Frakt från usa, hur mycket??

Powerbass
3 december 2009 · 80 Inlägg

Tjena!

Hittade en sida vid namn dealer cost car audio. Tyckte det var grymt billigt där! Så nu är fråga, hur mycket blir det att frakta hem saker därifrån? Någon som har beställt därifrån som vet?smile

Mvh johan

MartinF
3 december 2009 · 372 Inlägg

du kan ju alltid gå in på ebay å jämföra fraktkostnaden med något som verkar väga lika mycket.

Sen brukar det bli ca 5-25% tull 25%moms och en fraktkostnad inom sverige som du får räkna med.

Jag köpte en t.ex en touchscreen 8" betalade 1900 ink frakt, fick betala 500kr till när jag hämtade ut men var bra ändå smile tongue

BJonsson
3 december 2009 · 4 074 Inlägg

Är det tunga grejer så är det ju båt som gäller för det är dyrt som satan å flyga hem tunga grejer!
Båt tar ett tag men är billigast

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
michieff ljudfantast
4 december 2009 · 1 372 Inlägg

Martinfyhr skrev:
du kan ju alltid gå in på ebay å jämföra fraktkostnaden med något som verkar väga lika mycket.

Sen brukar det bli ca 5-25% tull 25%moms och en fraktkostnad inom sverige som du får räkna med.

Jag köpte en t.ex en touchscreen 8" betalade 1900 ink frakt, fick betala 500kr till när jag hämtade ut men var bra ändå smile tongue

såvida värdet inte överstiger 500 svenska kr så är det ingen moms eller tullavgift men det är sällan det är värt mindre än 500 kr tongue

Ompa2000 ...!!!???
4 december 2009 · 257 Inlägg

michieff skrev:

Martinfyhr skrev:
du kan ju alltid gå in på ebay å jämföra fraktkostnaden med något som verkar väga lika mycket.

Sen brukar det bli ca 5-25% tull 25%moms och en fraktkostnad inom sverige som du får räkna med.

Jag köpte en t.ex en touchscreen 8" betalade 1900 ink frakt, fick betala 500kr till när jag hämtade ut men var bra ändå smile tongue

såvida värdet inte överstiger 500 svenska kr så är det ingen moms eller tullavgift men det är sällan det är värt mindre än 500 kr tongue

Rättelse: Du kan få tulla på dina varor även om värdet understiger 500:-. Är objektet skickat som gåva (gift) kan du dock slippa det.

Läs mer här: Tullverket

michieff ljudfantast
4 december 2009 · 1 372 Inlägg

Ompa2000 skrev:

michieff skrev:

Martinfyhr skrev:
du kan ju alltid gå in på ebay å jämföra fraktkostnaden med något som verkar väga lika mycket.

Sen brukar det bli ca 5-25% tull 25%moms och en fraktkostnad inom sverige som du får räkna med.

Jag köpte en t.ex en touchscreen 8" betalade 1900 ink frakt, fick betala 500kr till när jag hämtade ut men var bra ändå smile tongue

såvida värdet inte överstiger 500 svenska kr så är det ingen moms eller tullavgift men det är sällan det är värt mindre än 500 kr tongue

Rättelse: Du kan få tulla på dina varor även om värdet understiger 500:-. Är objektet skickat som gåva (gift) kan du dock slippa det.

Läs mer här: Tullverket

när debiteras du moms och avgift om värdet understiger 500kr? Hittar inga sådana uppg i det du bifogade.

Om du menar fallet då man skickar flera varor i samma paket men till olika personer, så ja. Det jag menade var: Om du tar hem ett paket med en vara som understiger 500 kr så behöver du aldrig betala avgift eller moms på varan.

Senast redigerat av michieff (4 december 2009)

NMI
4 december 2009 · 1 045 Inlägg

hur långt är ett snöre ???

helt omöjligt veta,
vi vet inte deras priser,
vi vet inte vad samt hur mycket du ska  beställa.

så maila dom med din order och fråga...

Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Tigerofsweden
4 december 2009 · 1 231 Inlägg

precis , maila och fråga det är väl det lättaste ? vi kan ju bara sitta o spekulera här.
beror på hur mycket det väger osv.

4% i tullavgift brukar det vara och 25% moms.

Tordegard Tordegard
4 december 2009 · 18 Inlägg

Inlägget har redigerats av admin.

§8 Uppmaning till brott
• Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till brott.
• Garaget får inte användas till att organisera olagliga streetrace eller sprida reklam (t.ex. tid och/eller plats) för olagliga streetrace.

Senast redigerat av chrizz (5 december 2009)

Naughty Tee "There can only be one"
5 december 2009 · 205 Inlägg

Powerbass skrev:

Tordegard skrev:
du kan be dem att deklarera att varan kostade under 35 dollar och skicka som gåva och skicka ett annat kvitto i paketet tongue de gjorde jag med min koppling, kosta inget tongue

Haha smart ska nog göra såtongue kanske inte funkar men det är iaf värt ett försöksmile

Medans du håller på passa på att använd amerkansk sjukvård m,m eftersom det tydligen är så najs att smita från lagstatta skatter som skall användas till det offentliga.

Intressant att Garaget som vill ha betalande annonsörer låter trådar som saboterar verksamhet för deras eventuella kunder samt uppmanar till brott mot staten ligga kvar. Detta trots forums paragraf §8.


Mvh
Tomas en företagare som betalar så mycket skatt att man får hjärnblödning och tyvärr inte ser det intressant att annonsera på garaget på grund av trådar som dessa wink

Senast redigerat av Naughty Tee (5 december 2009)

chrizz Administratör
5 december 2009 · 11 790 Inlägg

Naughty Tee skrev:

Powerbass skrev:

Tordegard skrev:
du kan be dem att deklarera att varan kostade under 35 dollar och skicka som gåva och skicka ett annat kvitto i paketet tongue de gjorde jag med min koppling, kosta inget tongue

Haha smart ska nog göra såtongue kanske inte funkar men det är iaf värt ett försöksmile

Medans du håller på passa på att använd amerkansk sjukvård m,m eftersom det tydligen är så najs att smita från lagstatta skatter som skall användas till det offentliga.

Intressant att Garaget som vill ha betalande annonsörer låter trådar som saboterar verksamhet för deras eventuella kunder samt uppmanar till brott mot staten ligga kvar. Detta trots forums paragraf §8.


Mvh
Tomas en företagare som betalar så mycket skatt att man får hjärnblödning och tyvärr inte ser det intressant att annonsera på garaget på grund av trådar som dessa wink

Tråden som sådan är inte olaglig eller otillåten. Det som kan anmärkas på är att någon tipsar om att man kan komma undan tullavgifterna, och det är naturligtvis inte OK. I slutändan är det dock helt upp till var och en om man nyttjar det. Däremot har jag svårt att se det lyckas. Jag tror i ärlighetens namn att det mest är ett rykte att man kan komma undan så enkelt som det påstås.

För övrigt så är detta ett stort forum och moderatorerna kan inte lusläsa allt. Att påstå att vi godkänner allt som skrivs i forumet bara för att det finns där är befängt och direkt felaktigt. Använd rapporteringslänken för inlägget du anser en moderator bör uppmärksammas på i fortsättningen istället för att anklaga oss för att medvetet bryta mot våra egna regler.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Ompa2000 ...!!!???
6 december 2009 · 257 Inlägg

michieff skrev:

Ompa2000 skrev:

michieff skrev:
såvida värdet inte överstiger 500 svenska kr så är det ingen moms eller tullavgift men det är sällan det är värt mindre än 500 kr tongue

Rättelse: Du kan få tulla på dina varor även om värdet understiger 500:-. Är objektet skickat som gåva (gift) kan du dock slippa det.

Läs mer här: Tullverket

när debiteras du moms och avgift om värdet understiger 500kr? Hittar inga sådana uppg i det du bifogade.

Om du menar fallet då man skickar flera varor i samma paket men till olika personer, så ja. Det jag menade var: Om du tar hem ett paket med en vara som understiger 500 kr så behöver du aldrig betala avgift eller moms på varan.

Jaså, källa på det tack?

Även om värdet understiger 500:- så kan du få betala både tullavgift, moms, administrationsavgift och svensk frakt. Motbevisa mig gärna.

sirmiro Double-Unicorn Rider
6 december 2009 · 2 486 Inlägg

Tulltjänstemännen är inte dumma och med den mängd paket som är märkta "gåva" så går mycket igenom, skulle de granska allt skulle alla paket ta ett år att få fram.

Men står det gåva och under 500kr (eller reservdelar etc) så finns en större sannolikhet att de inte granskar det, än att det står "trimdelar - värde 10000kr".

Sen är alla värden relativa. Det är fullt lagligt att värdera en turbo man betalat 30k för till 3k, men skulle paketet försvinna så kan man inte begära mer än det som står på fraktsedeln. Priset man betalar är inte alltid värdet på produkten, men är det värt att nedvärdera produkter? Ibland har man tur och paketen slinker igenom kontroller, men de system som finns har nog tullen koll på ska ni se.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang