är ute och tokkör med bilen och någon tar ens regnr och ringer polisen och annmäler föraren för tex. vårdslöshet i trafi

infected_markan
15 november 2009 · 105 Inlägg

Låt oss säga att man är ute och tokkör med bilen och någon tar ens regnr och ringer polisen och annmäler föraren för tex. vårdslöshet i trafik en lördagkväll. Kan man då vänta sig ett brev av polisen? Någon som vet? Tacksam för svar

Marlboroman
15 november 2009 · 8 234 Inlägg

Det är tveksamt att det skulle hända, men det är möjligt. Lämnar nån in en anmöälan och dem börjar utreda så...

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
infected_markan
15 november 2009 · 105 Inlägg

ah hoppas dom har annat för sig smile

NissanMotorsport
15 november 2009 ·

som sagt, tveksamt.. tror du personen skulle kunna identifera dig? att de va du som körde? om inte så är det ingen fara.. det var ju inte du som körde, right?

Muttley
15 november 2009 ·

Om de händer nått kanske de ringer till dig och frågar om du busade, då svarar du nej. och han säger tack och hej.

Go_sideways
15 november 2009 · 428 Inlägg

tror inte dom gör ett skit om det inte händer upprepade gånger faktist. Sen om det mot förmodan skulle hända så finns det inte så mycket dom kan göra ändå.

gamlingen
15 november 2009 · 5 198 Inlägg

Dom kan skicka hem ett brev där det står att bil med reg nr --- --- har setts köra vårdslöst på en viss plats ett visst klockslag.  (har själv sett ett sånt brev),, men inget mer bör kunna hända så länge inte polisen identifierat föraren.

nordstromj
15 november 2009 · 1 772 Inlägg

Var med om detta senast förra lördagen. Lekte några varv i en rondell, körde sedan in på en parkering bredvid och stod och snacka ett tag, ser då att det kommer en polisbil in på parkeringen i rätt hög fart och kör mot oss. Han tvärnitar framför min bil, springer ut, sliter upp min dörr, sliter ut mig och drar med mig till hans polisbil. Där får man höra den vanliga predikan om att man inte ska köra så och att man kan bli av med körkortet för detta, och det här säger han samtidigt som han håller i mitt körkort.

Fick aldrig för mig att neka utan höll bara med osv, han var fan tokig i början. Trodde jag hade kört över någon eller nått... Iallafall fick jag tillbaka kortet och dom åkte vidare, dom kan ju aldrig sätta dit en för något när dom inte sett något själva. Kan ju vart vem som helst som kört..

Men det värsta av allt, dom som ringer så fort dom ser något. Usch..

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
ironhead volvoraggare
15 november 2009 · 4 776 Inlägg

det finns ställen där det inte är trafik som man kan leka av sig på

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Nehe
15 november 2009 · 687 Inlägg

Finns inget som är tveksamt...

En person ringer in till polisen och gör en anmälan om vad du har gjort, lämnar uppgifter och sin redogörelse.. Polisen kontaktar dig och tar din redogörelse..

Sen får man se lite vad man får ut av samtalen om vad som händer.. Men att polisen inte skulle ta upp anmälan är bara skitsnack.

(Säker på att personen ens orkar ringa och göra anmälan? Var kanske bara tomt prat från dennes sida).

mrbw
15 november 2009 · 19 Inlägg

ironhead skrev:
det finns ställen där det inte är trafik som man kan leka av sig på

Håller med

Drive It Like You Stole It
blacken
15 november 2009 ·

NordstromJ skrev:
Var med om detta senast förra lördagen. Lekte några varv i en rondell, körde sedan in på en parkering bredvid och stod och snacka ett tag, ser då att det kommer en polisbil in på parkeringen i rätt hög fart och kör mot oss. Han tvärnitar framför min bil, springer ut, sliter upp min dörr, sliter ut mig och drar med mig till hans polisbil. Där får man höra den vanliga predikan om att man inte ska köra så och att man kan bli av med körkortet för detta, och det här säger han samtidigt som han håller i mitt körkort.

Fick aldrig för mig att neka utan höll bara med osv, han var fan tokig i början. Trodde jag hade kört över någon eller nått... Iallafall fick jag tillbaka kortet och dom åkte vidare, dom kan ju aldrig sätta dit en för något när dom inte sett något själva. Kan ju vart vem som helst som kört..

Men det värsta av allt, dom som ringer så fort dom ser något. Usch..

Typiskt länsman att ständigt bryta mot lagar, bestämmelser coh mänskliga rättigheter på ett sådant sätt..

Opelmadness German cars, quality and beyond
15 november 2009 · 8 197 Inlägg

NordstromJ skrev:
Men det värsta av allt, dom som ringer så fort dom ser något. Usch..

Ser jag nån som härjar vilt inne i tätorter eller kör irrationellt så ringer jag utan att tveka. Det kan vara rattfylla inblandat, och det är inte att leka med.
Så ska man leka om man nu måste det, gör det på gärden eller nån annanstans där det inte kan skada nån.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Nehe
15 november 2009 · 687 Inlägg

NordstromJ skrev:
Var med om detta senast förra lördagen. Lekte några varv i en rondell, körde sedan in på en parkering bredvid och stod och snacka ett tag, ser då att det kommer en polisbil in på parkeringen i rätt hög fart och kör mot oss. Han tvärnitar framför min bil, springer ut, sliter upp min dörr, sliter ut mig och drar med mig till hans polisbil. Där får man höra den vanliga predikan om att man inte ska köra så och att man kan bli av med körkortet för detta, och det här säger han samtidigt som han håller i mitt körkort.

Fick aldrig för mig att neka utan höll bara med osv, han var fan tokig i början. Trodde jag hade kört över någon eller nått... Iallafall fick jag tillbaka kortet och dom åkte vidare, dom kan ju aldrig sätta dit en för något när dom inte sett något själva. Kan ju vart vem som helst som kört..

Men det värsta av allt, dom som ringer så fort dom ser något. Usch..

Jag ställer mig undrande till hur polisen kunde åka fram till just din bil, dra ut just dig samt skälla ut just dig för det sladdande som du tydligen har gjort och sen säger du att de inte såg något själva?...

Den logiska förklaringen måste ju vara att de sett dig sladda för att veta vem de ska skrika på?

Nehe
15 november 2009 · 687 Inlägg

blacken skrev:
Typiskt länsman att ständigt bryta mot lagar, bestämmelser coh mänskliga rättigheter på ett sådant sätt..

Roa mig blacken på denna sega söndag med att berätta lite om lagar, bestämmelser och mänskliga rättigheter som bröts under den incidenten... smile

Nehe
15 november 2009 · 687 Inlägg

Opelmadness skrev:

NordstromJ skrev:
Men det värsta av allt, dom som ringer så fort dom ser något. Usch..

Ser jag nån som härjar vilt inne i tätorter eller kör irrationellt så ringer jag utan att tveka. Det kan vara rattfylla inblandat, och det är inte att leka med.
Så ska man leka om man nu måste det, gör det på gärden eller nån annanstans där det inte kan skada nån.

Tycker det där är ett utmärkt tänk som jag önskar att alla hade!

nordstromj
15 november 2009 · 1 772 Inlägg

Opelmadness skrev:

NordstromJ skrev:
Men det värsta av allt, dom som ringer så fort dom ser något. Usch..

Ser jag nån som härjar vilt inne i tätorter eller kör irrationellt så ringer jag utan att tveka. Det kan vara rattfylla inblandat, och det är inte att leka med.
Så ska man leka om man nu måste det, gör det på gärden eller nån annanstans där det inte kan skada nån.

Jo, det är väl sant antar jag. Dock om du hade sett mig, min bil hade du nog inte trott att jag var rattfull utan att det bara är en vanlig volvoraggare som är ute och roar sig. Kan tillägga att detta inte var i någon "tätort" och det var 2-3 bilar i NÄRHETEN av rondellen.



Nehe skrev:
Jag ställer mig undrande till hur polisen kunde åka fram till just din bil, dra ut just dig samt skälla ut just dig för det sladdande som du tydligen har gjort och sen säger du att de inte såg något själva?...

Den logiska förklaringen måste ju vara att de sett dig sladda för att veta vem de ska skrika på?

Vad är det du inte hänger med på? Någon person har givetvis ringt polisen och tipsat, antagligen beskrivit bilen, därav visste dom att det var mig dom skulle säga till.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
infected_markan
15 november 2009 · 105 Inlägg

tack för alla svar smile jag håller tummarna och lättar på gasen tongue

ironhead volvoraggare
15 november 2009 · 4 776 Inlägg

NordstromJ skrev:

Opelmadness skrev:

NordstromJ skrev:
Men det värsta av allt, dom som ringer så fort dom ser något. Usch..

Ser jag nån som härjar vilt inne i tätorter eller kör irrationellt så ringer jag utan att tveka. Det kan vara rattfylla inblandat, och det är inte att leka med.
Så ska man leka om man nu måste det, gör det på gärden eller nån annanstans där det inte kan skada nån.

Jo, det är väl sant antar jag. Dock om du hade sett mig, min bil hade du nog inte trott att jag var rattfull utan att det bara är en vanlig volvoraggare som är ute och roar sig. Kan tillägga att detta inte var i någon "tätort" och det var 2-3 bilar i NÄRHETEN av rondellen.



Nehe skrev:
Jag ställer mig undrande till hur polisen kunde åka fram till just din bil, dra ut just dig samt skälla ut just dig för det sladdande som du tydligen har gjort och sen säger du att de inte såg något själva?...

Den logiska förklaringen måste ju vara att de sett dig sladda för att veta vem de ska skrika på?

Vad är det du inte hänger med på? Någon person har givetvis ringt polisen och tipsat, antagligen beskrivit bilen, därav visste dom att det var mig dom skulle säga till.

håll dig borta från dom större vägarna då. nästa gång kanske ditt körkort ryker pga att du kört som en idiot i rondellen  när snuten dyker upp

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
nordstromj
15 november 2009 · 1 772 Inlägg

ironhead skrev:
håll dig borta från dom större vägarna då. nästa gång kanske ditt körkort ryker pga att du kört som en idiot i rondellen  när snuten dyker upp

Okej, vad bra att du vet. Då tackar jag för det.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang