Skoter köp

Loups_
15 november 2009 · 41 Inlägg

Hade tänkt att köpa skoter men jag vet inte vilket märke man ska ha eller är det bara en smaksak?
Är det ngn som vet för och nack delar med alla olika märkena så skriv gärna det

Tack på förhand

Daavvee
15 november 2009 · 49 Inlägg

Polaris är bra maskiner.Även Ski-Doo är bra,mest erfarenhet av dessa två märken. Kolla i vilket skick mattan är,om kolvar och ringar är bytta alt. hur långt spisen har gått m,m. smile


Edit : Arctic Cat har ett ganska så negativt smeknamn "skär torsdagen" pga att dom är kända för att skära. Bara så du vet. Inget jag själv kan intyga men vet väldigt många som det har hänt för.

Senast redigerat av Daavvee (15 november 2009)

Volvo S40 "T4" (1998)
Timol
15 november 2009 · 358 Inlägg

Hur kommer skotern användas? Långa fjällturer, ledkörning, puderkörning eller fiskeskoter?
Ska den ha back, dubbeldyna, elstart?
Insprut eller förgasare?

_night_stalker_ 220 pounds of crazy
15 november 2009 · 1 418 Inlägg

Att arctic skär mer än andra maskiner är rent skitsnack! Allt beror på hur maskinen är omhändertagen. Kolla mer på skicket än på miltalet.

vilken prisklass hade du tänkt dig? och vilken typ av körning kommer du att köra? Lössnö, led, hoppa, nöta sjöar? Lite svårt att ge förslag på skotrar om vi inte vet om de smile

EDIT: Timol va lite före smile

Senast redigerat av _night_stalker_ (15 november 2009)

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
no_fake
15 november 2009 · 865 Inlägg

jag kan rekomendera arctic cat, Polaris, ski-doo... kolla matta miltal kolv bytena brukar ligga på 800 t 1000mils intervaller och sen så det inte står att det e riktad vev för då e det ett lik..

Loups_
15 november 2009 · 41 Inlägg

hade tänkt att använda den till bladat ledkörning, lössnö, nöta lite sjöar och sånt blandad körning med andra ord hade tänkt mig kring 20-25 000

no_fake
15 november 2009 · 865 Inlägg

Loups_ skrev:
hade tänkt att använda den till bladat ledkörning, lössnö, nöta lite sjöar och sånt blandad körning med andra ord hade tänkt mig kring 20-25 000

har du kört skoter förut?

torpis Forummoderator
15 november 2009 · 10 576 Inlägg

Läs på garagets regler. Mvh

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang