Vad är det för fel på "volvo740folket" ?

AlvereZ
16 november 2009 · 787 Inlägg

Ante90 skrev:

lagerknack skrev:
haha tönt. va är de för nått du ä så jävla svartsjuk över har någon "volvoraggare" kört på dej så du har brytit ryggraden och inte kan göra annat än och störa sej på allt ellet så är du 60 år och gaggig eller mammas pojk som måste ha en nyyyy bil..

nattens skratt lol kunde inte ha sagt det bättre själv smile

Nej men seriöst skulle jag tippa på att han varit utstött hela sitt liv, sen såg han sin chans så han köpte en volvo för att lyckas få med någon lättfotad tös i sin svartrollade, toksänkta, 740 med trimmat avgasrör, men han lyckades antagligen inte då heller, så försökte han spela tuff och försökte sladda på lite grus (För jag har läst på internet att volvo är för slöa att gå loss på asfalt) så han sladda in i ett träd och fick skrota bilen.. Så nu hatar han självklart "volvoraggare"

LeafBox Lat Perfektionist
16 november 2009 · 6 359 Inlägg

Jävligt nödvändigt att starta ännu en hata Volvo tråd. Kommer ju aldrig sluta

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
joelimmo
16 november 2009 · 1 380 Inlägg

LeafBox skrev:
Jävligt nödvändigt att starta ännu en hata Volvo tråd. Kommer ju aldrig sluta

+1 till och med mer meningslöst än mitt inlägg just var tongue

BMW E28 (1982)
Tagg3N Konsult
16 november 2009 · 1 247 Inlägg

Volvo544special65 skrev:
********

Att jag ens orkade läsa igenom allt det där. Men jag måste erkänna att du har en poäng.

Opelmadness German cars, quality and beyond
16 november 2009 · 8 197 Inlägg

Volvo544special65 skrev:
Japp, visst är det så.

Och alla Oplar är rostiga och körs av snålgubbar.

Och alla USA-bilar är pilsnerbilar fulla med skräniga fyllon.

Och alla mercor körs av småtjuvar, är rostiga och stinker diesel.

Och alla japanska bilar har en fem meter hög vinge på bakluckan, tribalklistermärken, en massa plast och låter "wroooompsssch!" utan att orka röra på sig.

Och alla SUVar rullar enbart i stan med en hispig småbarnsmorsa utan trafikvett bakom ratten.

Och alla som kör Volvo hatar Saab.

Och alla som kör Saab hatar Volvo.

Och alla BMW körs av svartjobbande pizzabagare med invandrarbakgrund, det är dessutom alltid 316 och 518 med M-klistermärken på.

Och alla som kör VAZ Lada är kommunister.

Och kör man Jaguar så har man tweedkostym och spelar golf.

HAHAHAH!! Fördomarnas mästare... Fick mig ett rejält gott skratt där. lol
Kanske ska vara glad att du inte inkluderade MG där. tongue
Även om jag har Opel närmast hjärtat så är jag ingen snålgubbe, men åldern tar mig till den sista halvan i det ordet om nåt år. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Rille0
16 november 2009 · 2 021 Inlägg

7 sidor på en dryg timme! fyfan va populärt ämne detta verkar vara haha

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
volvo_nr1
16 november 2009 · 64 Inlägg

Alla är vi olika men en del verkar då inte ha den IQ kapacitet som krävs för att förstå detta...
Och de är då inte mycket...
En del gillar Volvo andra gillar Saab... Andra gillar Jänkare och vissa Jappsare...

Hur jävla roligt vore det om alla gled runt i samma bilmärke???? hmm
Asså kom igen tongue

Den här tråden ligger det inte något allvar i överhuvud taget men visst har man tråkigt och vill skapa en allmänt dålig debatt då kan man inte ha mycket till liv....

Lite småkomiskt att det fortfarande e så att vissa tror dom är bättre än andra bara för det är skillnad på kläderna, bilarna, dialekten, stilen eller bankkontot...
Så omoget men som sagt vissa är ju inte fullt utvecklade ;P

Knugcab
16 november 2009 · 5 111 Inlägg

Opelmadness skrev:

Volvo544special65 skrev:
Japp, visst är det så.

Och alla Oplar är rostiga och körs av snålgubbar.

Och alla USA-bilar är pilsnerbilar fulla med skräniga fyllon.

Och alla mercor körs av småtjuvar, är rostiga och stinker diesel.

Och alla japanska bilar har en fem meter hög vinge på bakluckan, tribalklistermärken, en massa plast och låter "wroooompsssch!" utan att orka röra på sig.

Och alla SUVar rullar enbart i stan med en hispig småbarnsmorsa utan trafikvett bakom ratten.

Och alla som kör Volvo hatar Saab.

Och alla som kör Saab hatar Volvo.

Och alla BMW körs av svartjobbande pizzabagare med invandrarbakgrund, det är dessutom alltid 316 och 518 med M-klistermärken på.

Och alla som kör VAZ Lada är kommunister.

Och kör man Jaguar så har man tweedkostym och spelar golf.

HAHAHAH!! Fördomarnas mästare... Fick mig ett rejält gott skratt där. lol
Kanske ska vara glad att du inte inkluderade MG där. tongue)

Så... Hur känns det att vara en tedrickare med beagle och böjelser åt självplågeri som har apmössa och bilhandskar?

(meningen med detta var iofs. mest att få TS att inse att man ska akta sig för generaliseringar - men då jag har en misstanke om att hans intellektuella kapacitet ligger i höjd med "volvo740folkets" så undrar jag om det var någon idé att ens skriva nåt...)

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Opelmadness German cars, quality and beyond
16 november 2009 · 8 197 Inlägg

Med tanke på att TS skapade den här tråden på sitt tredje inlägg säger en hel del om hur den personen tänker... roll

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Opelmadness German cars, quality and beyond
17 november 2009 · 8 197 Inlägg

Volvo544special65 skrev:
Så... Hur känns det att vara en tedrickare med beagle och böjelser åt självplågeri som har apmössa och bilhandskar?

Helvete, jag drack nyss té! lol

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
joelimmo
17 november 2009 · 1 380 Inlägg

Opelmadness skrev:

Volvo544special65 skrev:
Så... Hur känns det att vara en tedrickare med beagle och böjelser åt självplågeri som har apmössa och bilhandskar?

Helvete, jag drack nyss té! lol

hahaha oh järnspikars vad jag skrattar tongue

BMW E28 (1982)
tbarren
17 november 2009 · 124 Inlägg

Är det bara jag som kan dra parallellen mellan volvo740, bönder med sin egna stil (eller brist på stil kanske man ska säga ) samt ett jävla felskrivande? Stör mig något ofantligt på detta. Stavar allt som det uttalas med deras dialekt och särskriver värre än en 10-åring som aldrig gått i skolan. Nae, +1 till trådskaparen!

Ett bra exempel på det jag säger finner ni om ni läser vad lagerknack skrivit. Bra mening gubben (y)

Glöm inte att kika in på www.rickrolling.com !

Facepalm - Because expressing how dumb that was in words just doesn't work
joelimmo
17 november 2009 · 1 380 Inlägg

kan inte alla bara bli vän med trådskaparen ?smile då kanske han blir glad och köper volvo tongue

BMW E28 (1982)
volvodrifter
17 november 2009 · 342 Inlägg

en sak till jag inte fattar e hur men kan glädjas en hel kväll åt sånt här trots att det är total meningslös tråd igentligen.. tummarna upp på denna tråden

criccoo
17 november 2009 · 57 Inlägg

Dålig stil av vissa att klanka ner på andra!
Alla är vi olika, är absolut inget fel på 240/740! Mycket bra bilar, det måste ju vara en anledning till att så många finns kvar! Kanske inte snyggaste bilen, men bättre än många andra!

Men att tro att man kör Skyline, istället för 740?
Då tror jag att jag kör Rolls Royce då, eftersom att S80 är för gubbar, och klassad som premiumbil? Dumt!
Och antar att jag kan ansluta mig till Volvo raggarna, eftersom att jag lyssnar på musik i bilen, tonade rutor och kör några rundor i stan på kvällen!

Sikt samma låt alla få ha sitt roliga, vad gör du med din bil själv, trådskaparen?

Volvo S80 T6 Executive "Säkerhetspolisen" (2005)
Volvo 960 Executive "Halv-limousine" (1996)
Knugcab
17 november 2009 · 5 111 Inlägg

Sen är frågan, eftersom bilen tydligen är den som gör en till den man är, då måste jag vara schizofren som har ägt Opel, Saab, Volvo, Ford, Willys, Hanomag och Mercedes?

Jag hade till och med en Volvo 740 en vecka, tänk att jag har inget minne av att jag var på det här viset under en veckas tid, men jag har väl förträngt det, för man är ju tydligen sådan när man har Volvo 740...

Min faster har en Volvo 740 och jag har inte alls märkt att hon är på det här viset men hon kanske är sådan i smyg, måste hon ju vara, för hon har ju en Volvo 740...

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
ironhead volvoraggare
17 november 2009 · 4 776 Inlägg

tbarren skrev:
Är det bara jag som kan dra parallellen mellan volvo740, bönder med sin egna stil (eller brist på stil kanske man ska säga ) samt ett jävla felskrivande? Stör mig något ofantligt på detta. Stavar allt som det uttalas med deras dialekt och särskriver värre än en 10-åring som aldrig gått i skolan. Nae, +1 till trådskaparen!

Ett bra exempel på det jag säger finner ni om ni läser vad lagerknack skrivit. Bra mening gubben (y)

Glöm inte att kika in på www.rickrolling.com !

haka upp sig på småsaker är du såndära som lämnar in din golf och fylla på luft i däcken för att du är för  fin för att göra såna saker själv

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
sjunne75
17 november 2009 · 111 Inlägg

alla har vi olika smak...tyvärr wink något vi får leva med...men jag håller med på en punkt fulare bilar har nog inte tillverkats av volvo någonsin smile skulle jag vilja äga en??...aldrig...hellre åka kommunalt än köra volvo240/740....men det är mitt fri val, och ni som gillar dom det är ert fri val smile

Subaru Legacy B4 RSK "Blåe by Superior Imports" (2000)
AlvereZ
17 november 2009 · 787 Inlägg

sjunne75 skrev:
alla har vi olika smak...tyvärr wink något vi får leva med...men jag håller med på en punkt fulare bilar har nog inte tillverkats av volvo någonsin smile skulle jag vilja äga en??...aldrig...hellre åka kommunalt än köra volvo240/740....men det är mitt fri val, och ni som gillar dom det är ert fri val smile

Då har du inte sett många bilar XD haha...

lagerknack Avstängd
17 november 2009 · 70 Inlägg

Mufflan skrev:
Hej.

Nu ska jag prata lite skit om ett visst pack som jag inte är alltför förtjust i.

Ni vet dendär äckliga rostiga gamla volvon som drar runt på stan med en japsdämpare och tror att han är kung? Vars förare ofta bär en jacka med loggan från valfri fordonslinje och snusar samt luktar koskit.

De har oftast en klent begåvad, blond fjortonårig tjej i passagerarsätet fram också.

Jag syftar naturligtvis på de fjuniga grabbar i åldern 18-22 år som iklädda basebollkeps, Fristads arbetsbyxor, urtvättad collegetröja och med en ordentlig snusläpp kör stad och torg runt på kvällarna i rostiga Volvo 240, 245, 740 och 745 med tonade rutor, vita blinkers och neonfärgad julgransbelysning under bilen? Det är även vanligt förekommande med så kallad technomusik i bilens stereosystem som lustigt nog ofta brukar vara värda ett gott stycke mer än bilen själv. Eddie Meduza förekommer också väldigt ofta i CD-spelaren.


Seriöst. Vad fan är det för fel på dessa människor?

För det första:
* Volvo 740 är och förblir (var, då den borde skrotats för 10 år sedan)en familjebil som saknar gener till allt vad sportbil heter.

*Volvo 740 är en extremt FUL och helt enkelt smaklös bil, den saknar ju all antydan till former och design.

*Varför är dom flesta "volvoraggare" bönder?


Kan nån hjälpa mig att förstå varför man köper en 740 och tror att man köpt en Tex Nissan Skyline?

-Fatta, din gamla 240,740 är en äcklig gammal skitbil som inte hör hemma nån annastans än på skroten.

Stämpla mig gärna som "volvoraggarhatare" för det är precis vad jag ärbig_smile

Nu vill jag gärna ha lite debatt kring detta!

Är du en utav dom jag beskriver? Tycker du som jag? Då borde du skriva ett par rader härsmile

ge mig ett svar på hur gammal du ä.. ja funderart på 55-90 år ca

gör som ford köp volvo
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang