är ute och tokkör med bilen och någon tar ens regnr och ringer polisen och annmäler föraren för tex. vårdslöshet i trafi

Pikey
15 november 2009 · 2 283 Inlägg

ironhead skrev:
det finns ställen där det inte är trafik som man kan leka av sig på

Jo men du är ju bra bright... DET ÄR FAN INTE BALLT ATT SLADDA RUNDOR DÄR DET INTE FINNS BARN, KÄRRINGAR OCH POLIS DITT MÄHÄ

R.I.P. Michael Jackson!
blacken
15 november 2009 ·

Nehe skrev:

blacken skrev:
Typiskt länsman att ständigt bryta mot lagar, bestämmelser coh mänskliga rättigheter på ett sådant sätt..

Roa mig blacken på denna sega söndag med att berätta lite om lagar, bestämmelser och mänskliga rättigheter som bröts under den incidenten... smile

sliter upp min dörr, sliter ut mig och drar med mig till hans polisbil.

Artikel 5

Ingen må utsättas för tortyr eller grym, omänsklig eller förnedrande behandling eller bestraffning.


Artikel 12

Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens, ej heller angrepp på heder och anseende. Envar har rätt till lagens skydd mot sådana ingripanden eller angrepp.
Att springa fram och rycka upp och att slita ur någon ur ens bil är nog inte heller tillåtet om vi nu ska kallas för en rättstat och demokrati, däremot i en diktatur så är det ett godkänt beteènde..

Artikel 11

1. Envar, som blivit anklagad för straffbar gärning, har rätt att betraktas som oskyldig, till dess hans skuld blivit lagligen fastställd vid offentlig rättegång, under vilken han åtnjutit alla för sitt försvar nödiga garantier.

Nehe
15 november 2009 · 687 Inlägg

blacken skrev:

Nehe skrev:

blacken skrev:
Typiskt länsman att ständigt bryta mot lagar, bestämmelser coh mänskliga rättigheter på ett sådant sätt..

Roa mig blacken på denna sega söndag med att berätta lite om lagar, bestämmelser och mänskliga rättigheter som bröts under den incidenten... smile

sliter upp min dörr, sliter ut mig och drar med mig till hans polisbil.

Artikel 5

Ingen må utsättas för tortyr eller grym, omänsklig eller förnedrande behandling eller bestraffning.


Artikel 12

Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens, ej heller angrepp på heder och anseende. Envar har rätt till lagens skydd mot sådana ingripanden eller angrepp.
Att springa fram och rycka upp och att slita ur någon ur ens bil är nog inte heller tillåtet om vi nu ska kallas för en rättstat och demokrati, däremot i en diktatur så är det ett godkänt beteènde..

Artikel 11

1. Envar, som blivit anklagad för straffbar gärning, har rätt att betraktas som oskyldig, till dess hans skuld blivit lagligen fastställd vid offentlig rättegång, under vilken han åtnjutit alla för sitt försvar nödiga garantier.

Du kanske ska slå upp Sveas bok och läsa in dig lite under Polislagen. (bland övriga lagar). Du lever under förutsättning att du skall lyda svensk lag innan du kan åberopa brott mot mänskliga rättigheter.

Det är inte direkt så att aktuell polis tog ur en oskyldig person ur bilen och skällde ut han.

Jag antar att du glömde,

Artikel 29

1. Envar har plikter mot samhället, i vilket den fria och fullständiga utvecklingen av hans personlighet ensamt är möjlig.

2. Vid utövandet av sina fri- och rättigheter må envar underkastas endast sådana inskränkningar, som blivit fastställda i lag i uteslutande syfte att trygga tillbörlig hänsyn till och respekt för andras fri- och rättigheter samt för att tillgodose det demokratiska samhällets rättmätiga krav på moral, allmän ordning och allmän välfärd.

3. Dessa fri- och rättigheter må i intet fall utövas i strid med Förenta Nationernas ändamål och grundsatser

Senast redigerat av Nehe (15 november 2009)

ironhead volvoraggare
15 november 2009 · 4 776 Inlägg

Pikey skrev:

ironhead skrev:
det finns ställen där det inte är trafik som man kan leka av sig på

Jo men du är ju bra bright... DET ÄR FAN INTE BALLT ATT SLADDA RUNDOR DÄR DET INTE FINNS BARN, KÄRRINGAR OCH POLIS DITT MÄHÄ

antingen  skojar du eller bara helt dum i pallet och inte borde ha körkort me dina tankegångar

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Opelmadness German cars, quality and beyond
15 november 2009 · 8 197 Inlägg

Nehe skrev:

Opelmadness skrev:

NordstromJ skrev:
Men det värsta av allt, dom som ringer så fort dom ser något. Usch..

Ser jag nån som härjar vilt inne i tätorter eller kör irrationellt så ringer jag utan att tveka. Det kan vara rattfylla inblandat, och det är inte att leka med.
Så ska man leka om man nu måste det, gör det på gärden eller nån annanstans där det inte kan skada nån.

Tycker det där är ett utmärkt tänk som jag önskar att alla hade!

Det sa polisen jag pratade med sist också. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
loow Jävel
15 november 2009 · 2 018 Inlägg

tråden blev rätt skön wink

You got to risk it, to get the biscuit :)
Opelmadness German cars, quality and beyond
15 november 2009 · 8 197 Inlägg

NordstromJ skrev:
Jo, det är väl sant antar jag. Dock om du hade sett mig, min bil hade du nog inte trott att jag var rattfull utan att det bara är en vanlig volvoraggare som är ute och roar sig. Kan tillägga att detta inte var i någon "tätort" och det var 2-3 bilar i NÄRHETEN av rondellen.

Det räcker gott och väl.. Är man där det finns trafik och bilar ska det inte lekas alls. Var tydligen nog med trafik för att polisen skulle tycka det var fel av dig.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
nordstromj
15 november 2009 · 1 772 Inlägg

Opelmadness skrev:

NordstromJ skrev:
Jo, det är väl sant antar jag. Dock om du hade sett mig, min bil hade du nog inte trott att jag var rattfull utan att det bara är en vanlig volvoraggare som är ute och roar sig. Kan tillägga att detta inte var i någon "tätort" och det var 2-3 bilar i NÄRHETEN av rondellen.

Det räcker gott och väl.. Är man där det finns trafik och bilar ska det inte lekas alls. Var tydligen nog med trafik för att polisen skulle tycka det var fel av dig.

Jo tack, jag märkte att han tyckte det.

Men rent logiskt så hade han inte en aning om att jag hade gjort något.. Vi var två bilar på platsen, 3 st med körkort. Visst, jag satt i förarsätet på bilen det handlade om, men han frågade inte nångång om det var jag som körde bilen. Nu vart det lite annat än vad du skrev men ändå..

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
Rquired Allmänt envis
15 november 2009 · 12 512 Inlägg

ironhead skrev:

Pikey skrev:

ironhead skrev:
det finns ställen där det inte är trafik som man kan leka av sig på

Jo men du är ju bra bright... DET ÄR FAN INTE BALLT ATT SLADDA RUNDOR DÄR DET INTE FINNS BARN, KÄRRINGAR OCH POLIS DITT MÄHÄ

antingen  skojar du eller bara helt dum i pallet och inte borde ha körkort me dina tankegångar

Jag tolkar det som att han är ironisk, eftersom du skrev en så pass uppenbar sak som att man skall leka där det inte finns nått som kan ta skada...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
ironhead volvoraggare
15 november 2009 · 4 776 Inlägg

Rquired skrev:

ironhead skrev:

Pikey skrev:

Jo men du är ju bra bright... DET ÄR FAN INTE BALLT ATT SLADDA RUNDOR DÄR DET INTE FINNS BARN, KÄRRINGAR OCH POLIS DITT MÄHÄ

antingen  skojar du eller bara helt dum i pallet och inte borde ha körkort me dina tankegångar

Jag tolkar det som att han är ironisk, eftersom du skrev en så pass uppenbar sak som att man skall leka där det inte finns nått som kan ta skada...

jo det uppfatta jag lite med annars vore han ju sanslöst  dum i pallet

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Sand_Man Magister Mundi Sum
15 november 2009 · 177 Inlägg

Jaa eller varför inte köra som follk o busa av sig på bana.....

Idrott luktar svett Sport Luktar Bensin =)
Volvo V50 1,8F "Snålbilen" (2008)
Chevrolet Corvette "Vetten" (1987)
Audi A6 Allroad 2,7 Biturbo "Quattron" (2004)
blacken
15 november 2009 ·

Nehe skrev:

blacken skrev:

Nehe skrev:

Roa mig blacken på denna sega söndag med att berätta lite om lagar, bestämmelser och mänskliga rättigheter som bröts under den incidenten... smile

sliter upp min dörr, sliter ut mig och drar med mig till hans polisbil.

Artikel 5

Ingen må utsättas för tortyr eller grym, omänsklig eller förnedrande behandling eller bestraffning.


Artikel 12

Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens, ej heller angrepp på heder och anseende. Envar har rätt till lagens skydd mot sådana ingripanden eller angrepp.
Att springa fram och rycka upp och att slita ur någon ur ens bil är nog inte heller tillåtet om vi nu ska kallas för en rättstat och demokrati, däremot i en diktatur så är det ett godkänt beteènde..

Artikel 11

1. Envar, som blivit anklagad för straffbar gärning, har rätt att betraktas som oskyldig, till dess hans skuld blivit lagligen fastställd vid offentlig rättegång, under vilken han åtnjutit alla för sitt försvar nödiga garantier.

Du kanske ska slå upp Sveas bok och läsa in dig lite under Polislagen. (bland övriga lagar). Du lever under förutsättning att du skall lyda svensk lag innan du kan åberopa brott mot mänskliga rättigheter.

Det är inte direkt så att aktuell polis tog ur en oskyldig person ur bilen och skällde ut han.

Jag antar att du glömde,

Artikel 29

1. Envar har plikter mot samhället, i vilket den fria och fullständiga utvecklingen av hans personlighet ensamt är möjlig.

2. Vid utövandet av sina fri- och rättigheter må envar underkastas endast sådana inskränkningar, som blivit fastställda i lag i uteslutande syfte att trygga tillbörlig hänsyn till och respekt för andras fri- och rättigheter samt för att tillgodose det demokratiska samhällets rättmätiga krav på moral, allmän ordning och allmän välfärd.

3. Dessa fri- och rättigheter må i intet fall utövas i strid med Förenta Nationernas ändamål och grundsatser

Så det är okej att kränka individer på gehör? eller i deta fall tydligen "hörsägen" i och med att berörd länsman såg eller annostädes bevittnade händelsen i första hand, dvs han dök upp efter och hade inte bevittnat händelsen. Och ytterligare mer tillvisso så överagerade vederbörande länsman i sitt agerande, och att utan vidare bra slita upp dörren är välan inte helt "koscher" enligt lagen om mänskliga rättigheter.

Men det förstås Svenska staten och dess utövande organ har alltid haft en egn tolkning av vissa internationella bestämmelser oh överenskomna avtal.
(Belyses vid valet av ammunitionen för länsmans pickor, du vet Genevekonventionen)

När du åberopar "dina" paragrafer så skjuter du över målet rejält Och dom är icke applicerbara på aktuell händelse och agerande av den specifika länsman vid den specifika situationen.
Så för  den "förseelsen" så var agerandet  för strängt och moraliskt sett "överdimensionerat"..

Nehe
15 november 2009 · 687 Inlägg

blacken skrev:

Nehe skrev:

blacken skrev:

Nehe skrev:
Roa mig blacken på denna sega söndag med att berätta lite om lagar, bestämmelser och mänskliga rättigheter som bröts under den incidenten... smile

Artikel 5

Ingen må utsättas för tortyr eller grym, omänsklig eller förnedrande behandling eller bestraffning.


Artikel 12

Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens, ej heller angrepp på heder och anseende. Envar har rätt till lagens skydd mot sådana ingripanden eller angrepp.
Att springa fram och rycka upp och att slita ur någon ur ens bil är nog inte heller tillåtet om vi nu ska kallas för en rättstat och demokrati, däremot i en diktatur så är det ett godkänt beteènde..

Artikel 11

1. Envar, som blivit anklagad för straffbar gärning, har rätt att betraktas som oskyldig, till dess hans skuld blivit lagligen fastställd vid offentlig rättegång, under vilken han åtnjutit alla för sitt försvar nödiga garantier.

Du kanske ska slå upp Sveas bok och läsa in dig lite under Polislagen. (bland övriga lagar). Du lever under förutsättning att du skall lyda svensk lag innan du kan åberopa brott mot mänskliga rättigheter.

Det är inte direkt så att aktuell polis tog ur en oskyldig person ur bilen och skällde ut han.

Jag antar att du glömde,

Artikel 29

1. Envar har plikter mot samhället, i vilket den fria och fullständiga utvecklingen av hans personlighet ensamt är möjlig.

2. Vid utövandet av sina fri- och rättigheter må envar underkastas endast sådana inskränkningar, som blivit fastställda i lag i uteslutande syfte att trygga tillbörlig hänsyn till och respekt för andras fri- och rättigheter samt för att tillgodose det demokratiska samhällets rättmätiga krav på moral, allmän ordning och allmän välfärd.

3. Dessa fri- och rättigheter må i intet fall utövas i strid med Förenta Nationernas ändamål och grundsatser

Så det är okej att kränka individer på gehör? eller i deta fall tydligen "hörsägen" i och med att berörd länsman såg eller annostädes bevittnade händelsen i första hand, dvs han dök upp efter och hade inte bevittnat händelsen. Och ytterligare mer tillvisso så överagerade vederbörande länsman i sitt agerande, och att utan vidare bra slita upp dörren är välan inte helt "koscher" enligt lagen om mänskliga rättigheter.

Men det förstås Svenska staten och dess utövande organ har alltid haft en egn tolkning av vissa internationella bestämmelser oh överenskomna avtal.
(Belyses vid valet av ammunitionen för länsmans pickor, du vet Genevekonventionen)

När du åberopar "dina" paragrafer så skjuter du över målet rejält Och dom är icke applicerbara på aktuell händelse och agerande av den specifika länsman vid den specifika situationen.
Så för  den "förseelsen" så var agerandet  för strängt och moraliskt sett "överdimensionerat"..

Orkar faktist inte ta en diskussion om detta, tyvärr.

Pikey
15 november 2009 · 2 283 Inlägg

ironhead skrev:

Rquired skrev:

ironhead skrev:

antingen  skojar du eller bara helt dum i pallet och inte borde ha körkort me dina tankegångar

Jag tolkar det som att han är ironisk, eftersom du skrev en så pass uppenbar sak som att man skall leka där det inte finns nått som kan ta skada...

jo det uppfatta jag lite med annars vore han ju sanslöst  dum i pallet

Fråga Rquierd han vet vem jag är smile

R.I.P. Michael Jackson!
blacken
15 november 2009 ·

Nehe skrev:

blacken skrev:

Nehe skrev:

Du kanske ska slå upp Sveas bok och läsa in dig lite under Polislagen. (bland övriga lagar). Du lever under förutsättning att du skall lyda svensk lag innan du kan åberopa brott mot mänskliga rättigheter.

Det är inte direkt så att aktuell polis tog ur en oskyldig person ur bilen och skällde ut han.

Jag antar att du glömde,

Artikel 29

1. Envar har plikter mot samhället, i vilket den fria och fullständiga utvecklingen av hans personlighet ensamt är möjlig.

2. Vid utövandet av sina fri- och rättigheter må envar underkastas endast sådana inskränkningar, som blivit fastställda i lag i uteslutande syfte att trygga tillbörlig hänsyn till och respekt för andras fri- och rättigheter samt för att tillgodose det demokratiska samhällets rättmätiga krav på moral, allmän ordning och allmän välfärd.

3. Dessa fri- och rättigheter må i intet fall utövas i strid med Förenta Nationernas ändamål och grundsatser

Så det är okej att kränka individer på gehör? eller i deta fall tydligen "hörsägen" i och med att berörd länsman såg eller annostädes bevittnade händelsen i första hand, dvs han dök upp efter och hade inte bevittnat händelsen. Och ytterligare mer tillvisso så överagerade vederbörande länsman i sitt agerande, och att utan vidare bra slita upp dörren är välan inte helt "koscher" enligt lagen om mänskliga rättigheter.

Men det förstås Svenska staten och dess utövande organ har alltid haft en egn tolkning av vissa internationella bestämmelser oh överenskomna avtal.
(Belyses vid valet av ammunitionen för länsmans pickor, du vet Genevekonventionen)

När du åberopar "dina" paragrafer så skjuter du över målet rejält Och dom är icke applicerbara på aktuell händelse och agerande av den specifika länsman vid den specifika situationen.
Så för  den "förseelsen" så var agerandet  för strängt och moraliskt sett "överdimensionerat"..

Orkar faktist inte ta en diskussion om detta, tyvärr.

"Häng med nu katten, det svänger ju" big_smile Nädå det skall jag respektera, förresten är det "bakis" eller "knorren" som gäller?..

AlvereZ
15 november 2009 · 787 Inlägg

Jo dom kan ringa och skicka brev om att dom fått in anmälningar om buskörning.

Och jag ringer direkt ifall jag ser någon som buskör, och uppger reggnr, försöker även filma/ta kort så man kan ge lite bevis smile roll

Så akta er roll

Nehe
15 november 2009 · 687 Inlägg

blacken skrev:

Nehe skrev:

blacken skrev:

Så det är okej att kränka individer på gehör? eller i deta fall tydligen "hörsägen" i och med att berörd länsman såg eller annostädes bevittnade händelsen i första hand, dvs han dök upp efter och hade inte bevittnat händelsen. Och ytterligare mer tillvisso så överagerade vederbörande länsman i sitt agerande, och att utan vidare bra slita upp dörren är välan inte helt "koscher" enligt lagen om mänskliga rättigheter.

Men det förstås Svenska staten och dess utövande organ har alltid haft en egn tolkning av vissa internationella bestämmelser oh överenskomna avtal.
(Belyses vid valet av ammunitionen för länsmans pickor, du vet Genevekonventionen)

När du åberopar "dina" paragrafer så skjuter du över målet rejält Och dom är icke applicerbara på aktuell händelse och agerande av den specifika länsman vid den specifika situationen.
Så för  den "förseelsen" så var agerandet  för strängt och moraliskt sett "överdimensionerat"..

Orkar faktist inte ta en diskussion om detta, tyvärr.

"Häng med nu katten, det svänger ju" big_smile Nädå det skall jag respektera, förresten är det "bakis" eller "knorren" som gäller?..

Vet inte riktigt vad du menar med knorren hehe, men det är en slö söndag..

Måste bara säga en sak som jag ser nu.. Det var inte "hörsägen" som jag tolkar ordet utan detta var ett utpekande av en person som ringt in och anmält händelsen och förmodligen lämnat signalement, då är det fullt berättigat att ta ut personen och ta en pratstund med denna. Hur man vill gå vidare skiljer sig nog lika mycket som det finns poliser.

Jämnför detta med att du åker på en misshandel som du oftast aldrig bevittnar men du får ett utpekande av målsäganden.

blacken
15 november 2009 ·

Nehe skrev:

blacken skrev:

Nehe skrev:

Orkar faktist inte ta en diskussion om detta, tyvärr.

"Häng med nu katten, det svänger ju" big_smile Nädå det skall jag respektera, förresten är det "bakis" eller "knorren" som gäller?..

Vet inte riktigt vad du menar med knorren hehe, men det är en slö söndag..

Måste bara säga en sak som jag ser nu.. Det var inte "hörsägen" som jag tolkar ordet utan detta var ett utpekande av en person som ringt in och anmält händelsen och förmodligen lämnat signalement, då är det fullt berättigat att ta ut personen och ta en pratstund med denna. Hur man vill gå vidare skiljer sig nog lika mycket som det finns poliser.

Jämnför detta med att du åker på en misshandel som du oftast aldrig bevittnar men du får ett utpekande av målsäganden.

Om det är en slö och skön söndag för dig så lägger jag ner nu och vi kanske kan ta upp "meningsåtskilladerna" en annan dag, ha det gott och skönt nu..

Robbin_V90 Elektriker/Montör
15 november 2009 · 534 Inlägg

NordstromJ skrev:
Var med om detta senast förra lördagen. Lekte några varv i en rondell, körde sedan in på en parkering bredvid och stod och snacka ett tag, ser då att det kommer en polisbil in på parkeringen i rätt hög fart och kör mot oss. Han tvärnitar framför min bil, springer ut, sliter upp min dörr, sliter ut mig och drar med mig till hans polisbil. Där får man höra den vanliga predikan om att man inte ska köra så och att man kan bli av med körkortet för detta, och det här säger han samtidigt som han håller i mitt körkort.

Fick aldrig för mig att neka utan höll bara med osv, han var fan tokig i början. Trodde jag hade kört över någon eller nått... Iallafall fick jag tillbaka kortet och dom åkte vidare, dom kan ju aldrig sätta dit en för något när dom inte sett något själva. Kan ju vart vem som helst som kört..

Men det värsta av allt, dom som ringer så fort dom ser något. Usch..

Gäller det även vid mord????tongue

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??
-Sjoblom- snel hest
15 november 2009 · 152 Inlägg

Kan polisen göra något utan att ha bevis på identifiering av mig?

Vart ute och sladda ikväll med 2 polare på ett grusvägsområde, när jag åker o tankar kommer en gubbe och påstår att vi buskört utanför hans hus flertalet gånger. Då påstår han att jag och en röd volvo och en brun volvo har buskört och att han aldrig hunnit ta regnr.
Grejen är den att, dom som jag körde med hade en vit och en grå volvo och den ena av dom körde där för första gången i sitt liv.
Vi körde ALDRIG snabbt förbi hans hus ens, men inne i skogen så sladda vi endel dock men det kunde inte han veta. Han var riktigt uppkäftig och kom med en massa falska påståenden och måste ha misstagit oss för några andra, han sa inget om polisanmälan men om han nu gjorde det så kan han ändå inte bevisa att det var vi!?

Opel Ascona B "Bwopel" (1977)
Jeep Cherokee chief "Chefen" (1979)
Volkswagen Bubbla "BAW" (1968)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang