Dls mw 10 lådritningar

F-wesslen
28 december 2009 · 68 Inlägg

hejsan ! nån som har mått till en låda till 2 st dls mw10, hittar inga mått nånstans så vore guld om någon kunde fixa fram dom till mig big_smile

såg på dls sida att de va 43L  2x26cm 3"port

men hur får jag ut måtten va lådan ?

Senast redigerat av F-wesslen (28 december 2009)

stahre
28 december 2009 ·

du kan ju börja med att kolla maxmått för din bil. Sen kan du gå in på www.brl.se och klicka dig vidare till formelsamling, där kan man labba lite hur man vill tills man får rätt mått på lådan

F-wesslen
28 december 2009 · 68 Inlägg

okej, har en audi a3 -00 ingen som har måtten till dom det vore ju toppen tongue jag får inte till de hmm

stRaend
28 december 2009 ·

gå ut och mät dina maxmått. Varför är folk så bekväma av sig nu för tiden? hmm

evilaudio
28 december 2009 · 16 195 Inlägg

stRaend skrev:
gå ut och mät dina maxmått. Varför är folk så bekväma av sig nu för tiden? hmm

håller me dig, folk ska ha allt serverat.  de ska bli RÄTT direkt å de ska gå fort utan en massa problem.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
F-wesslen
5 januari 2010 · 68 Inlägg

så nu har byggt lådan iaf ! tack för snabba svar wink

nu till kopplingen  ! det är 2 st dls mw10 4ohm vardera och dls ca-12 monoblock hur kopplar jag för att få de till 2 ohm ? är de + till + sen till + på steget och sen minus till minus till minus på steget ?
funkar det att göra så utan att förstöra basarna och steget mad

tack på förhand big_smile

M_icke_
5 januari 2010 · 3 466 Inlägg

På DLS hemsida står:

Portad låda:
Inkoppling : Enkel talspole
Lådvolym : 23 liter
Port* : 3”(6,8 cm) x 20 cm
Dämpning : Dämpmatta
F3 : 40,1 Hz
* Använd det rör som bifogas, det är redan
kapat till rätt längd.

De du tänker på är seriekoppling vilket jag inte rekommenderar då det resulterar i en impedans på 8ohm..
Testa detta:
Om du kollar på sidan där man kopplar in högtalarkablarna på steget så är där 4 ingångar (++--)
Dra en kabel fån ena + och - till ena basen och gör sedan lika dant med den andra basen på den andra + och - ..
Det blir automatiskt 2ohm smile

Men jag tycker det låter lite klent att driva 2st MW10 på ett CA12 då det levererar 400wrms i 2 ohm och basarna vill ha 800wrms.. Jag har själv ett CA12, funkar till att driva mer lättdrivna basar eller basar med lägre impedans men dock inte så bra till MW-serien..

Skaffa ett CAD11 eller CAD15 ist. Då får du ut betydligt mer av dina basar!

Senast redigerat av M_icke_ (5 januari 2010)

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
F-wesslen
5 januari 2010 · 68 Inlägg

okej tack så mycket ! smile köpte ena basen och steget tillsamans sen nu här så köpte jag en till roll

ska kolla upp de där me cad 15 cad 11 stegen, tack för snabbt och bra svar !!big_smile

M_icke_
5 januari 2010 · 3 466 Inlägg

F-wesslen skrev:
okej tack så mycket ! smile köpte ena basen och steget tillsamans sen nu här så köpte jag en till roll

ska kolla upp de där me cad 15 cad 11 stegen, tack för snabbt och bra svar !!big_smile

De e lungt=) Själv körde jag mina MW12or på ett CAD15, grymt bra kombination!
Med 900wrms i 2ohm har man fin kontroll på basarna.
Basarn är både rappa och spelar grymt bra till all musik. Sen är dom snygga med tongue

När jag tävlingsspelade mina kom jag upp i 140,0dB med frkvens (buuurp) och 139,1dB med musik. Det är bara en förlust på 0,9dB vilket jag iaf anser är riktigt bra. 
Sen var ju lådan byggd för musik och inte djupbas. 
Det är ju trots allt inga tävlingsbasar......

Men sen är dom basarna inte helt gratis heller.. Man får ju vad man betalar för wink

Senast redigerat av M_icke_ (5 januari 2010)

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
Frissan
5 januari 2010 · 4 693 Inlägg

http://www.rockfordfosgate.com/rftech/woofer_wizard/2_4ohmSVC_2ohm.gif
http://www.rockfordfosgate.com/rftech/woofer_wizard/2_4ohmSVC_8ohm.gif

Booyakasha!
Frissan
5 januari 2010 · 4 693 Inlägg

M_icke_ skrev:

F-wesslen skrev:
okej tack så mycket ! smile köpte ena basen och steget tillsamans sen nu här så köpte jag en till roll

ska kolla upp de där me cad 15 cad 11 stegen, tack för snabbt och bra svar !!big_smile

De e lungt=) Själv körde jag mina MW12or på ett CAD15, grymt bra kombination!
Med 900wrms i 2ohm har man fin kontroll på basarna.
Basarn är både rappa och spelar grymt bra till all musik. Sen är dom snygga med tongue

När jag tävlingsspelade mina kom jag upp i 140,0dB med frkvens (buuurp) och 139,1dB med musik. Det är bara en förlust på 0,9dB vilket jag iaf anser är riktigt bra. 
Sen var ju lådan byggd för musik och inte djupbas. 
Det är ju trots allt inga tävlingsbasar......

Men sen är dom basarna inte helt gratis heller.. Man får ju vad man betalar för wink

Det hoppas jag

Booyakasha!
F-wesslen
5 januari 2010 · 68 Inlägg

M_icke_ skrev:

F-wesslen skrev:
okej tack så mycket ! smile köpte ena basen och steget tillsamans sen nu här så köpte jag en till roll

ska kolla upp de där me cad 15 cad 11 stegen, tack för snabbt och bra svar !!big_smile

De e lungt=) Själv körde jag mina MW12or på ett CAD15, grymt bra kombination!
Med 900wrms i 2ohm har man fin kontroll på basarna.
Basarn är både rappa och spelar grymt bra till all musik. Sen är dom snygga med tongue

När jag tävlingsspelade mina kom jag upp i 140,0dB med frkvens (buuurp) och 139,1dB med musik. Det är bara en förlust på 0,9dB vilket jag iaf anser är riktigt bra. 
Sen var ju lådan byggd för musik och inte djupbas. 
Det är ju trots allt inga tävlingsbasar......

Men sen är dom basarna inte helt gratis heller.. Man får ju vad man betalar för wink

kanske blir ett sånt eller cad 11 när plånboken är med i matchen tongue

får man fråga vad du spelar me den basen du har nu ?! ser lite halv grotesk ut hehe

Frissan
5 januari 2010 · 4 693 Inlägg

145,5 db @ 50 hz wink

Booyakasha!
M_icke_
5 januari 2010 · 3 466 Inlägg

F-wesslen skrev:

M_icke_ skrev:

F-wesslen skrev:
okej tack så mycket ! smile köpte ena basen och steget tillsamans sen nu här så köpte jag en till roll

ska kolla upp de där me cad 15 cad 11 stegen, tack för snabbt och bra svar !!big_smile

De e lungt=) Själv körde jag mina MW12or på ett CAD15, grymt bra kombination!
Med 900wrms i 2ohm har man fin kontroll på basarna.
Basarn är både rappa och spelar grymt bra till all musik. Sen är dom snygga med tongue

När jag tävlingsspelade mina kom jag upp i 140,0dB med frkvens (buuurp) och 139,1dB med musik. Det är bara en förlust på 0,9dB vilket jag iaf anser är riktigt bra. 
Sen var ju lådan byggd för musik och inte djupbas. 
Det är ju trots allt inga tävlingsbasar......

Men sen är dom basarna inte helt gratis heller.. Man får ju vad man betalar för wink

kanske blir ett sånt eller cad 11 när plånboken är med i matchen tongue

får man fråga vad du spelar me den basen du har nu ?! ser lite halv grotesk ut hehe

Haha de e ju bara en tävlingsbas så den spelar inte så rent o fint direkt men jag krämade ur 145,5dB på blekingebilradio i helgen, 139,5 med musik(5:e spåret på tävlingsskivan).. tongue  Men där ska finnas mer o ge för lådan e inte klar.. hehe smile

Senast redigerat av M_icke_ (5 januari 2010)

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang