Tankade fullt utan att betala. (?)

dahboy
13 november 2009 · 1 002 Inlägg

FireTraXX skrev:

frank_745 skrev:
eller gör som visa förorts killar gör i min komun målar en 6 til en 8 på reg nr å sen kör å tankar på närmaste bemade station å sen köar utan betala sad dagens samhäle

Eller gör som vissa förortskillar gör i min kommun, målar en 6:a till en 8:a på reg-skylten och kör sen och tankar på närmaste bemannade station och kör sen utan att betala. sad Dagens samhälle, går inte ens att få snorungarna att lära sig korrekt Svenska.

EDIT:
Eslöv har inga förorter.

hahaha..

...
Patarei
13 november 2009 · 129 Inlägg

Om jag vet att jag inte har några pengar så skulle jag inte tanka. Inte så roligt att få minus på sitt konto, om det inte är ett absolut måste, vilket det sällan är.

Har jag inga pengarna på kontot så handlar jag inte oavsett om det gäller kaffe, bilar eller hus.

transworld
13 november 2009 · 4 Inlägg

Jag undrar om inte alla verkligen skulle fortsatt att tanka om de hittade en pump där bensinen bara kom utan att man stoppat in kortet(hypotetiskt) även om man visste att man begick ett brott. mycket kanske p.g.a de otroliga priserna för bensin och de tusenlappar bensinbolagen har tjänat och kommer att tjäna i framtiden på att vi kör bil. Nu handlar ju denna tråd om att veta om att man inte har pengar på kortet etc. men
Om så var fallet att det gick att tanka gratis någonstans så tror jag att de flesta hade gjort det utan och tveka
som en engångsföreteelse. att göra det till en vana är något helt annat yikes

---------------------------------------------

http://www.pengakoll.nu

_Spawned_ Maskinförare
17 mars 2010 · 1 163 Inlägg

Är väl inte så svårt att lista ut. Bara kolla vilka köer det blir när olika mackar har haft nån "drive" med gratis soppa mellan nån timme. Har då varit nån sån här i luleå. Var fan kö runt halva kommunen.
Och jag anser mig vara ärlig och en som försöker följa dom regler och lagar som finns. Men med handen på hjärtat så hade jag nog också tankat om det var nå tillfälligt fel. Kalla det dubbelmoral eller stöld.
Men det hade jag nog gjort. Men sen brukar man ju säga att tillfället gör tjuven.
Bara ta en liknelse, det ligger en femhundring på gatan. Tar du den själv eller går med den till polisen ?

Senast redigerat av _Spawned_ (17 mars 2010)

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
Chrise Det är alltid gratis ost i råttfällan
17 mars 2010 · 175 Inlägg

linuslinje skrev:
= Uppsåt för bedrägeri.

Jävla tjuvar.
Hoppas du åker dit.

För övrigt så kommer nog inte bensinbolaget glömma dig och dra pengarna på kortet ändå och sen skickar banken ett kravbrev till dig och till slut kronofogden och sen kommer de o tar bilen för dig. smile

+1

att tanka fullt och veta att man inte har pengar på kortet är mer bedrägeri än stöld.

För övrigt är de flesta bensin"stölder" faktiskt snatteri då det sällan överskrider 1000 kr

Hade någon kommit och slangat samma kvantitet soppa ur ts bil, hade det inte varit lika skoj kan jag tänka....

Senast redigerat av Chrise (17 mars 2010)

"Assumption is the mother of all fuckups"
770_EVOLVE GREASEMONKEY
17 mars 2010 · 822 Inlägg

Du har inte nån rättighet att tanka "gratis" bara för att det går, vet inte heller om du har en skyldighet att berätta att du gjort det heller ..  Det är väl ändå bensinbolagets problem, sen om banken tjurar är en sak.

Men sen att du har tankat 2 bilar med 150L låter lite som ett uppsåt till brott, varför kör du dit 2 bilar med vetskapen att du kan slänga i 50:- i varje ?!?!?!? du lär ha fått en tips om felet eller så har du fixat det själv och skriver av dig här för att kanske låta mer oskyldig ?

Hade det varit jag så hade jag tankat mina 55L och hållit käft.

Senast redigerat av 770_EVOLVE (17 mars 2010)

Mvh S.Österdahl
BMW 525i (1989)
Liner
17 mars 2010 · 583 Inlägg

du kommer märka det om någon dag när du ligger MYCKET minus på kontot...

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
HenkeTIC
17 mars 2010 · 888 Inlägg

Liner skrev:
du kommer märka det om någon dag när du ligger MYCKET minus på kontot...

Tråden är några månader gammal...

JonR
17 mars 2010 · 3 259 Inlägg

I kungsör så fick en soppapump krupp på en Ok mack för många år sedan, en obemannad var det, om man tankade med kort så rullade literantalet på som vanligt men efter att man tankat ca 40liter så stog räknevärket för kronor på ungefär 4-5kr.. gissa om det vart som ett lämmeltåg ner dit då ryktet spred sig som en löpeld!big_smilebig_smilebig_smile

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Retepoj
17 mars 2010 · 664 Inlägg

Håller med dom andra, du kommer få minus på kontot inom några dagar, har du VISA kort så kan dom spärra ditt VISA och ge dig ett Maestro kort istället.

jaarvinen
18 mars 2010 · 63 Inlägg

Gjorde samma sak i måndags, ja hadde 100kr på kortet och trodde automaten skulle slå ifrån när pengarna va slut, men neeeej. Fint tänker ja,  hadde nog mer än ja trodde då tankar ja i lite till då. så där står man och slår i för 400spänn och senare under dagen så gör jag ett kontoutrag och där står det 300- tjoho.... hmm

BMW e36 328 "kompressor" (1996)
sk8ville
18 mars 2010 · 653 Inlägg

Retepoj skrev:
Håller med dom andra, du kommer få minus på kontot inom några dagar, har du VISA kort så kan dom spärra ditt VISA och ge dig ett Maestro kort istället.

