Köpråd, kombi under 50 000kr.

blacken
4 januari 2010 ·

lodiseN skrev:
Fyyyyy dig blacken, som ska hålla på å angripa människor på det där viset

Jaa! håller med dig urrk på en, ajabaja, fy skäms, inte göra så, Livstids avrättning utan kalsonger minst!

blacken
4 januari 2010 ·

Rquired skrev:

groze skrev:

blacken skrev:
Ähmm, första körninge på Talladega så körde dom en sträcka som motsvarade tre och ett halvt varv runt jorden, och det är betydligt mer än 10,00 mil eller hur?

3,5 * 4000 = 14000. Dom körde alltså ca 14000mil första gången. Det är ungefär vad min bil rullat utan fel.

Jag saknar fortfarande källor från dina påståenden? Du får gärna på något sätt bevisa det du skriver, eller sitter du och hittar på allt om flygteknologin i Saab-bilar?

Fram tills han kommer upp med en vettig källa är det vad jag, och förhoppningsvis övriga, kommer anta åtminstone.

http://www.saabsverige.com/se/sv/start# … e/history/ Eller du kanske vill framhålla med all säkerhet att allt är en lögn?
Liasom man kan gaffla länge och väl om detta, men orubbliga faktum kvarstår. 1: Saab är byggd och har flygplans teknologi/filosofi inbyggd i sig sedan start, 2: det är en väldigt bra bil med kvaliteér lång över den genomsnittliga bilen. 3. chansa på att jag har "lite" erfarenhet av Saab och andra bilar efter "några" år som bilmek och bilägare.
Och jag har ALLDRIG framhållit att den är "världens bästa" utan det är andra som har dragit den kopplingen utfrån sitt egna sätt att dra förhastade slutsatser, så det får vederbärande idiot/er själva stå för. Men dom (Saab) har för närvarande rekord i uthållighet, det går ej heller att förneka.
Jag för min del lämnar denna infantila "diskution" med detta..

Rquired Allmänt envis
4 januari 2010 · 12 512 Inlägg

blacken skrev:

Rquired skrev:

groze skrev:
3,5 * 4000 = 14000. Dom körde alltså ca 14000mil första gången. Det är ungefär vad min bil rullat utan fel.

Jag saknar fortfarande källor från dina påståenden? Du får gärna på något sätt bevisa det du skriver, eller sitter du och hittar på allt om flygteknologin i Saab-bilar?

Fram tills han kommer upp med en vettig källa är det vad jag, och förhoppningsvis övriga, kommer anta åtminstone.

http://www.saabsverige.com/se/sv/start# … e/history/ Eller du kanske vill framhålla med all säkerhet att allt är en lögn?
Liasom man kan gaffla länge och väl om detta, men orubbliga faktum kvarstår. 1: Saab är byggd och har flygplans teknologi/filosofi inbyggd i sig sedan start, 2: det är en väldigt bra bil med kvaliteér lång över den genomsnittliga bilen. 3. chansa på att jag har "lite" erfarenhet av Saab och andra bilar efter "några" år som bilmek och bilägare.
Och jag har ALLDRIG framhållit att den är "världens bästa" utan det är andra som har dragit den kopplingen utfrån sitt egna sätt att dra förhastade slutsatser, så det får vederbärande idiot/er själva stå för. Men dom (Saab) har för närvarande rekord i uthållighet, det går ej heller att förneka.
Jag för min del lämnar denna infantila "diskution" med detta..

Vettig källa? Nåja, lite partisk om vi säger som så.

Kan hålla med om 2an, det är en väldigt bra bil som ligger över snittet bland bilar, men långt ifrån i topp.

Men att säga att Saab har rekord i uthållighet är bara löjligt, allt märket har rekord i är att köra 10000(?) mil runt Talladega. Och det bevisar inget annat än just att bilen klarar sig 10000mil "non-stop"runt Talladega, vilket inte säger ett dugg om hur bilen klarar sig till vardags eller hur bilen skulle klara sig mot konkurrenterna OM dom också kört 10k mil runt Talladega.

Snyggt PR-trick? Ja, bevis? Inte på långa vägar...

Senast redigerat av Rquired (4 januari 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
blacken
4 januari 2010 ·

Rquired skrev:

blacken skrev:

Rquired skrev:

Fram tills han kommer upp med en vettig källa är det vad jag, och förhoppningsvis övriga, kommer anta åtminstone.

http://www.saabsverige.com/se/sv/start# … e/history/ Eller du kanske vill framhålla med all säkerhet att allt är en lögn?
Liasom man kan gaffla länge och väl om detta, men orubbliga faktum kvarstår. 1: Saab är byggd och har flygplans teknologi/filosofi inbyggd i sig sedan start, 2: det är en väldigt bra bil med kvaliteér lång över den genomsnittliga bilen. 3. chansa på att jag har "lite" erfarenhet av Saab och andra bilar efter "några" år som bilmek och bilägare.
Och jag har ALLDRIG framhållit att den är "världens bästa" utan det är andra som har dragit den kopplingen utfrån sitt egna sätt att dra förhastade slutsatser, så det får vederbärande idiot/er själva stå för. Men dom (Saab) har för närvarande rekord i uthållighet, det går ej heller att förneka.
Jag för min del lämnar denna infantila "diskution" med detta..

Vettig källa? Nåja, lite partisk om vi säger som så.

Kan hålla med om 2an, det är en väldigt bra bil som ligger över snittet bland bilar, men långt ifrån i topp.

Men att säga att Saab har rekord i uthållighet är bara löjligt, allt märket har rekord i är att köra 10000(?) mil runt Talladega. Och det bevisar inget annat än just att bilen klarar sig 10000mil "non-stop"runt Talladega, vilket inte säger ett dugg om hur bilen klarar sig till vardags eller hur bilen skulle klara sig mot konkurrenterna OM dom också kört 10k mil runt Talladega.

Snyggt PR-trick? Ja, bevis? Inte på långa vägar...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Saab_Talladega
Liasom jag är lite enkel, det är bara det som ligger i handen som räknas. Jag ska se andra göra om det innan jag tror på det. För det är en enastående prestation att göra så med en bil, oavsett vad man kan tycka..

volvo-racer
4 januari 2010 · 724 Inlägg

Om man söker på blocket på volvo miltal över 50.000mil får man fram 51 annonser gör man samma sökning med saab får man fram.......hhmm 2st... bara en rolig grej..

kolvas
4 januari 2010 · 4 001 Inlägg

blacken skrev:

Rquired skrev:

blacken skrev:

http://www.saabsverige.com/se/sv/start# … e/history/ Eller du kanske vill framhålla med all säkerhet att allt är en lögn?
Liasom man kan gaffla länge och väl om detta, men orubbliga faktum kvarstår. 1: Saab är byggd och har flygplans teknologi/filosofi inbyggd i sig sedan start, 2: det är en väldigt bra bil med kvaliteér lång över den genomsnittliga bilen. 3. chansa på att jag har "lite" erfarenhet av Saab och andra bilar efter "några" år som bilmek och bilägare.
Och jag har ALLDRIG framhållit att den är "världens bästa" utan det är andra som har dragit den kopplingen utfrån sitt egna sätt att dra förhastade slutsatser, så det får vederbärande idiot/er själva stå för. Men dom (Saab) har för närvarande rekord i uthållighet, det går ej heller att förneka.
Jag för min del lämnar denna infantila "diskution" med detta..

Vettig källa? Nåja, lite partisk om vi säger som så.

Kan hålla med om 2an, det är en väldigt bra bil som ligger över snittet bland bilar, men långt ifrån i topp.

Men att säga att Saab har rekord i uthållighet är bara löjligt, allt märket har rekord i är att köra 10000(?) mil runt Talladega. Och det bevisar inget annat än just att bilen klarar sig 10000mil "non-stop"runt Talladega, vilket inte säger ett dugg om hur bilen klarar sig till vardags eller hur bilen skulle klara sig mot konkurrenterna OM dom också kört 10k mil runt Talladega.

Snyggt PR-trick? Ja, bevis? Inte på långa vägar...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Saab_Talladega
Liasom jag är lite enkel, det är bara det som ligger i handen som räknas. Jag ska se andra göra om det innan jag tror på det. För det är en enastående prestation att göra så med en bil, oavsett vad man kan tycka..

varför ska dom göra det när man kan vinna LeMans 24h och få fan så mycket mer respekt?

Just kvalité har väl varit Saabs problem de senaste åren med mängder av garantier att ta hand om, tändkasseter, turboaggregat, hjulupphängningar m.m så dom har haft långt till toppen där också.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
groze
4 januari 2010 · 564 Inlägg

blacken skrev:

Rquired skrev:

groze skrev:

3,5 * 4000 = 14000. Dom körde alltså ca 14000mil första gången. Det är ungefär vad min bil rullat utan fel.

Jag saknar fortfarande källor från dina påståenden? Du får gärna på något sätt bevisa det du skriver, eller sitter du och hittar på allt om flygteknologin i Saab-bilar?

Fram tills han kommer upp med en vettig källa är det vad jag, och förhoppningsvis övriga, kommer anta åtminstone.

http://www.saabsverige.com/se/sv/start# … e/history/ Eller du kanske vill framhålla med all säkerhet att allt är en lögn?
Liasom man kan gaffla länge och väl om detta, men orubbliga faktum kvarstår. 1: Saab är byggd och har flygplans teknologi/filosofi inbyggd i sig sedan start, 2: det är en väldigt bra bil med kvaliteér lång över den genomsnittliga bilen. 3. chansa på att jag har "lite" erfarenhet av Saab och andra bilar efter "några" år som bilmek och bilägare.
Och jag har ALLDRIG framhållit att den är "världens bästa" utan det är andra som har dragit den kopplingen utfrån sitt egna sätt att dra förhastade slutsatser, så det får vederbärande idiot/er själva stå för. Men dom (Saab) har för närvarande rekord i uthållighet, det går ej heller att förneka.
Jag för min del lämnar denna infantila "diskution" med detta..

Jag tycker inte den länken kom med några konkreta saker som har med flygplansteknologi att göra. Det enda jag kunde hitta var det jag redan nämt, nämligen Saabs instrumentbelysning.
Hur som helst så tycker jag inte att Saab är en dålig bil, men jag tycker heller inte att det är en speciellt bra bil, sett till kvalitén, eftersom det finns bilar som presterar bättre på den punkten. Däremot är det en ovanligt krocksäker och bekväm bil. smile

Riccardo
4 januari 2010 · 237 Inlägg

Bmw 528 kombi kan man få för under 50000kr. Otroligt mkt bil för pengarna.....

Porsche 992 Carrera S "Bubblan" (2019)
blacken
4 januari 2010 ·

groze skrev:

blacken skrev:

Rquired skrev:

Fram tills han kommer upp med en vettig källa är det vad jag, och förhoppningsvis övriga, kommer anta åtminstone.

http://www.saabsverige.com/se/sv/start# … e/history/ Eller du kanske vill framhålla med all säkerhet att allt är en lögn?
Liasom man kan gaffla länge och väl om detta, men orubbliga faktum kvarstår. 1: Saab är byggd och har flygplans teknologi/filosofi inbyggd i sig sedan start, 2: det är en väldigt bra bil med kvaliteér lång över den genomsnittliga bilen. 3. chansa på att jag har "lite" erfarenhet av Saab och andra bilar efter "några" år som bilmek och bilägare.
Och jag har ALLDRIG framhållit att den är "världens bästa" utan det är andra som har dragit den kopplingen utfrån sitt egna sätt att dra förhastade slutsatser, så det får vederbärande idiot/er själva stå för. Men dom (Saab) har för närvarande rekord i uthållighet, det går ej heller att förneka.
Jag för min del lämnar denna infantila "diskution" med detta..

Jag tycker inte den länken kom med några konkreta saker som har med flygplansteknologi att göra. Det enda jag kunde hitta var det jag redan nämt, nämligen Saabs instrumentbelysning.
Hur som helst så tycker jag inte att Saab är en dålig bil, men jag tycker heller inte att det är en speciellt bra bil, sett till kvalitén, eftersom det finns bilar som presterar bättre på den punkten. Däremot är det en ovanligt krocksäker och bekväm bil. smile

Då är du bra blind mer än så kan man inte säga..

blacken
4 januari 2010 ·

kolvas skrev:

blacken skrev:

Rquired skrev:

Vettig källa? Nåja, lite partisk om vi säger som så.

Kan hålla med om 2an, det är en väldigt bra bil som ligger över snittet bland bilar, men långt ifrån i topp.

Men att säga att Saab har rekord i uthållighet är bara löjligt, allt märket har rekord i är att köra 10000(?) mil runt Talladega. Och det bevisar inget annat än just att bilen klarar sig 10000mil "non-stop"runt Talladega, vilket inte säger ett dugg om hur bilen klarar sig till vardags eller hur bilen skulle klara sig mot konkurrenterna OM dom också kört 10k mil runt Talladega.

Snyggt PR-trick? Ja, bevis? Inte på långa vägar...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Saab_Talladega
Liasom jag är lite enkel, det är bara det som ligger i handen som räknas. Jag ska se andra göra om det innan jag tror på det. För det är en enastående prestation att göra så med en bil, oavsett vad man kan tycka..

varför ska dom göra det när man kan vinna LeMans 24h och få fan så mycket mer respekt?

Just kvalité har väl varit Saabs problem de senaste åren med mängder av garantier att ta hand om, tändkasseter, turboaggregat, hjulupphängningar m.m så dom har haft långt till toppen där också.

Angående tändkasseterna så är det "lite" uppförstorat i folkmun, men ett problem har dom med kassetterna oftas så är dom felhanterade av en del, och då så pajjar dom som allting annat som blir felaktigt hanterat. och det är samma turboaggregat i Saab som i majoriteten av dagens turbo bilar, oftast Garrett. Vad leder och dylikt  anbelangar så finns det andra märken som är avsevärt värre på den fronten än vad Saab är. och till "syvende og sist" vilken av Saabs vanliga personbils konkurrenter har vunnit ett Le Mans lopp?. För det är väsensskillnad på att en av Porsches, BMWs eller någon annans specialbyggda bilar som inte har ett skit gemensamt med fordonen i serieproduktion  att göra, vinner ett Le mans lopp, gentemot en standardvagn som klarar av att hålla "plattan i mattan" i mer än tre och ett halvt varv runt jorden..

Rquired Allmänt envis
4 januari 2010 · 12 512 Inlägg

blacken skrev:

Rquired skrev:

blacken skrev:
http://www.saabsverige.com/se/sv/start#/world/heritage/history/ Eller du kanske vill framhålla med all säkerhet att allt är en lögn?
Liasom man kan gaffla länge och väl om detta, men orubbliga faktum kvarstår. 1: Saab är byggd och har flygplans teknologi/filosofi inbyggd i sig sedan start, 2: det är en väldigt bra bil med kvaliteér lång över den genomsnittliga bilen. 3. chansa på att jag har "lite" erfarenhet av Saab och andra bilar efter "några" år som bilmek och bilägare.
Och jag har ALLDRIG framhållit att den är "världens bästa" utan det är andra som har dragit den kopplingen utfrån sitt egna sätt att dra förhastade slutsatser, så det får vederbärande idiot/er själva stå för. Men dom (Saab) har för närvarande rekord i uthållighet, det går ej heller att förneka.
Jag för min del lämnar denna infantila "diskution" med detta..

Vettig källa? Nåja, lite partisk om vi säger som så.

Kan hålla med om 2an, det är en väldigt bra bil som ligger över snittet bland bilar, men långt ifrån i topp.

Men att säga att Saab har rekord i uthållighet är bara löjligt, allt märket har rekord i är att köra 10000(?) mil runt Talladega. Och det bevisar inget annat än just att bilen klarar sig 10000mil "non-stop"runt Talladega, vilket inte säger ett dugg om hur bilen klarar sig till vardags eller hur bilen skulle klara sig mot konkurrenterna OM dom också kört 10k mil runt Talladega.

Snyggt PR-trick? Ja, bevis? Inte på långa vägar...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Saab_Talladega
Liasom jag är lite enkel, det är bara det som ligger i handen som räknas. Jag ska se andra göra om det innan jag tror på det. För det är en enastående prestation att göra så med en bil, oavsett vad man kan tycka..

Prestation?, ja.

Ett bevis för att Saab på något sätt skulle vara slittåligare och ha bättre uthållighet än andra märken? Nej.

Senast redigerat av Rquired (4 januari 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
blacken
4 januari 2010 ·

Rquired skrev:

blacken skrev:

Rquired skrev:

Vettig källa? Nåja, lite partisk om vi säger som så.

Kan hålla med om 2an, det är en väldigt bra bil som ligger över snittet bland bilar, men långt ifrån i topp.

Men att säga att Saab har rekord i uthållighet är bara löjligt, allt märket har rekord i är att köra 10000(?) mil runt Talladega. Och det bevisar inget annat än just att bilen klarar sig 10000mil "non-stop"runt Talladega, vilket inte säger ett dugg om hur bilen klarar sig till vardags eller hur bilen skulle klara sig mot konkurrenterna OM dom också kört 10k mil runt Talladega.

Snyggt PR-trick? Ja, bevis? Inte på långa vägar...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Saab_Talladega
Liasom jag är lite enkel, det är bara det som ligger i handen som räknas. Jag ska se andra göra om det innan jag tror på det. För det är en enastående prestation att göra så med en bil, oavsett vad man kan tycka..

Prestation?, ja.

Ett bevis för att Saab på något sätt skulle vara slittåligare och ha bättre uthållighet än andra märken? Nej.

Nehe? men tyvärr oavsett vad du nu än kan tycka så är dom väldigt slitstarka. Största "problemet" med Saabs dåliga rykte angående dess slitstyrka är att dom oftast skruvas av individer som helst inte skulle få hålla en skruvmejsel (eller en skiftnyckel heller för den delen) för det är en "High tech" bil helt enkelt, med intelligenta och innovativa lösningar som går över huvudet på dom som är vana att skruva Ford, Volvo, opel mm,mm. Vilkat jag har observerat under dom år man själv har "fuskat" i branschen..

kolvas
5 januari 2010 · 4 001 Inlägg

blacken skrev:

kolvas skrev:
varför ska dom göra det när man kan vinna LeMans 24h och få fan så mycket mer respekt?

Just kvalité har väl varit Saabs problem de senaste åren med mängder av garantier att ta hand om, tändkasseter, turboaggregat, hjulupphängningar m.m så dom har haft långt till toppen där också.

Angående tändkasseterna så är det "lite" uppförstorat i folkmun, men ett problem har dom med kassetterna oftas så är dom felhanterade av en del, och då så pajjar dom som allting annat som blir felaktigt hanterat. och det är samma turboaggregat i Saab som i majoriteten av dagens turbo bilar, oftast Garrett. Vad leder och dylikt  anbelangar så finns det andra märken som är avsevärt värre på den fronten än vad Saab är. och till "syvende og sist" vilken av Saabs vanliga personbils konkurrenter har vunnit ett Le Mans lopp?. För det är väsensskillnad på att en av Porsches, BMWs eller någon annans specialbyggda bilar som inte har ett skit gemensamt med fordonen i serieproduktion  att göra, vinner ett Le mans lopp, gentemot en standardvagn som klarar av att hålla "plattan i mattan" i mer än tre och ett halvt varv runt jorden..

Tändkasseterna var/är en svag punkt och likaså turboaggregaten, där kan man inte skylla på Garret eller någon annna, det var felkonstruerat.

Vinnare av LeMans i år blev Peugeot och häromåret var det Audi, två bilar som Saab ska kunna konkurrera med, särskilt Peugeot.

som jag sagt innan så bör nästan varenda bil klara av Talladega Run, klarar bilar av 50-60-70k mil under normala förhållanden så klarar dom av 10-16k mil i ett enda långlopp.

Det jag skruvat med Saab vill jag knappast kalla dom speciellt innovativa utan dom följer standardlösningar på de flesta punkter, där dom varit innovativa har de oftast inneburit mera problem än för konkurrenterna med "standard"-lösningar.
Det senaste där dom var innovatia rent driftmekaniskt som fungerade mycket bra var väl frihjulet...

om det är bra att göra krångliga lösningar så är Citroen en f*n så mycket bättre bil än Saab

Senast redigerat av kolvas (5 januari 2010)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Funkiee Saab älskare!
5 januari 2010 · 4 597 Inlägg

kolvas skrev:

blacken skrev:

kolvas skrev:
varför ska dom göra det när man kan vinna LeMans 24h och få fan så mycket mer respekt?

Just kvalité har väl varit Saabs problem de senaste åren med mängder av garantier att ta hand om, tändkasseter, turboaggregat, hjulupphängningar m.m så dom har haft långt till toppen där också.

Angående tändkasseterna så är det "lite" uppförstorat i folkmun, men ett problem har dom med kassetterna oftas så är dom felhanterade av en del, och då så pajjar dom som allting annat som blir felaktigt hanterat. och det är samma turboaggregat i Saab som i majoriteten av dagens turbo bilar, oftast Garrett. Vad leder och dylikt  anbelangar så finns det andra märken som är avsevärt värre på den fronten än vad Saab är. och till "syvende og sist" vilken av Saabs vanliga personbils konkurrenter har vunnit ett Le Mans lopp?. För det är väsensskillnad på att en av Porsches, BMWs eller någon annans specialbyggda bilar som inte har ett skit gemensamt med fordonen i serieproduktion  att göra, vinner ett Le mans lopp, gentemot en standardvagn som klarar av att hålla "plattan i mattan" i mer än tre och ett halvt varv runt jorden..

Tändkasseterna var/är en svag punkt och likaså turboaggregaten, där kan man inte skylla på Garret eller någon annna, det var felkonstruerat.

Vinnare av LeMans i år blev Peugeot och häromåret var det Audi, två bilar som Saab ska kunna konkurrera med, särskilt Peugeot.

som jag sagt innan så bör nästan varenda bil klara av Talladega Run, klarar bilar av 50-60-70k mil under normala förhållanden så klarar dom av 10-16k mil i ett enda långlopp.

Det jag skruvat med Saab vill jag knappast kalla dom speciellt innovativa utan dom följer standardlösningar på de flesta punkter, där dom varit innovativa har de oftast inneburit mera problem än för konkurrenterna med "standard"-lösningar.
Det senaste där dom var innovatia rent driftmekaniskt som fungerade mycket bra var väl frihjulet...

om det är bra att göra krångliga lösningar så är Citroen en f*n så mycket bättre bil än Saab

Sen när är DI kasetterna en svag punkt? Och sen när är Citroën bättre än saab? och på vilka punkter? Har du någon källa? wink

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
kolvas
5 januari 2010 · 4 001 Inlägg

Funkiee skrev:

kolvas skrev:

blacken skrev:

Angående tändkasseterna så är det "lite" uppförstorat i folkmun, men ett problem har dom med kassetterna oftas så är dom felhanterade av en del, och då så pajjar dom som allting annat som blir felaktigt hanterat. och det är samma turboaggregat i Saab som i majoriteten av dagens turbo bilar, oftast Garrett. Vad leder och dylikt  anbelangar så finns det andra märken som är avsevärt värre på den fronten än vad Saab är. och till "syvende og sist" vilken av Saabs vanliga personbils konkurrenter har vunnit ett Le Mans lopp?. För det är väsensskillnad på att en av Porsches, BMWs eller någon annans specialbyggda bilar som inte har ett skit gemensamt med fordonen i serieproduktion  att göra, vinner ett Le mans lopp, gentemot en standardvagn som klarar av att hålla "plattan i mattan" i mer än tre och ett halvt varv runt jorden..

Tändkasseterna var/är en svag punkt och likaså turboaggregaten, där kan man inte skylla på Garret eller någon annna, det var felkonstruerat.

Vinnare av LeMans i år blev Peugeot och häromåret var det Audi, två bilar som Saab ska kunna konkurrera med, särskilt Peugeot.

som jag sagt innan så bör nästan varenda bil klara av Talladega Run, klarar bilar av 50-60-70k mil under normala förhållanden så klarar dom av 10-16k mil i ett enda långlopp.

Det jag skruvat med Saab vill jag knappast kalla dom speciellt innovativa utan dom följer standardlösningar på de flesta punkter, där dom varit innovativa har de oftast inneburit mera problem än för konkurrenterna med "standard"-lösningar.
Det senaste där dom var innovatia rent driftmekaniskt som fungerade mycket bra var väl frihjulet...

om det är bra att göra krångliga lösningar så är Citroen en f*n så mycket bättre bil än Saab

Sen när är DI kasetterna en svag punkt? Och sen när är Citroën bättre än saab? och på vilka punkter? Har du någon källa? wink

Tändkasseterna vet jag om flera stycken i min umgängeskrets som fått byta på sina 9-5.

krångliga lösningar

är tydligen bra och det har Citroen fler av än Saab  lollollol

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Funkiee Saab älskare!
5 januari 2010 · 4 597 Inlägg

du ungick källa. och på vilka punkter osv..

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
blacken
5 januari 2010 ·

om det är bra att göra krångliga lösningar så är Citroen en f*n så mycket bättre bil än Saab

Ehh! du har aldrig meckat med en Fransman hör jag, Som tidigare hävdat att Saab är intelligent byggt/konstruerad, Franska bitar, icke. Stor skillnad. Bara att man tänker lite utanför "boxen", prova det funkar..

Vinnare av LeMans i år blev Peugeot och häromåret var det Audi, två bilar som Saab ska kunna konkurrera med, särskilt Peugeot.

Så du menar på fullaste allvar att det är exakt samma bilar som vinner Le Mans som dom säljer till svennson, alltså standard vagnar som vanliga dödliga har råd att köpa och äga? och dom är i sin tur inte specialbyggda för just det loppet? alltså ICKE standardvagnar?..

Det senaste där dom var innovatia rent driftmekaniskt som fungerade mycket bra var väl frihjulet

Yea right! du vet inte vad du snackar om. Den var det MYCKET problem med..
Men "APC" systemet vilka var det som uppfann?, direkttändspolen vilka var det som var först med det? och som dom flesta idag plankar? Vilka var det som gjorde turbon användbar för standardidioten? (Wastgaten). För att nämna några innovationer som,, just det ja, ligger bakom.

johannisson
5 januari 2010 · 534 Inlägg

haha har läst hela konversationen nu tongue kul och läsa om alla saab och volvo folk som bråkar.

Jag letar med efter en kombi i den prisklassen men de e svårt att hitta något.

Fattar inte varför det är sådant krig mellan saab och volvo folk. varför kan man inte bara hålla sig till det man tycker om o sluta se ner på vad andra folk gillar?
Jag gillar volvo mer än saab eftersom jag har haft båda två och alla mina saabar jag har haft har gått sönder massor för mej, medans volvona har hållt väldigt bra.
Sålde min skitsaab idag som jag har fått nya fel på för varje dag (sanning).
Så aldrig mer saab för min del, men skulle men få en så är det ju annat hehe:P

Rquired Allmänt envis
5 januari 2010 · 12 512 Inlägg

Funkiee skrev:
du ungick källa. och på vilka punkter osv..

*host*

Till att börja med: http://www.aftonbladet.se/bil/article317269.ab

Vill du ha fler källor så var så god att googla själv. Finns hur mycket som helst att läsa.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
TurbOla Reservdansk
5 januari 2010 · 6 271 Inlägg

johannisson skrev:
haha har läst hela konversationen nu tongue kul och läsa om alla saab och volvo folk som bråkar.

Jag letar med efter en kombi i den prisklassen men de e svårt att hitta något.

Fattar inte varför det är sådant krig mellan saab och volvo folk. varför kan man inte bara hålla sig till det man tycker om o sluta se ner på vad andra folk gillar?
Jag gillar volvo mer än saab eftersom jag har haft båda två och alla mina saabar jag har haft har gått sönder massor för mej, medans volvona har hållt väldigt bra.
Sålde min skitsaab idag som jag har fått nya fel på för varje dag (sanning).
Så aldrig mer saab för min del, men skulle men få en så är det ju annat hehe:P

Fel att kalla det krig mellan Saab & Volvo. tongue

Saab-entusiasterna pratar en massa om flygplansteknologi och 13 år gamla Talladega-körningar, men när man ber dom hänvisa till några källor så börjar de förolämpa folk vilt omkring sig... wink
Blir man sådan om man köper Saab?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang