2745
Sök

Ford Sierra 2,0i clx -91 RELÄ

Japsare
500 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
#1
Hej
Jo... har en liten snabb fundering... var sjutton sitter alla relän på min bil o hur vet ja om en ä trasig?

Mvh//

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
27 december 2009
#2
något fel på bilen då?`sitter några på passargera sidan vid golvet å något bak inne i instument panelen. n¨got i bagaget på några modeller å några i motor rummet.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

371 Inlägg
27 december 2009
#3
Man får mäta sig fram om det är trasigt.


Japsare
500 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
#4
PeppeVectra skrev:
något fel på bilen då?`sitter några på passargera sidan vid golvet å något bak inne i instument panelen. n¨got i bagaget på några modeller å några i motor rummet.
Jo.... den startar inte mad skit maskin, mistänker att de ä ett relä till soppa pumpen.

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!

184 Inlägg
27 december 2009
#5
har du gnista på stiften??... min gamla sierra va sten död en dag och då hade   tändmodulen lagt av över natten

Japsare
500 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
#6
saab_power_900 skrev:
har du gnista på stiften??... min gamla sierra va sten död en dag och då hade   tändmodulen lagt av över natten
Jupp, tändning kollad o de har den

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!

Japsare
500 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
#7
Bilen hade allså ståt död en vecka, sen fick ja den till garage där ja palade upp baken på bilen o sen skulle kolla tändningen... då startade bilen för en sekund, misstänker att de runnit fram lite soppa då för den startade inte igen o har fortfarande inte gjort, soppa pumpen ä byt o tändningen fungerar allså, finns de mer o kolla än relät?

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!

184 Inlägg
27 december 2009
#8
startar den på startgas?

309 Inlägg
27 december 2009
#9
Hur ser gnistan ut? Den kan vara dålig? (Men då kanske den hade startat och gått jävligt taskigt iofs) Bara en tanke...

Nu minns jag inte hur det var på min sierra men kolla så att säkringen (knappen) i bagageutrymmet vid reservbaljan är nertryckt. Om den är utlöst (inte nedtryckt) så startar inte bilen.

Att köra turbo är beroendeframkallande...

560 Inlägg
27 december 2009
#10
Jag tror garanterat det är ett relä, mät och se om något är kasst! Byt de så skall du se att det förmodligen fungerar! Lycka till. mvh

560 Inlägg
27 december 2009
#11
Tror det kan vara bränslerelät föresten... kostar inte mycket att byta de... kan kosta några hundra lappar kanske, men inget större iaf!

Japsare
500 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
#12
_Nas_ skrev:
Hur ser gnistan ut? Den kan vara dålig? (Men då kanske den hade startat och gått jävligt taskigt iofs) Bara en tanke...

Nu minns jag inte hur det var på min sierra men kolla så att säkringen (knappen) i bagageutrymmet vid reservbaljan är nertryckt. Om den är utlöst (inte nedtryckt) så startar inte bilen.
den knappen har ja kopplat föri... o de gjordes innan den pallades upp o startade

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!

Japsare
500 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
#13
saab_power_900 skrev:
startar den på startgas?
den bör poffa till lite ja

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!

Japsare
500 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
#14
Wilsgaard skrev:
Tror det kan vara bränslerelät föresten... kostar inte mycket att byta de... kan kosta några hundra lappar kanske, men inget större iaf!
jupp, ska ner o kolla reläna o säkringar nu

tack så länge

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!

Old school JDM
176 Inlägg
27 december 2009
#15
Kolla säkringsdosan till bränslepumpen i reservhjulsbaljan (knappen). Den ska vara nedtryckt. smile

Edit: Tusan, läste nu att du hade tagit bort den... tongue
Senast redigerat av ME_Racing (27 december 2009)

¡ɹǝuɥɔoddn ʇǝpɹoqʇuǝƃuɐʇ pǝɯ ɐʌıɹʞs ʇʇɐ ɐɹq ǝʇuı

371 Inlägg
27 december 2009
#16
Du har huvudbränslerelät sitter bakom handsfacket. Ett gult om det är samma som till en cosworth.


Japsare
500 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
#17
need_4_boost skrev:
Du har huvudbränslerelät sitter bakom handsfacket. Ett gult om det är samma som till en cosworth.
okej hmm måste ja plocka ner handskfaket då?? kunde bara se en kabelhärva bakom när man öppna de

Reläna/säkringarna (de stora) som sitter i säkringsdosan vid torpedväggen på förar sidan ä iaf hela, kan inte hitta några kablar de verkar vara fel på, o som sagt så fungerar tändningen o krock sensorn ä bort kopplad...

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!

371 Inlägg
28 december 2009
#18
Om det är samma som på min så öppnar du handsfacket och drar den rakt ut. Då kommer du åt reläerna som sitter till vänster om absboxen osv.
Men kan som sakt inte svära på att det ser likadant ut.
Annars så kan du följa kabeln från krocksensorn tillbaka. Den slutar ju vid relät.


Japsare
500 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
#19
need_4_boost skrev:
Om det är samma som på min så öppnar du handsfacket och drar den rakt ut. Då kommer du åt reläerna som sitter till vänster om absboxen osv.
Men kan som sakt inte svära på att det ser likadant ut.
Annars så kan du följa kabeln från krocksensorn tillbaka. Den slutar ju vid relät.
de bör den ju göra tongue ska kolla de, dock har ja ingen abs tongue

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!

Japsare
500 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
#20
fanns inget relä bakom hanskfacket roll bara en stor styrbox lr va de va, va gäller pumpen så kommer de iaf inte frem nån ström till den så de blir till o leta kabelbrott lr så... förslag?

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!


Sök