Om du får minus på kortet för ofta (räcker med att du har fått det 3-4 ggr) så kan de också neka dig lån, då de anser att de inte kan lita på dig när det gäller att hålla koll på dina pengar.

Smoke tires not drugs
Nissan Navara V6 diesel "Brukisen" (2011)
Toyota Supra "mkiv TT" (1993)
japstyle
18 mars 2010 · 15 Inlägg

linuslinje skrev:

hotrodder skrev:

von_blad skrev:
Förstår inte riktigt varför man åker och tankar överhuvudtaget när man vet att man inte har pengar till det? :S

Man får väl se till att de ligger en tillräcklig summa pengar på det kontot som är kopplat till kortet när man ska tanka? Alternativt se till att de finns pengar i plånboken...

Eller har jag missat nåt?

Prexis och dessutom tankar upp TVÅ bilar?

1. Killen vet om att han inte har pengar
2. Killen tar med sig en kompis bil för att tanka den med (ifall det går)
3. Killen tror att han kommer kunna komma undan och försöker stjäla bensin.

= Uppsåt för bedrägeri.

Jävla tjuvar.
Hoppas du åker dit.

För övrigt så kommer nog inte bensinbolaget glömma dig och dra pengarna på kortet ändå och sen skickar banken ett kravbrev till dig och till slut kronofogden och sen kommer de o tar bilen för dig. smile

HAHAHAHAAHAHAHA! lol

Retepoj
18 mars 2010 · 664 Inlägg

Du kan göra precis samma sak i en taxi bil, eftersom dom flesta taxi bolagen inte är uppkopplade mot banken så blir köpet på kredit, sedan drar dom pengarna i efterhand. Dock inte att rekomdera för följden blir ju samma sak...

attackhamster
18 mars 2010 · 475 Inlägg

det är den 23-24e du har ca 70kr på ditt visakort... och ska till jobbet i 2 dagar.. och har inte bensin...
1 ringa mamma.. skicka över 200kr?
2 fråga polare?
3 tycka in visakort tanka för 300kr så du får minus tills du får lön den 25e..

jag hade tagit 3e tongue

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor
Mazda RX-7 (1993)
attackhamster
18 mars 2010 · 475 Inlägg

Retepoj skrev:
Håller med dom andra, du kommer få minus på kontot inom några dagar, har du VISA kort så kan dom spärra ditt VISA och ge dig ett Maestro kort istället.

dom kommer inte spärra!

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor
Mazda RX-7 (1993)
Retepoj
18 mars 2010 · 664 Inlägg

attackhamster skrev:

Retepoj skrev:
Håller med dom andra, du kommer få minus på kontot inom några dagar, har du VISA kort så kan dom spärra ditt VISA och ge dig ett Maestro kort istället.

dom kommer inte spärra!

Det kan dom visst göra, dom kan även skicka skulden till kronofogden om inte pengarna kommer på ett tag och det handlar om en större summa.

attackhamster
19 mars 2010 · 475 Inlägg

Retepoj skrev:

attackhamster skrev:

Retepoj skrev:
Håller med dom andra, du kommer få minus på kontot inom några dagar, har du VISA kort så kan dom spärra ditt VISA och ge dig ett Maestro kort istället.

dom kommer inte spärra!

Det kan dom visst göra, dom kan även skicka skulden till kronofogden om inte pengarna kommer på ett tag och det handlar om en större summa.

vad är en "större" summa och vad är ett "tag" ? månader?

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor
Mazda RX-7 (1993)
sirmiro Double-Unicorn Rider
19 mars 2010 · 2 486 Inlägg

Retepoj skrev:

attackhamster skrev:

Retepoj skrev:
Håller med dom andra, du kommer få minus på kontot inom några dagar, har du VISA kort så kan dom spärra ditt VISA och ge dig ett Maestro kort istället.

dom kommer inte spärra!

Det kan dom visst göra, dom kan även skicka skulden till kronofogden om inte pengarna kommer på ett tag och det handlar om en större summa.

Jo, kommer du inte upp på plus på flera månader så går det till fogden. Har som värst haft minus i ca 3veckor och jag tror det kostade ca 50kr i ränta (var en full tank och hade ca 10kr på kortet när jag började tanka).

Martin 9-3 Fisketokig
19 mars 2010 · 2 997 Inlägg

attackhamster skrev:
det är den 23-24e du har ca 70kr på ditt visakort... och ska till jobbet i 2 dagar.. och har inte bensin...
1 ringa mamma.. skicka över 200kr?
2 fråga polare?
3 tycka in visakort tanka för 300kr så du får minus tills du får lön den 25e..

jag hade tagit 3e tongue

Alternativ 4 helt klart!

4. Dra ditt bensinkort som är redan laddat med pengar och le stort att du inte är ett fall för lyxfällan?!

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang