorister eller USA själva...

Hittade lite annat fakta om en planet Niburu som Jorden ska krocka med. Hoppsan, kan inte nån byta fil?
2012 ska solen få sitt våldsammaste period (roligt med norrsken), Jordens magnet fält ska ändra poler( ska vi få tropik eller bo på havs botten) o så Jorden med alla planeter hamnar i galaxens centrum o i mörker (Darth Vader kommer!).
Shit! Det blir händelse rik år!

Hur vet alla forskare vad som kommer hända? så jävla löligt. Den enda som vet när domedagen kommer är Gud smile

Hahaha Gud där snackar vi det största skitsnacket av alla. Troende är svaga individer som måste hitta en central punkt i deras tillvaro att rätta sig efter och för att inte behöva själva ta ansvar för sina handlingar.
Som ni alla hört innan "guds vägar äro outgrundliga" haha fy fan vad svagt.

Word!
Religion är bara ett sätt att skrämma folk till lydnad, dvs kontrollera massorna med rädsla
det var iof så förr, nu äre väl bara medierna som kontrollerar massorna med skrämselpropaganda tex svininfluensan..

BMW E34 "538" (1990)
blacken
9 november 2009 ·

baca skrev:

Mr_ChriL skrev:

Grabber skrev:
9/11 är rätt så politiskt katastrof men man kan undra om det var terrorister eller USA själva...

Hittade lite annat fakta om en planet Niburu som Jorden ska krocka med. Hoppsan, kan inte nån byta fil?
2012 ska solen få sitt våldsammaste period (roligt med norrsken), Jordens magnet fält ska ändra poler( ska vi få tropik eller bo på havs botten) o så Jorden med alla planeter hamnar i galaxens centrum o i mörker (Darth Vader kommer!).
Shit! Det blir händelse rik år!

Hur vet alla forskare vad som kommer hända? så jävla löligt. Den enda som vet när domedagen kommer är Gud smile

Hahaha Gud där snackar vi det största skitsnacket av alla. Troende är svaga individer som måste hitta en central punkt i deras tillvaro att rätta sig efter och för att inte behöva själva ta ansvar för sina handlingar.
Som ni alla hört innan "guds vägar äro outgrundliga" haha fy fan vad svagt.

Oavsett så är det skönt att ha en tro...

baca Os Difuntos
9 november 2009 · 1 822 Inlägg

Varför e det skönt att ha en tro??? kan inte riktigt begripa hur en människa vill fördumma sig så kraftigt genom att frivilligt gå på världens största bluff. Man kan ju förstå att folk förr i tiden hade en tro på nått större än dom själva och deras inverkan på allt omkring dem. Men sen var ju dessa människor också imponerad av att solen kom tillbaka varje dag och trodde att om man gick tillräckligt långt skulle man falla av jordens kant.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
s12 Nissan Gazelle
9 november 2009 · 1 460 Inlägg

filmen 2012 skulle man lungt vilja se smile , men man tänker ibland på så kallade : jordens undergång .... hoppas att de inte händer nått i mitt liv som jag lever här på jorden he he smile

Nissan Silvia
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
9 november 2009 · 1 898 Inlägg

Inge världens undergång än inte,tack! Har inte fått mitt körkort än ju :'/

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Mr_ChriL Polestar
9 november 2009 · 155 Inlägg

baca skrev:
Varför e det skönt att ha en tro??? kan inte riktigt begripa hur en människa vill fördumma sig så kraftigt genom att frivilligt gå på världens största bluff. Man kan ju förstå att folk förr i tiden hade en tro på nått större än dom själva och deras inverkan på allt omkring dem. Men sen var ju dessa människor också imponerad av att solen kom tillbaka varje dag och trodde att om man gick tillräckligt långt skulle man falla av jordens kant.

Jag är inte jätte insatt i all religon men jag vet/tror att det finns en Gud, och det kommer du med inse en vacker dag. Och hur vet du att allt är en bluff då?

Volvo S60 R-design "Black edition" (2014)
blacken
9 november 2009 ·

baca skrev:
Varför e det skönt att ha en tro??? kan inte riktigt begripa hur en människa vill fördumma sig så kraftigt genom att frivilligt gå på världens största bluff. Man kan ju förstå att folk förr i tiden hade en tro på nått större än dom själva och deras inverkan på allt omkring dem. Men sen var ju dessa människor också imponerad av att solen kom tillbaka varje dag och trodde att om man gick tillräckligt långt skulle man falla av jordens kant.

Det är faktiskt skönt att ha en, speciellt när man börjar att bli lite "sleten" och trött efter en djävligt intensiv resa i livet. Förresten roligt att få veta att man är en svag sinneslö klen stackare som tror att man faller över kanten när man lämnar kvarteret.  big_smile Den distinktionen av en, får man väl tacka dig för..

baca Os Difuntos
9 november 2009 · 1 822 Inlägg

Mr_ChriL skrev:

baca skrev:
Varför e det skönt att ha en tro??? kan inte riktigt begripa hur en människa vill fördumma sig så kraftigt genom att frivilligt gå på världens största bluff. Man kan ju förstå att folk förr i tiden hade en tro på nått större än dom själva och deras inverkan på allt omkring dem. Men sen var ju dessa människor också imponerad av att solen kom tillbaka varje dag och trodde att om man gick tillräckligt långt skulle man falla av jordens kant.

Jag är inte jätte insatt i all religon men jag vet/tror att det finns en Gud, och det kommer du med inse en vacker dag. Och hur vet du att allt är en bluff då?

http://video.google.com/videoplay?docid … 743189197#
Kolla första delen, tror den skulle vara nyttig för dig.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
baca Os Difuntos
9 november 2009 · 1 822 Inlägg

blacken skrev:

baca skrev:
Varför e det skönt att ha en tro??? kan inte riktigt begripa hur en människa vill fördumma sig så kraftigt genom att frivilligt gå på världens största bluff. Man kan ju förstå att folk förr i tiden hade en tro på nått större än dom själva och deras inverkan på allt omkring dem. Men sen var ju dessa människor också imponerad av att solen kom tillbaka varje dag och trodde att om man gick tillräckligt långt skulle man falla av jordens kant.

Det är faktiskt skönt att ha en, speciellt när man börjar att bli lite "sleten" och trött efter en djävligt intensiv resa i livet. Förresten roligt att få veta att man är en svag sinneslö klen stackare som tror att man faller över kanten när man lämnar kvarteret.  big_smile Den distinktionen av en, får man väl tacka dig för..

Jag kan bara beklaga om du har haft ett "tufft" liv, men ja jag står för det jag skrev tidigare, att jag tycker att människor som vänder sig till en tro för att få tröst eller vad det e dom letar efter är svaga individer som inte borde få vara med och diktera framtiden för övriga människor. Dessa människor skall inte ha något inflytande vare sig det politiska, ekonomiska, demokratiska samhälle vi lever i då dom förlitar sig på sagor som är över tvåtusen år.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang