Vilka jobbade nyårsaftonsnatten?

Muttley
3 januari 2010 ·

nitrox skrev:

tkd_rille skrev:

The_Rebel skrev:

om man får välja... en bil som står bredvid en å man är sugen på att komma hem, som även tar halva priset emot en riktig taxi, eller vänta på taxin i en timme å sen betala hutlösa summor?? 

jag bor 6 mil från stan, de skall även tilläggas wink

å jag hade att välja emellan att köra runt folk å tjäna lite cash, eller supa på nån fest å bli så jävla bakfull dagen efter så man nästan får självmordstankar, det är inte så svårt val tongue

enkelt val ser jag de som. ofta är svarttaxi en skabbig gammal arab som kör en skabbig vw sharan eller nått annat litet skit. och här i krokarna tar de nästan lika mycket betalt som jag gör i min taxi. Vad väljer man då? en nyare städad och fin bil med yrkesfolk bak ratten, eller en skabbig skitbil med en som ser ut som skabb??.
i uppsala kan man väl ta kollektivtrafiken dygnet runt ?.

Och jag själv skulle hellre valt att vara på en fest och haft roligt än att köra runt på fyllesvin som tror de får åka gratis och bara skitar ner. Men nu hade jag ändå jobbat schemalagt på kvällen så lönt att börja fest ens då .

Och får du självmordstankar så borde du tänka över ditt drickande smile

Edit. vi får inte glömma vad konsekvenserna kan blir för en svarttaxi heller. hade fler vetat om de och polisen tagit allvar i de hade vi aldrig sett några svarttaxi ute smile.

Sådär säger du enbart för att du kör "riktig" taxi själv.
I den här stan är dom flesta "riktiga" taxi chaffisar riktiga sopor som inte kan köra bil öht.
Åker hellre hem med en polare i hans fräscha bil än en skabbig v70 som gått 90.000mil

Vi kan köra här nere. förstår inte varför folk försvarar svart arbetsmarknad när ni gnäller på dåliga vägar och dålig sjukvård och hela de köret..
men nog diskuterat.

Strongman
3 januari 2010 · 203 Inlägg

Jag ställde upp och jobbade med brand sanering på annan ort 31/12 - 3/1.
Rätt gött att jobba 4dagar och tjäna 70% utav en månadslön smile

Alex_halvordsson
4 januari 2010 · 657 Inlägg

Jag stod å arbetade på pappersbruket på nyårsaftons natt - var riktigt gott faktist. Slapp se å höra all fylla å skit

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik
Chrysler Imperial "392 FirePower HEMI" (1957)
Volvo 240 (1988)
FordeveR www.klockren.nu
4 januari 2010 · 476 Inlägg

jobbade även jag på nyår, gött med lite extra pröjs tongue

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang