Blåser bara is kall luft på fötterna. HJÄLP!! :( (Mercedes 270 cdi -02)

Cyrusnr1
12 november 2009 · 9 Inlägg

Ja nu börjar mitt tålamod rinna ur... Jag har en Mercedes 270 cdi -02
jag har försökt sälja den ett tag nu men det går inte bra, bla har jag renoverat det mesta i dieselsystemet för han ville inte starta. Sen brände jag startmotorn för jag kört för mycket med den när jag försökt starta den pga dieselfelet... (Det är en automat)
Sen har den krånglat nån gång tidigare med att enbart blåsa kalluft på golvet och inte släppa på varmluft alls.
Och det är det felet som spökar nu igen.

Alltså: Den släpper inte på varmluft och den blåser enbart kalluft.
Den blåser enbart på golvet vad jag än justerar på, automatik eller manuellt vrider reglagen. Som jag sa så har den gjort så tidigare nån gång men har alltid "hoppat" igång efter en stund.

Vad är felet?

Sitter det nå spjäll nånstanns som kan ha hängt sig? eller nån speciell givare av nått slag?

Snälla!!!! Jag ber om er hjälp

Mvh Daniel

Senast redigerat av Cyrusnr1 (12 november 2009)

_DamnIt R1 driver!
12 november 2009 · 5 128 Inlägg

Byt rubrik så folk vet vad det är för bil och fel, så är det större chans att du får hjälp och att inte tråden blir låst!

GolfIIIVr6
12 november 2009 · 187 Inlägg

Börja med att kolla hur spjällen är styrda? elektriskt eller via wire?

Cyrusnr1
12 november 2009 · 9 Inlägg

Dom är elektriska tror jag.

Tuffhaggman
12 november 2009 · 864 Inlägg

Tycker du att rubriken blev bra nu?

_DamnIt R1 driver!
12 november 2009 · 5 128 Inlägg

Lite bättre. Men du borde nog byta ut att du snart eldar upp bilen till vad felet är istället. Mycket lättare med hjälp! smile

Cyrusnr1
12 november 2009 · 9 Inlägg

Ok tack big_smile
Är lite ny på detta hmm

Lundberg_
12 november 2009 · 391 Inlägg

Allt i dom nya mercedes bilarna styrs av ett eget styrdon, så skulle inte vara konstigt ifall det har gått sönder. Lämna in bilen på en felsökning på närmaste mercedes verkstad så får du iaf ett svar på vad det kan vara smile

Cyrusnr1
12 november 2009 · 9 Inlägg

Lundberg_ skrev:
Allt i dom nya mercedes bilarna styrs av ett eget styrdon, så skulle inte vara konstigt ifall det har gått sönder. Lämna in bilen på en felsökning på närmaste mercedes verkstad så får du iaf ett svar på vad det kan vara smile

Jo kanske det men jag vill ju försöka lösa det själv innan jag lämnar in den på felsökning hos mercedes som kostar 1200:- i timmen hmm sad
Vet du vart det styrdonet sitter? är det något som man kan testa på nått sätt?

Mvh Daniel smile

Senast redigerat av Cyrusnr1 (12 november 2009)

Lundberg_
12 november 2009 · 391 Inlägg

De kan sitta var som helst i bilen tongue Mercedes e bra på att gömma dom tongue Enda sättet ja vet just nu hur man testar e ju genom en dator, men kan kolla med dom på mercedes på månda om du orkar vänta tills då smile
Har praktik där wink
Mvh

Cyrusnr1
12 november 2009 · 9 Inlägg

Lundberg_ skrev:
De kan sitta var som helst i bilen tongue Mercedes e bra på att gömma dom tongue Enda sättet ja vet just nu hur man testar e ju genom en dator, men kan kolla med dom på mercedes på månda om du orkar vänta tills då smile
Har praktik där wink
Mvh

Jag har testat efter felkoder med dator men inget fel kommer upp, ja det vore riktigt snällt om du vill kolla med Mercedes på Måndag big_smile
Jag kommer att fortsätta min jakt på lösningen under tidan och meddelar här om jag löser det så du vet smile
Endel jag pratat med snackar om spjäll men vart i hel...e sitter dom isf hmm
Det känns ju som att något hänger sig liksom, eftersom det fungerar ibland. Fast nu fungerar det inte alls längre utan det kommer bara kalluft.

Jag är otroligt tacksam för alla tips smile

Mvh Daniel

Lundberg_
12 november 2009 · 391 Inlägg

Hör du något surrande ljud när du ändrar vart luften ska komma? Hör du det så vet du att motorn till spjällen funkar iallafall smile Kan ju vara så att det är utslitet helt enkelt, är det de så är det bara att leta reda på vart det är slitet och byta ut tongue Eftersom det inte är någon felkod. Vad är det för klass på bilen? E-klass C-klass ?
Mvh

Cyrusnr1
12 november 2009 · 9 Inlägg

Det är ju det som är skumt, det går inte att ändra riktning eller nånting. Det blåser enbart på golvet. Det enda jag kan ändra är från manuell till auto men det gör ingen skillnad förutom att jag kan öka på "flåset" med manuell.... hmm
Det är en C-klass, en 270 cdi -02

mvh Daniel

Lundberg_
12 november 2009 · 391 Inlägg

När du försöker ändra riktning kan du höra ett svagt surrande ljud? Ha bara på tändningen o stäng av fläkten så det är helt tyst i bilen och sen vrid på reglaget o lyssna. Hörs det inget så kan motorn vara kass hör du ett surrande så är det slitage.

Mvh

Cyrusnr1
12 november 2009 · 9 Inlägg

Nej jag tror inte det hörs någonting... Menar du motorn till spjällen då antar jag.
Antar den också är väl dold eller...?

Mvh Daniel

Senast redigerat av Cyrusnr1 (12 november 2009)

Lundberg_
12 november 2009 · 391 Inlägg

Ja den menar jag tongue Den sitter där inne i nån stans tongue Dom ska ju ha så mycket på samma ställe på nya bilar så de blir svårt o veta vart allt sitter. Men ja ska höra på månda om dom vet vad det kan vara smile

Mvh

Cyrusnr1
12 november 2009 · 9 Inlägg

Ok big_smile

Mvh Daniel

Senast redigerat av Cyrusnr1 (12 november 2009)

ChristerGustafson
13 november 2009 · 260 Inlägg

Här har du lite Mercafolk.
http://www.mbsca.com/forum/index.php

Nu en Audi A4 -96
Cyrusnr1
14 november 2009 · 9 Inlägg

Nån mer som har kunskap o lite tips? sad

Mvh Daniel

ChristerGustafson
14 november 2009 · 260 Inlägg

Cyrusnr1 skrev:
Nån mer som har kunskap o lite tips? sad

Mvh Daniel

Har du varit inne på mbsca och kollat?

Nu en Audi A4 -96
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang