Provkörning utav Porsche?

Traz
12 december 2009 · 576 Inlägg

Hej,

Är det någon som vet om Porsche Stockholm låter folk provköra bilar man inte nödvändigtvis kommer att köpa?

MVH

Paxter
12 december 2009 · 124 Inlägg

Bästa svar du kommer få är om du ringer dom o frågar smile

Traz
12 december 2009 · 576 Inlägg

Tänkte fråga här innan dess smile Någon som har provkört en porsche från återförsäljare?

Hamilton
12 december 2009 · 8 872 Inlägg

Traz skrev:
Hej,

Är det någon som vet om Porsche Stockholm låter folk provköra bilar man inte nödvändigtvis kommer att köpa?

MVH

Tror att dom som det flesta gör en individuell bedömning om man får provköra eller inte.

Fotograf på tierpidag.se
aakesson
12 december 2009 · 812 Inlägg

bara en sak att tänka på dom säljer bilar och håller inte på med "uthyrning"

laaantz
12 december 2009 · 465 Inlägg

kommer du in lite finklädd osv å säger att du är intresserad av en porsche men vet inte vilken modell så vill kolla på ett par st och vill provköra.. så klart du får testa.. men kommer du in klädd som en bonne å första du frågar ''tjenare , får jag provköra en porsche?'' så äre vääldigt stor risk att du blir nekad.. smile

Traz
12 december 2009 · 576 Inlägg

laaantz skrev:
kommer du in lite finklädd osv å säger att du är intresserad av en porsche men vet inte vilken modell så vill kolla på ett par st och vill provköra.. så klart du får testa.. men kommer du in klädd som en bonne å första du frågar ''tjenare , får jag provköra en porsche?'' så äre vääldigt stor risk att du blir nekad.. smile

Gör de några kreditprövningar? Eller räcker det med att komma finklädd och prata trevligt och låta intresserad?

HereComesTrouble Livsnjutare
12 december 2009 · 1 707 Inlägg

Vi har fått inbjudningar flera gånger både från Porsche, BMW ect.

Var bara att gå in via deras hemsida och boka.

Tyvärr har dom bara så tråkiga bilar så inget man nappat på hitills smile

danneC5
12 december 2009 · 186 Inlägg

Tråkiga bilar? BMW och Porsche?! Håller inte riktigt med där..

Dansken-
12 december 2009 · 950 Inlägg

laaantz skrev:
kommer du in lite finklädd osv å säger att du är intresserad av en porsche men vet inte vilken modell så vill kolla på ett par st och vill provköra.. så klart du får testa.. men kommer du in klädd som en bonne å första du frågar ''tjenare , får jag provköra en porsche?'' så äre vääldigt stor risk att du blir nekad.. smile

Vet inte om det med kläderna är så viktigt. Pratade med en säljare på BMW och han berättade att han behandlade alla kunder lika. Den dyraste bil han hade såld var en BMW M5 och det var till en gubbe han aldrig hade sett förut och som kom i träskor.

Jag fick ett bra bemötande på Porsche Center, då jag var runt och kolla innan jag köpte min första Porsche för snart 10 år sedan.
Säljaren brukar att åka med vid provkörningen.

Du kanske inte köper en Porsche efter första provkörningen, men om du får en bra upplevelse och ett trevligt bemötande, då kanske du du köper en några år senare.

Anledningen till att jag kör Porsche i dag, var för att jag fick låna en Boxster i en helg tillbaka i 1998. Två år senare gick jag och beställda en sprillans ny Boxster S, utan att veta om jag hade råd, men chansningen gick hem smile

Senast redigerat av Dansken- (20 december 2009)

Opelmadness German cars, quality and beyond
20 december 2009 · 8 197 Inlägg

Traz skrev:
Tänkte fråga här innan dess smile Någon som har provkört en porsche från återförsäljare?

Jepp! Men det var "bara" en 928S... Och en beg. Lamborghini Diablo. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
NissanMotorsport
24 december 2009 ·

Evo-Offer skrev:
man ska aldrig döma en person hur hon/han ser ut.man kan ha väldigt mkt pengar ändåwink

Mm precis, var väl nån uteliggare förut i USA som dog..senare fick dom veta att han va miljonär tongue

HadesInFlames Legitimerad Hårdrockare
24 december 2009 · 325 Inlägg

känns som att i vissa all kan det t.o.m vara svårt att få pröva en bil för 250 papp, så en bil för runt en miljon som dessutom är väldigt effektstark kan nog säkert vara svårt att få loss för en tur. Träffar du rätt försäljare och ber honom åka med så kanske dom mjuknar och går med på det smile

Vet att en tjejpolare till mig hade en kille som hade Porsche som drömbil, så hon klädde sig stilrent snyggt och åkte till Porschecenter i Karlstad. Hon var lite charmig och förklarade att hennes kille fyller år och drömmer om att köra Porsche. Det gick hem, för den försäljaren ordnade så dom fick komma dit och ta en Porsche ensamma och dra iväg. Ett tips kanske ;smile

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...
BMW 335i (2007)
9Femma
24 december 2009 · 342 Inlägg

Alla handlare gör individuella bedömningar och läser av folk.
I dagens hårda kristider har en seriös handlare inte råd att döma folk efter klädseln, men läser av folk på deras sätt att agera och uttrycka sig.

Jag har haft kontakt med flera handlare som uteslutande handlar med väldigt exklusiva bilar och i flera fall uteslutande sportbilar.
Samtliga ger samma bild: Förr kunde man döma efter klädsel. Idag blir folk miljonärer över en natt.
På lotto eller V75. Genom dokusåpor osv osv.
Plus att "modet" föreskriver slitna jeans och någon tillsynes nonchalant t-shirt. Killen/tjejen som är klädd så kan mycket väl ha gjort sig en förmögenhet genom sport, musik eller nöjesbranschen.

Så mycket sitter i ditt sätt att agera och vara. Inte i kläderna.
Verkar du reko så kommer du att få provköra.

Tror heller inte att det spelar så stor roll om du verkligen funderar på att köpa just nu eller inte.
En provkörning kan plantera ett litet frö som håller sig stadigt till den dagen finanserna verkligen finns och det är skarpt läge.
Sådant inser en någorlunda slipad säljare.

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!
twin_cam Smålänning
24 december 2009 · 7 877 Inlägg

Skulle tro att dem kollar mer på vilken bil man kommer dit i (om man kör bil)..

Chansen att få provköra en porsche är förmodligen större om du kommer i en välvårdad BMW av nyare modell (eller för all del Volvo av nyare modell) än om du kommer i en skitig 740, 850, S/V70...

Om du cyklar se dem nog hellre att du kommer på en Skeppshult Z än en Crescent från 75 wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Frittelito
24 december 2009 · 39 Inlägg

http://www.liveit.se/#s=s;4=4;n=0;p=190446;h=2

Där kan du ju leka av dig ganska rejält wink visserligen får ju öppna plåndboken men tror man sent kommer glömma den turen.

_night_stalker_ 220 pounds of crazy
24 december 2009 · 1 418 Inlägg

Ett tips är att ta kontakt med Kall Autolodge och boka plats hos dom. Dä kan du få pressa bla. porschar på isbana smile Ska åka dit till våren om jag har råd då smile http://www.kallautolodge.com/

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang