Ultimate T2-2450, Protect lampan lyser blå...

Herr_Talladega V.I.P
20 maj 2006 · 286 Inlägg

Hej!

Protect lampan lyser blå så fort man startar steget.
Har prövat att starta om steget som de står att man ska göra på deras hemsida, men lyser fortfarnde blå hmm
Har skickat ett mail till supporten, men de verkar ju inte vara världens snabbaste smile

Nån som har vart med om detta förut?

Senast redigerat av Sanny (20 maj 2006)

pwilhelm Hewi
20 maj 2006 · 571 Inlägg

Kolla att du inte har kortis på någon högt kabel genom att koppla ur dessa och prova igen.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt
BMW 530iM "Sound by Hewi" (2000)
Herr_Talladega V.I.P
20 maj 2006 · 286 Inlägg

Har gjort det, har prövat med att bara ha strömmen i med.

andreas_gbg_
20 maj 2006 · 1 634 Inlägg

Sanny skrev:
Hej!

Protect lampan lyser blå så fort man startar steget.
Har prövat att starta om steget som de står att man ska göra på deras hemsida, men lyser fortfarnde blå hmm
Har skickat ett mail till supporten, men de verkar ju inte vara världens snabbaste smile

Nån som har vart med om detta förut?

kolla så inte jordkabeln släppt från kabelskon eller karossen, eller från slutsteget.

mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
Herr_Talladega V.I.P
20 maj 2006 · 286 Inlägg

Har inte haft de förut i denna bil...
Men prövade med kompisens aktiva låda och då funka de som de skulle.
Så ström och jord ska de inte vara något fel på.

Kan den gå i protectläge ifall den inte får tillräckligt med ström (tex att batteriet är dåligt)
eller startar de oftast inte överhuvudtaget då?

andreas_gbg_
20 maj 2006 · 1 634 Inlägg

Är det en aktiv bas du har? Fattar nada just nu. Om hans aktiva låda funkar i din bil säger det nada om ditt slutsteg, kolla jorden.

Numera Saab 9-5 Aero -00
Herr_Talladega V.I.P
20 maj 2006 · 286 Inlägg

Så här var det...

Skulle koppla in slutsteget, men den protectlampan lös bara blå (ska lysa röd när de funkar som de ska). Prövade då min polares aktiva låda. Då funka de fin fint.
Då kan de väl inte vara jorden som de är fel på eftersom de funkar på hans steg?
Använda samma kablar, skifta bara...

Drönirettab
20 maj 2006 · 21 761 Inlägg

Har du kopplat in ditt steg i polarens bil för att kolla om det fortfarande lyser blått? Om det blir samma fel när du kopplar in det i polarens bil så borde det vara fel på steget, antingen inuti eller kanske vid kopplingsplintarna.

Herr_Talladega V.I.P
20 maj 2006 · 286 Inlägg

Nej inte ännu, men skulle nog ta och göra det, så man får bekräftelse.
Kan steget gå i protectläge ifall den inte får tillräckligt med ström, alltså att batteriet är dåligt så de ligger på typ 11 V?

Kopplingsplintarna = Jord, remote och 12V? Isåfall vad är fel där?

Drönirettab
21 maj 2006 · 21 761 Inlägg

Jag tror inte att protectionlampan lyser när spänningen blir för låg men är inte säker på det.

Det där med plintarna, tänkte att det kanske ligger någon tråd av en kabel och kortsluter eller liknande.

Herr_Talladega V.I.P
21 maj 2006 · 286 Inlägg

Ok, men tror inte det, för skalade om alla kablar och satte på nya gaffelskor.
Men de kan vara värt att kolla.
Tack för alla tips!

Drönirettab
21 maj 2006 · 21 761 Inlägg

Sanny skrev:
Kan steget gå i protectläge ifall den inte får tillräckligt med ström, alltså att batteriet är dåligt så de ligger på typ 11 V?

Har nu kollat i olika manualer för DLS,PG och Kicker. Jag hittar inte att det står någonstans att protectionlampan ska aktiveras vid för låg spänning, det som den lampan ska indikera för är om det har blivit kortslutning i högtalarkablar eller överhettning av steget.
Det verkar som att det är den generella funktionen hos slutsteg iaf.

mr_colt
21 maj 2006 · 41 Inlägg

jag typ precis samma problem me mit steg. men jag har ett xzound lr va det heter.. slår också till så dära lustigt.. och jag testade också med att sätta i en kompis steg och hans funkade imin bil.. :S lustigt. men jag börjar misstänka att jag har bränt någon krets i steget. lr nån lödning som lossnat.. ska höppna mitt å kolla i de.

Herr_Talladega V.I.P
21 maj 2006 · 286 Inlägg

Jo får nog bli att öppna det och kika hur de ser ut.

timpan_87
21 maj 2006 · 781 Inlägg

funkar inte änns steget när bara stöm och jord och remot är kopplat..? utan lågnivo och högtalaranslutningar? då är steget kasst.. om det inte är en ända kabel som ligger och kortsluter vid anslutningarna till högtalarna..

Herr_Talladega V.I.P
21 maj 2006 · 286 Inlägg

Fungerar inte när man endast har jord, 12V och remote inkopplad...

gurenius
22 maj 2006 · 1 631 Inlägg

Sanny skrev:
Fungerar inte när man endast har jord, 12V och remote inkopplad...

Prova starta bilen så du inte ligger runt 11 volt som du tidigare sa, så utesluter du kasst batteri också.

Annars så är det troligtvis trasigt, är ju sånt som händer tyvärr.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
mr_colt
22 maj 2006 · 41 Inlägg

mmm öppnade upp mitt igår kväll men man såg ingenting.. allt såg redigt ut, men om man tar ur säkringarna så lyser lampan grönt hela tiden, men så fort man sätter i en säkring så går protecten i. så antagligen så är det en fet kortslutning i steget. men de blir nog att köpa nytt smile.. någon som har ett tips på ett bra steg?

Mvh: Robin

yeah_dude
22 maj 2006 · 1 Inlägg

Är du helt säker på att du inte har kortis i högtalarkablarna? För är det de så går steget i protect. och man använder väl inte dom när du testade med den aktiva baslådan?

Herr_Talladega V.I.P
22 maj 2006 · 286 Inlägg

yeah_dude skrev:
Är du helt säker på att du inte har kortis i högtalarkablarna? För är det de så går steget i protect. och man använder väl inte dom när du testade med den aktiva baslådan?

Den aktiva baslådan har ett inbyggt steg... så den prövade jag bara för att checka att inte de var matiningen var fel på.

Hade inte några högtalarkablar inkopplade då när protectlampan lös. Prövade att 'sätta dit/ta bort' lågnivå, högtalarkablar, remote från annan källa etc.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang