Kan farthållare fastna?

Knugcab
16 december 2009 · 5 111 Inlägg

CrilleD skrev:
Haha den kommer jag ihåg. Det var väl en Mercedez Benz. Fast det det var väl ingen farthållare, utan han hade haft bilen på verkstad och något hade gått fel där. Väl? Nog för att det är Mercedez, men hade dom äldre farthållare?

MilleN skrev:
Hmm, varför inte stänga av motorn bara.. Lite väl sjukt sammanträffande att bromsarna slutar funka med, antagligen har väl bromsvätskan kokat då han lär fått bromsa en del men vafaan ändå smile


Påminner om en tysk skräpfilm jag såg mitt i natten på tv för ett par år sedan.. Exakt samma sak hände, farthållaren fastnade, bromsarna slutade funka, växelspaken satt fast och nyckeln bröt dom av wink En av de sämre filmer jag sett hehe.

Tja, i min 85as instruktionsbok finns iaf. ett tillbehör som heter "Tempomat" beskrivet, vet dock inte exakt när det kom...

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
CrilleD
16 december 2009 · 831 Inlägg

Vill minnas att den såg ut som din Merca. Men har du farthållare eller?

Förövrigt läste jag för några år sedan om en Ford Mondeo som hade råkat ut för samma på motorvägen mellan Stockholm - Uppsala.

Här hittade jag länken: http://www.aftonbladet.se/bil/trafik/article487758.ab

Knugcab
16 december 2009 · 5 111 Inlägg

Inte det, hade gärna haft... Men det står iaf. beskrivet i instruktionsboken, så det fanns...

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang