Golf II gti 8v EL-fel

Anderzzon1990
1 januari 2010 · 4 Inlägg

Häromdagen så skulle jag åka och hämta en kompis med min golf, när jag åkte i ett gupp i vägen så la helt plötsligt lysena av och fläkten samt vindrute torkare. vet inte vad mer som inte fungerar. i ren frustration så "bondkopplade" jag halvljuset så det gick på batteriet så jag kunde fortsätta åka, dock utan fläkt, vilket inte är trevligt under denna kyla. och senare så märkte jag att när jag "juckade" på nyckeln i tändningslåset så kunde helt plötsligt fläkten starta. samt "lys-knappen" lös. ( den man sätter på och av halvljuset) någon som vet lite ingående vad det är för sak som är trasig eller har samma problem?

Vore hemskt tacksam för svar snart. MÅSTE BESIKTA SNART! yikes


Mvh
Anderzzon1990

Toyota Supra MkiV "Team Force-Fed" (1994)
Toresbo
1 januari 2010 · 261 Inlägg

prova att byta eldelen som sitter på tändningslåset så ska du se att det löser sig

HenkeTIC
1 januari 2010 · 888 Inlägg

Startkontakten ska du byta den sitter bak på tändningslåset.

Jaserru Blästermäster
2 januari 2010 · 112 Inlägg

Som sagt. Kontaktplattan i tändningslåset som behöver bytas ut.  Har för mig att det inte är allt för dyrt att köpa en ny.

//  Tomas

Anderzzon1990
12 januari 2010 · 4 Inlägg

Har numera bytt kontakt till en som jag själv fick skruva bort från en bil på bjurhs bilskrot.. nu fungerar allt utom halvljuset hmm vad är det för fel? sad fundrar på om kanske ljus-spaken har gått sönder när jag åkte.. för att jag fick hålla in den så länge.. för man måste verkligen ta i om man ska få i helljuset.. eller om något relä har brunnit? när vi "bondkopplade".. har dock inte hittat vilket relä det är.. eller vilket nummer det är..

Toyota Supra MkiV "Team Force-Fed" (1994)
bearz
14 januari 2010 · 146 Inlägg

Relä till halvljuset eller till hel?
Har för mig det finns inget av dom.
Ljusströmställaren då när det gäller halvljuset möjligen.

Vcds
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang