Vart köpa bitumen matta?

Vallås Locos
19 november 2009 · 407 Inlägg

Var har de egentligen bra bitumen matta? Fick bara med mig ett paket från biltema annars hade jag tänkt köpa allt där.

Det jag undrar över är hur mekonomens är? Har hört att Sewdol också har, är den något bra att ha?

Finns det några andra ställen som har, exempelvis Jula, K-Rauta eller någon av de "vanliga" butikerna?

Oscarr
20 november 2009 · 260 Inlägg

Jag köpte min på mekonomen till min förra bil. fast vill du ha bra grejjer till bra pris så kolla in dämpmatts rean på blekinge bilradio!

http://www.blekingebilradio.se/ShowProd … mp;cat=173

Jag har köpt 15 mattor och dem väger knappt 9kg smile

michieff ljudfantast
20 november 2009 · 1 372 Inlägg

Sök!

Koop
20 november 2009 · 1 867 Inlägg

Vi har flera olika storlekar på Mekonomen.
//Alex Mekonomen Kungsbacka.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
TT-Avant
20 november 2009 · 6 851 Inlägg

mv70 skrev:
Köpte nyligen på Swedol 4mm var billigare än Biltema 3mm ..

Ja den är billigare och sitter bättre.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
busfabror www.ljudbyggaren.se
20 november 2009 · 504 Inlägg

Vallås Locos skrev:
Var har de egentligen bra bitumen matta? Fick bara med mig ett paket från biltema annars hade jag tänkt köpa allt där.

Det jag undrar över är hur mekonomens är? Har hört att Sewdol också har, är den något bra att ha?

Finns det några andra ställen som har, exempelvis Jula, K-Rauta eller någon av de "vanliga" butikerna?

Ska Biltema sluta sälja ????

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
20 november 2009 · 3 585 Inlägg

jag kör mekonomens och är inte riktigt nöjd. Tycker att den släpper lite förlätt (har INTE gjort rent innan) så kan vara det. Ska prova swedolls om den är bra.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
michieff ljudfantast
20 november 2009 · 1 372 Inlägg

TT-Avant skrev:

mv70 skrev:
Köpte nyligen på Swedol 4mm var billigare än Biltema 3mm ..

Ja den är billigare och sitter bättre.

smälter du dit biltemaarken och följer med en roller/trycker ordentligt med knogen bakom på ren plåt så lär det ju sitta oberoende på vem tillverkaren är.

TT-Avant
20 november 2009 · 6 851 Inlägg

michieff skrev:

TT-Avant skrev:

mv70 skrev:
Köpte nyligen på Swedol 4mm var billigare än Biltema 3mm ..

Ja den är billigare och sitter bättre.

smälter du dit biltemaarken och följer med en roller/trycker ordentligt med knogen bakom på ren plåt så lär det ju sitta oberoende på vem tillverkaren är.

tyvärr inte när det blir varmt. har varit med om att vissa bitar har lossnat. om det beror på det klister bak eller att jag aj värmt tillräkligt är jag osäker på. Men den från swedol har aldrig lossnat iaf.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Vallås Locos
21 november 2009 · 407 Inlägg

busfabror skrev:

Vallås Locos skrev:
Var har de egentligen bra bitumen matta? Fick bara med mig ett paket från biltema annars hade jag tänkt köpa allt där.

Det jag undrar över är hur mekonomens är? Har hört att Sewdol också har, är den något bra att ha?

Finns det några andra ställen som har, exempelvis Jula, K-Rauta eller någon av de "vanliga" butikerna?

Ska Biltema sluta sälja ????

Nej, det tror jag inte de skall. Kruxet var att de bara hade ett paket kvar på hyllan när jag var där. Verkar annars som det antingen köps mycket sådan matta här i stan eller så är det ingen som köper för idag köpte jag upp Swedols sista ark också. Kommer nog lite kommentarer angående Swedol vs. Biltemas mattor imorgon. Idag har jag bara hunnit med att göra "låda" för stegen men imorgon ska jag smälla lite bitumen i bilen.

Bilentusiasten
11 december 2009 · 1 Inlägg

Jag köpte mattor hos VW - nya men dock inte original. Fungerar bra och klanderfritt.

Läs om begagnade bilar här: Beg bilar

Putte-Penzel Billackerare
11 december 2009 · 231 Inlägg

Köp M1 matta hos Blekinge Bilradio!!! Otroligt lätt att jobba med å funkar bättre än tex Mekonomens 4mm matta trots att den e hälftens så tunn!

Helt klart värt pengarna!!!!!big_smile

Man har det inte roligare än man gör på sig!
Ford Fairlane 500 "63an" (1963)
Ford Fairlane "-62an-" (1962)
Volvo V70 GLT "Seppo" (1997)
dfine BMW entusiast
11 december 2009 · 579 Inlägg

Putte-Penzel skrev:
Köp M1 matta hos Blekinge Bilradio!!! Otroligt lätt att jobba med å funkar bättre än tex Mekonomens 4mm matta trots att den e hälftens så tunn!

Helt klart värt pengarna!!!!!big_smile

Kan inte annat än hålla med, otroligt bra mattor som är värda varenda krona tongue
Man behöver inte värma utan bara o klistra dit, suttit som fan nu i snart ett år. Tror att dom nästan är omöjliga att få bort om jag ska vara ärlig big_smile

Tunna, förhållandevis lätta och dämpar väldigt bra, helt klart en bra investering..

Frippe_L Gladen Audio
11 december 2009 · 2 388 Inlägg

dfine skrev:

Putte-Penzel skrev:
Köp M1 matta hos Blekinge Bilradio!!! Otroligt lätt att jobba med å funkar bättre än tex Mekonomens 4mm matta trots att den e hälftens så tunn!

Helt klart värt pengarna!!!!!big_smile

Kan inte annat än hålla med, otroligt bra mattor som är värda varenda krona tongue
Man behöver inte värma utan bara o klistra dit, suttit som fan nu i snart ett år. Tror att dom nästan är omöjliga att få bort om jag ska vara ärlig big_smile

Tunna, förhållandevis lätta och dämpar väldigt bra, helt klart en bra investering..

mmm hade BB sålt dem innan ja började dämpa min bil hade ja kört på dem StP M1 istället för Stinger o Autoleads, är nog inte så mkt som skiljer mot andra märken precis i uppbyggnad osv men jag gillar att formatet är mindre mattor, vilket jag hade uppskattat då det inte är så ofta man kan lägga hela stora ark på en 50cm utan man får ändå skära/klippa ner dem till lagom bitar för att kunna sätta dit dem utan det viker sig för mkt.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang