Videoredigeringsprogram för att dölja nummerplåt - vilket använda?

CrazyRide CRAZYRIDE SWEDEN
22 december 2009 · 336 Inlägg

Som rubriken lyder.. vet någon ett enkelt videoredigeringsprogram som man kan dölja reg. skylten med? Vore suveränt om någon visste big_smile

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
22 december 2009 · 1 874 Inlägg

Enkelt och enkelt är det väl i princip aldrig när man ska dölja sådant i en video, eftersom att man måste markera ett rörelsemönster med "keypoints" och sådär. Men det går i Adobe Premiere Pro + Adobe AfterEffects. Sedan kan jag inte säga om du själv klarar det, om du inte har någon erfarenhet av det. Det handlar ju om att kolla igenom bildruta efter bildruta och se hur bilen rör sig, som sagt...

CrazyRide CRAZYRIDE SWEDEN
23 december 2009 · 336 Inlägg

Hexenhammer skrev:
Enkelt och enkelt är det väl i princip aldrig när man ska dölja sådant i en video, eftersom att man måste markera ett rörelsemönster med "keypoints" och sådär. Men det går i Adobe Premiere Pro + Adobe AfterEffects. Sedan kan jag inte säga om du själv klarar det, om du inte har någon erfarenhet av det. Det handlar ju om att kolla igenom bildruta efter bildruta och se hur bilen rör sig, som sagt...

Tack för svaret. Har även fått tips om Adobe Premiere, men vi får se om jag lyckats klura ut det big_smile

supersupra87 "Just a little 4 cylinder"
24 december 2009 · 581 Inlägg

Använder själv Sony vegas 9, är inte svårt men tar tid om man ska sudda ut något som rör sig över hela skärmen.

Finns en massa "Tutorials" på youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=rCpezRbR3fw

wink

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang