Plasta baljor och kickpaneler..

S_D_Karlsson
21 maj 2006 · 111 Inlägg

Finns säkert en tråd på detta forum redan om hur man plastar t.ex reservhjulsbaljan för att sänka ner en bas i den och hur man bygger kickpaneler men leta åt den bland alla sidor har jag tyvärr ej tid med.

Har redan en bra sida om hur man bygger men han har lagt ner precis den delen om vad man ska ha för grejjer pga av uppdateringar.

Jag skulle vilja ha lite tips plus en lista på exakt vad som behövs. Tänkte åka å storshoppa imorgon så vore underbart om man kunde få en fin lista idag smile

Tack på förhand!

Anders Karlsson
BMW 520D E60 "Tiffany" (2008)
S_D_Karlsson
21 maj 2006 · 111 Inlägg

Ingen som vet vad som behövs för att plasta!?

Anders Karlsson
BMW 520D E60 "Tiffany" (2008)
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
21 maj 2006 · 2 933 Inlägg

Du behöver plast......? tongue

Glasfiber/glasfiberspackel..

För att få formen på det du ska göra kan du använda hönsnät och högtalartyg har jag hört..
Har inte provat men tänker göra det nån gång.. tongue

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
loudness
21 maj 2006 · 4 554 Inlägg

polyester och glasfiber en balnkopp och nått att blanda med.. sen kan du klä baljan med folie så inte polyestern fastnar..

Holme
21 maj 2006 · 1 417 Inlägg

- Polyester
- Härdare
- Glasfibermatta
- Glasslådor (att blanda och ha polyestern i)
- Munskydd
- handskar
- pensel (att kladda på polyestern med)
- aluminumroller (att rolla bort luft mellan glasfiberlagren med)
- sopsäckar i plast (att lägga i baljan så glasfibern släpper när det härdat. Alu-folie går också)
- Lite tejp till sopsäckarna kankse
- En liten bytta att ha aceton i kanske. (Aceton är tydligen det enda som löser polyester, så lägg pensel och rollern i aceton när du är klar, annars kan du inte använda dom igen.)
- Slipmateriel (hur fint du vill slipa bestämmer du själv, beroende på om du ska lacka eller ha på tyg sen. Vad vet jag? )
- ganska heltäckande klädsel, gärna en overall. Det kommer klia om du får slipdamm på dig smile

Såå, det var väl allt jag kan komma på. Editerar om jag kommer på nått mer.

Edit: Om du ska plasta kickpaneler, så går det bra med vilket tyg som helst ovanpå hönsnätet, mammas bästa lakan duger nog utmärkt. smile Att täcka högalartyg med polyster blir lite väl dyrt skulle jag tro. Ha högtalartyget ovanpå istället smile

Senast redigerat av Holme (21 maj 2006)

loudness
21 maj 2006 · 4 554 Inlägg

ta gärna ett elastiskt tyg men inte fleece.. de suger upp så himla mycke polyester

S_D_Karlsson
23 maj 2006 · 111 Inlägg

Tackar så hemskt mycket. Blev inget handlande igår pga av komplikationer tongue Men ska iväg å handla så fort som möjligt så man kan börja plasta.

Så man får ut sommarbilen nå big_smile

Kan nog låsa denna tråd nu. Fick en riktigt fin lista av Holme så smile

Anders Karlsson
BMW 520D E60 "Tiffany" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang