Vad är det för fel på "volvo740folket" ?

alexandern
16 november 2009 · 161 Inlägg

Rquired skrev:

alexandern skrev:

Rquired skrev:

Men många har, sannolikt betydligt fler än du (verkar?) tro.

Säg att man behöver...150k för att köpa en fin bil och köra den ett par år? Hur svårt är det att jobba ihop den summan för den som verkligen vill göra så? Börja när du är 16 så blir det 75k om året, eller ca 6500:- i månaden. Ingen omöjlig summa det...

med tanke på att dom flesta går i skola då skulle jag tro att det är lite små jobbigt, säg att man har ut 80 kronor efter skatt,  ganska bra för en 16 åring, då ska du jobba ca 80 timmar i månaden, 10 fulla arbetsdagar, plus skola och läxor. ingenting är omöjligt, slita varje kväll eller alla helger i månaden...

Vill man ha något får man naturligtvis jobba för det!

Sedan jobbar man mindre under terminer, mer under tex sommarlov förstås. Men man kan inte sitta på röven och tycka att det blir för jobbigt. Eller jo, klart man kan men då får man inga pengar heller smile

ja okej, nog finns det en del som jobbar ihop till sina bilar. men låt mej nu va tvärt emot trådskaparen! 740 är en bra billig bil som många just köper på grund av ekonomi!

Pan
16 november 2009 ·

Ush vad jobbigt det måste vara att gå runt och vara arg på Volvo hela tiden. Jag skiter fullständigt i vad folk kör för märke. Jag personligen gillar Volvo och tittar gärna på brutala 240/740/940. Typiska Volvon som du pratar om är jag inte något fan av heller. Men jag tänker automatiskt inte hata en person bara för att den kör Volvo snusar och ser ut på ett visst sätt. Klart man får sig ett gott skratt då och då när man ser någon riktig bonne. Men det orkar jag inte hålla på att träta om på en Bilsida på internet. Men sen är jag väl bara en jävla mogolid Volvo raggare! Men kul har jag iaf wink

ironhead volvoraggare
16 november 2009 · 4 776 Inlägg

volvodrifter skrev:
om jag skulle tolka trådskaparens inlägg så skulle jag nog fundera på om han var lite avensjuk faktiskt.

han är avis på oss volvoraggarjävlar

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
loow Jävel
16 november 2009 · 2 018 Inlägg

tror ja ska sälja min volvo nu direkt. alla hatar den sad

You got to risk it, to get the biscuit :)
AlvereZ
16 november 2009 · 787 Inlägg

ironhead skrev:

volvodrifter skrev:
om jag skulle tolka trådskaparens inlägg så skulle jag nog fundera på om han var lite avensjuk faktiskt.

han är avis på oss volvoraggarjävlar

Klart han är, han är säkert en finnig tönt som aldrig får några brudar big_smile

Btw trådskapare när jag va 19 hade jag skägg och inte fjun , haha..

ironhead volvoraggare
16 november 2009 · 4 776 Inlägg

Pan skrev:
Ush vad jobbigt det måste vara att gå runt och vara arg på Volvo hela tiden. Jag skiter fullständigt i vad folk kör för märke. Jag personligen gillar Volvo och tittar gärna på brutala 240/740/940. Typiska Volvon som du pratar om är jag inte något fan av heller. Men jag tänker automatiskt inte hata en person bara för att den kör Volvo snusar och ser ut på ett visst sätt. Klart man får sig ett gott skratt då och då när man ser någon riktig bonne. Men det orkar jag inte hålla på att träta om på en Bilsida på internet. Men sen är jag väl bara en jävla mogolid Volvo raggare! Men kul har jag iaf wink

inte så jädrans skönt att ha armen utanför och det blir varmt när man har skinnvästen på sig

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Tagg3N Konsult
16 november 2009 · 1 247 Inlägg

ironhead skrev:

Tagg3N skrev:

epapower skrev:
Bakrute-dekaler hit och dit, men till vilket syfte? Inga volvoåkare kommer ju ändå inte se dom då de ligger framför dig=)

Men då passerar jag när dom står och tankar wink

sen bogserar vi dig  te närmaste mack när du upptäcker att soppan är slut

Men min bil drar ju BARA 0.8 blandad körning. Så jag kommer ju MINST 5mil längre på en tank! big_smile lol

Snitch Ointresserad.
16 november 2009 · 936 Inlägg

ironhead skrev:

volvodrifter skrev:
om jag skulle tolka trådskaparens inlägg så skulle jag nog fundera på om han var lite avensjuk faktiskt.

han är avis på oss volvoraggarjävlar

Inte för att va elak, men den som är avundsjuk på volvoraggare har förmodligen föräldrar som är kusiner lol

Tycker vi lägger ner här nu då denna tråden inte leder någonvart. Ett gott skratt fick man ju iofs.

Teabag appreciation club.
WoozyDozz
16 november 2009 · 918 Inlägg

AlvereZ skrev:

ironhead skrev:

volvodrifter skrev:
om jag skulle tolka trådskaparens inlägg så skulle jag nog fundera på om han var lite avensjuk faktiskt.

han är avis på oss volvoraggarjävlar

Klart han är, han är säkert en finnig tönt som aldrig får några brudar big_smile

Btw trådskapare när jag va 19 hade jag skägg och inte fjun , haha..

Då kan jag säga lite ord till den där rövslickarn till TS, trivs du med råsänka 740s med ex japs så flytta ner till avloppet och lev på råttor som föda smile

TS har inget att klaga över ändå. finns egentligen inget som mullrar goare än japs på 740 tongue

Senast redigerat av Ante90 (16 november 2009)

ironhead volvoraggare
16 november 2009 · 4 776 Inlägg

AlvereZ skrev:

ironhead skrev:

volvodrifter skrev:
om jag skulle tolka trådskaparens inlägg så skulle jag nog fundera på om han var lite avensjuk faktiskt.

han är avis på oss volvoraggarjävlar

Klart han är, han är säkert en finnig tönt som aldrig får några brudar big_smile

Btw trådskapare när jag va 19 hade jag skägg och inte fjun , haha..

kom på nu en sak dom där eparaggarna då  dom brukar ju ha 200 granar i spegeln och ha fjun på hakan

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
volvodrifter
16 november 2009 · 342 Inlägg

AlvereZ skrev:

ironhead skrev:

volvodrifter skrev:
om jag skulle tolka trådskaparens inlägg så skulle jag nog fundera på om han var lite avensjuk faktiskt.

han är avis på oss volvoraggarjävlar

Klart han är, han är säkert en finnig tönt som aldrig får några brudar big_smile

Btw trådskapare när jag va 19 hade jag skägg och inte fjun , haha..

haha en gång volvo alltid volvo inge fel på dessa bilar både praktiska billiga i inköp och reservdelar och lättmekade, länge leve volvoraggare. hahaha

ironhead volvoraggare
16 november 2009 · 4 776 Inlägg

Tagg3N skrev:

ironhead skrev:

Tagg3N skrev:

Men då passerar jag när dom står och tankar wink

sen bogserar vi dig  te närmaste mack när du upptäcker att soppan är slut

Men min bil drar ju BARA 0.8 blandad körning. Så jag kommer ju MINST 5mil längre på en tank! big_smile lol

åker cittra diesel i jobbet så ja hehe

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
lagerknack Avstängd
16 november 2009 · 70 Inlägg

haha tönt. va är de för nått du ä så jävla svartsjuk över har någon "volvoraggare" kört på dej så du har brytit ryggraden och inte kan göra annat än och störa sej på allt ellet så är du 60 år och gaggig eller mammas pojk som måste ha en nyyyy bil..

gör som ford köp volvo
Jimmy_N Makaronborrare
16 november 2009 · 993 Inlägg

Tyvärr sandlådenivå som vanligt på detta stället.

Moget att regga sig för att göra såna här pajkastningstrådar

maco
16 november 2009 · 1 207 Inlägg

Och varför är inte denna tråd låst ännu?

WoozyDozz
16 november 2009 · 918 Inlägg

lagerknack skrev:
haha tönt. va är de för nått du ä så jävla svartsjuk över har någon "volvoraggare" kört på dej så du har brytit ryggraden och inte kan göra annat än och störa sej på allt ellet så är du 60 år och gaggig eller mammas pojk som måste ha en nyyyy bil..

nattens skratt lol kunde inte ha sagt det bättre själv smile

lagerknack Avstängd
16 november 2009 · 70 Inlägg

man ska åka snooor låg rostig cheva med 6,2 diesel och spela jhonny kontant.. de ä grejjer däää

gör som ford köp volvo
joelimmo
16 november 2009 · 1 380 Inlägg

jag tycker volvo är bra slitstarka bilar, för sin prisklass smile

BMW E28 (1982)
Pan
16 november 2009 ·

http://www.garaget.org/video/zc7y88duue6l

Fan för 740 vilken värdelös bil! Ful och dålig väghållning verkar den ha med. Ser så tråkigt ut!

Knugcab
16 november 2009 · 5 111 Inlägg

Japp, visst är det så.

Och alla Oplar är rostiga och körs av snålgubbar.

Och alla USA-bilar är pilsnerbilar fulla med skräniga fyllon.

Och alla mercor körs av småtjuvar, är rostiga och stinker diesel.

Och alla japanska bilar har en fem meter hög vinge på bakluckan, tribalklistermärken, en massa plast och låter "wroooompsssch!" utan att orka röra på sig.

Och alla SUVar rullar enbart i stan med en hispig småbarnsmorsa utan trafikvett bakom ratten.

Och alla som kör Volvo hatar Saab.

Och alla som kör Saab hatar Volvo.

Och alla BMW körs av svartjobbande pizzabagare med invandrarbakgrund, det är dessutom alltid 316 och 518 med M-klistermärken på.

Och alla som kör VAZ Lada är kommunister.

Och kör man Jaguar så har man tweedkostym och spelar golf.

Visst är det härligt med fördomar men om man öppnar ögonen och lever i den verkliga världen ett tag, kollar sig omkring, så märker man att de inte stämmer. De flesta Volvo 740 körs av fullt normala, gråtrista, anonyma Svenssons som inte utmärker sig ett dugg. Detsamma gäller för övrigt för de flesta vanliga "bruksbilar", Saab 9000, Opel Astra, VW Golf, Nissan Primera, ta vilken du vill och du kommer fram till att den med största sannolikhet köptes av en helt vanlig människa för att den uppfyllde hans/hennes behov av att flytta arslet i.

Men visst finns det en sån grupp människor som du beskriver, men nu ska jag berätta en sak, det är inte Volvo 740 som gjorde dem till de de är. Det kommer alltid finnas de som inte är de skarpaste knivarna i lådan, de du beskriver hör dit, ofta med ett väldigt ringa motorintresse egentligen, kommer in på Fordons för att det är vad deras betyg räcker till, bilen stylas för att väcka uppmärksamhet för att det finns förhoppningar, allt enligt allas våra instinkter, om att få göka. Och det lyckas ju uppenbarligen - är man inte den skarpaste kniven i lådan så bryr man sig helt enkelt inte om att det var en liten korkad fjortis som dessutom var ett plåtluder man fick spänna på - maka söker kaka...

Då dessa skaffar bil, då är det rätt stor risk att det blir en Volvo 740, då det är en bil som finns i mängder, till bra priser, på marknaden. Och då hakar de andra på. Det finns en vilja att få tillhöra en grupp som det flockdjur vi är - att då t.ex. komma med en Toyota när alla ens tuffa kompisar kör Volvo - nä det går helt enkelt bara inte. Men kollar du runt lite, så ser du nog att även anonyme Jens på NV med flaskbottnar till glasögon, med stor sannolikhet kör en Volvo 740 han med, du märker den bara inte, för den är bara original och ser lika anonym ut som ägaren...

Dessutom saknar dessa ofta en egen tankeförmåga och vilja. De har hört att bakhjulsdrivna bilar är roliga. De har hört att Volvo 740 är bakhjulsdriven. De har inte funderat så långt att de kommit på att man kan ha roligt även med framhjulsdrift (kört en del Focus av senaste modellen på sistone, den är fasen roligare än min merca på vintern - som i sin tur är roligare än Volvo 740). De har inte funderat på att det finns andra  bilar MED bakhjulsdrift, som är OERHÖRT mycket roligare att köra än linjebussen Volvo 740. De bara går på "beprövade koncept" som de hört från andra.

Hade inte Volvo 740 funnits, så hade dessa killar kört något annat - lita på det. Därför tycker jag inte tråden är helt relevant på garaget - det är inte bilen det handlar om, utan folket. Detta är en grupp människor som alltid kommer finnas, de fanns nog innan bilarna kom till, och de kommer finnas kvar långt efter att den sista Volvo 740n pressats till en liten plåtkub... Så det vore nog mer relevant att posta på ett forum om folklivsforskning...

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang