Ställbar BTR på saab og 9-3

ruben_89
3 december 2009 · 35 Inlägg

tjenare tänkte höra om det är någon som har kopplat in en ställbar btr på saab og 9-3,
jag har kollat övert fuelrailen och btr sitter fastgjuten i feulrailen och så går det bara vacum till den och inget bränsle. i andra änden sitter bensin in/ bensin ut. kan tänka mig att jag bara ska skarva på bensin in då eller? tacksam för hjälp och tips!

Saab 9-3 2.0 T "Silverclean Edition" (2000)
KristianRS5
5 december 2009 · 79 Inlägg

Varför byta till ställbar BTR??? detta kommer inte passa till steg 3 programvara som jag såg på din sida att du tänkt skaffa.

Sketstopp24v STREETRACER
5 december 2009 · 892 Inlägg

jag har moddat min original BTR själv till 3.6bar ,funkar utmärkt ihop med ett moddat maptun steg 3 program o 3"dp+racekisse+ sportfilter i moddad box smile billigt o stabilt som fan..

tror inte du behöver nån ställbar btr förrän vid rejält effekt uttag smile

Bmc Crew
KristianRS5
5 december 2009 · 79 Inlägg

Sketstopp24v skrev:
jag har moddat min original BTR själv till 3.6bar ,funkar utmärkt ihop med ett moddat maptun steg 3 program o 3"dp+racekisse+ sportfilter i moddad box smile billigt o stabilt som fan..

tror inte du behöver nån ställbar btr förrän vid rejält effekt uttag smile

Jovisst ,men ett vanligt steg 3 från Maptun är framtaget för original BTR, hur många extra HK fick du med din specalbox ? mot ett vanligt steg 3?

Jag plockar 343 hk med original BTR.

MVH
Kristian

kwansa Hmm, vet inte?
6 december 2009 · 1 775 Inlägg

KristianAero skrev:

Sketstopp24v skrev:
jag har moddat min original BTR själv till 3.6bar ,funkar utmärkt ihop med ett moddat maptun steg 3 program o 3"dp+racekisse+ sportfilter i moddad box smile billigt o stabilt som fan..

tror inte du behöver nån ställbar btr förrän vid rejält effekt uttag smile

Jovisst ,men ett vanligt steg 3 från Maptun är framtaget för original BTR, hur många extra HK fick du med din specalbox ? mot ett vanligt steg 3?

Jag plockar 343 hk med original BTR.

MVH
Kristian

ända anledningen är väll snålhet, man kanske klarar sig 10HK längre med 3,5 bar.
eller om man kör med tex volvos R spridare så är det väll för att få vettigare sprutbild på spridarna.

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang