Köpråd, Köpa "Sportbil"

Reeplayed Vi lever i en orättvis värld..
8 december 2009 · 560 Inlägg

Minitaylor skrev:
Blocket på en Supra håller för ungefär det tredubbla av vad ni spekulerar i!

Vänsterstyrd kanske?

Even fools they say, can find a way out of the dark.
Levinsson Brap Brap Brap
8 december 2009 · 149 Inlägg

Levinsson skrev:

HeroiX skrev:
supra motorn håller/ska hålla för mer än 500 hk smile

En sportbil med motor som gått 13600mil är inget säkert kort om man inte har bra historik på bilen...

Reeplayed skrev:
Varför inte?

Vad jag menar är att man ska inte köpa en bil som gått nästan 14000 mil och räkna med att den garanterat håller för en viss effekt, och med det säger jag INTE att den inte skulle hålla för 500hk.
Japanska sportbilar av dom modeller som vi kör börjar bli gamla och då även i den prisklass så att vi vanliga dödliga har råd med dom också. Dessvärre har våra bilar också dragit på sig slitage och har tidigare ägare slarvat med underhållet så kan ett ras inte vara allt för långt borta.
Men den effekten som du siktar på ska juh vara lugnt...

sirmiro Double-Unicorn Rider
9 december 2009 · 2 486 Inlägg

Vad som är snyggt är ju upp till var och en.

Enligt mig mår både supra och r33 bra av ett bodykit, men det är jag.

Jag skulle dock rekommendera en skyline r33 GTR.
Ja, den har 4wd. Men det är bara plocka drivaxeln till främre delen så är det ur världen. Det tar ca 10minuter för en person som är van - så säg 2timmar första gången.

Sen kan jag inte förstå anledningen till att välja en bil med mindre grepp, men det är upp till var och en.
Audi må ha en bra 4wd men jag vill påstå att skylines system är snäppet smartare, det läser av om hjulen spinner varje 1/1000 del av en sekund för att skicka kraften rätt och erbjuda en bil som ger rolig körning.


Ska man sladda är GTR och 4wd inte lika "bra" som en supra eller gts, den har för mycket fäste. Man får samma effekt med gatdäck som man får med slicks på supra eller gts. Så innan du bestämer dig, avgör vad du tycker är roligast. Erfarenhet av en typ av drivning bör inte påverka framtiden, du lär dig fort.

Sen har du som vissa sagt RX7.
Jupp, wankel. Ny typ av motor. Trimmas som en moped. Åk till biltema och köp ett filkit, googla wankel och snart har du en video om hur du portar, börja fila till det ser fint ut, hitta ett oljefält bakom huset och starta sen motorn.

Så öppna tankarna lite mer och fundera vad du är ute efter med bilen. Vill du bränna däck eller ha grepp? 1 eller 3 passagerare? Vad gör du när du är ute? Vilka vägar vill du åka?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang