Låsmuttrar

SpeedFirE ICA-nisse
17 maj 2006 · 143 Inlägg

Hej! Jag saknar låshyllsan till mina fälgar. Någon som har något bra knep när det gäller att få bort muttrarna. Pratade med en däckfirma som påstod att enda sättet var att förstöra fälgarna.

Tacksam för svar

//Rickard

sveddan
17 maj 2006 · 1 453 Inlägg

Det går även att borra sönder låsmuttrarna, borde inte vara något problem hos en däckverkstad!

carpan
17 maj 2006 · 120 Inlägg

En kompis lyckades med konststycket att vrida av en mutter. Då fixa dom det på verkstan. Borrade upp den, precis som sveddan sa.

DayDreameR
17 maj 2006 · 91 Inlägg

Borra hål & köra med gängtapp? Funkar inte det?

BoraV6
17 maj 2006 · 677 Inlägg

Däckfirmor brukar ha hylsor som dom klämmer på på nått vis och sen vriderloss den. Beror väl på vad det är för typ.
Men att behöva borra ut den tror jag inte du ska behöva. Åk på en annan däckfirma och fråga.
Har varit med om att de plockat bort dem utan rätt nyckel.

Anders J
26 maj 2006 · 77 Inlägg

hur har det gått?

Diesel power!
Volvo S70 TDI "R-design" (1998)
SpeedFirE ICA-nisse
26 maj 2006 · 143 Inlägg

Inga framsteg ännu tyvärr sad

xisten sixten
26 maj 2006 · 252 Inlägg

jag har tappat bort min jag med... men jag vet hur jag ska få bort min iaf... smile

Koffey
27 maj 2006 · 46 Inlägg

Jag jobbar på däckverkstad..Vi svetsar fast en mutter ovanpå låset och sen är det bara att skruva av det. Man ska svetsa i hålet på muttern och ej runt om för då bränner man fälgen.Hoppas ni förstår vad jag menar smile

SpeedFirE ICA-nisse
27 maj 2006 · 143 Inlägg

Koffey skrev:
Jag jobbar på däckverkstad..Vi svetsar fast en mutter ovanpå låset och sen är det bara att skruva av det. Man ska svetsa i hålet på muttern och ej runt om för då bränner man fälgen.Hoppas ni förstår vad jag menar smile

Den va riktigt bra smile Tackar för tipset! Ska börja svetsa med en gång

Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
27 maj 2006 · 1 781 Inlägg

när ni köper era låsmuttrar så finns det ett serienummer ta detserienummret samt kvitto och ring till låsmuttertillverkarna

Team Insane Racing
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang