För lite bränsle? 740 turbo

Turbo920
1 januari 2010 · 30 Inlägg

Har en 740 turbo-90 den är chippad, vx3-kam(har en annan på gång Elleman-kam), 3" på ställt ladd 0,9. Jag vill ladda mer än 0,9 men då dör den så fort det blir mer än 0,9 dör den precis som om man vrider av tändningen och vrider på igen. får den för lite soppa elr nån som vet vad det är för fel?smile Chippet klarar mer än 0,9 så det är inga fel på det.smile.

mbfidde
1 januari 2010 · 225 Inlägg

sitter de inte en tryckvakt ovanför pedalstället på en sån(90:a) oxå? isåfall är de väl den som bryter. på min -85:a så satt de en sån som jag skar bort plomberingen på så kunde man justera själv.

Det Gäller Att Dö Ung Så Sent Som Möjligt=)
NISSAN MOTORS=NISMO, HONDA MOTORS=HOMO.
rost(hål) är lättare än kolfiber.
Chevrolet Nova SS "SUPERNOVA" (1970)
alexbenhard Hemlig Agent
1 januari 2010 · 1 115 Inlägg

Är du säker på att den överhuvudtaget är chippad?
Originalchippet slår ifrån vid för högt laddtryck vet jag.

MVH. Alex

Turbo920
1 januari 2010 · 30 Inlägg

mbfidde skrev:
sitter de inte en tryckvakt ovanför pedalstället på en sån(90:a) oxå? isåfall är de väl den som bryter. på min -85:a så satt de en sån som jag skar bort plomberingen på så kunde man justera själv.

Okeey får ta och kolla upp det elr. Jag har ställbart laddtryck i motorrummet om det är typ det du menar?smile.

Turbo920
1 januari 2010 · 30 Inlägg

alexbenhard skrev:
Är du säker på att den överhuvudtaget är chippad?
Originalchippet slår ifrån vid för högt laddtryck vet jag.

MVH. Alex

jaadåå. Satt ett SL chipp i den från början men sen bytte jag det till ett special chipp från England elr vad det var från. och det går och ladda mer än 0,9.smile  som ger ca:230hk bara chippet tro mig om du vill elr inte.smile så chippad är det iaf:) MVH

Senast redigerat av Turbo920 (1 januari 2010)

mbfidde
1 januari 2010 · 225 Inlägg

Turbo920 skrev:

mbfidde skrev:
sitter de inte en tryckvakt ovanför pedalstället på en sån(90:a) oxå? isåfall är de väl den som bryter. på min -85:a så satt de en sån som jag skar bort plomberingen på så kunde man justera själv.

Okeey får ta och kolla upp det elr. Jag har ställbart laddtryck i motorrummet om det är typ det du menar?smile.

nä ja menar inte "pysventil", utan denna givaren sitter (på min iallafall) ovanför bromspedalen.

Det Gäller Att Dö Ung Så Sent Som Möjligt=)
NISSAN MOTORS=NISMO, HONDA MOTORS=HOMO.
rost(hål) är lättare än kolfiber.
Chevrolet Nova SS "SUPERNOVA" (1970)
Turbo920
1 januari 2010 · 30 Inlägg

mbfidde skrev:

Turbo920 skrev:

mbfidde skrev:
sitter de inte en tryckvakt ovanför pedalstället på en sån(90:a) oxå? isåfall är de väl den som bryter. på min -85:a så satt de en sån som jag skar bort plomberingen på så kunde man justera själv.

Okeey får ta och kolla upp det elr. Jag har ställbart laddtryck i motorrummet om det är typ det du menar?smile.

nä ja menar inte "pysventil", utan denna givaren sitter (på min iallafall) ovanför bromspedalen.

okeey får kolla upp det:)

XeptiQ Whatever :)
1 januari 2010 · 1 652 Inlägg

å du är helt säker på detta engelska chipet då? låter inte om att du kan ladda mer än 0.9 bar... för allt är ju programerat.

Turbo920 skrev:

alexbenhard skrev:
Är du säker på att den överhuvudtaget är chippad?
Originalchippet slår ifrån vid för högt laddtryck vet jag.

MVH. Alex

jaadåå. Satt ett SL chipp i den från början men sen bytte jag det till ett special chipp från England elr vad det var från. och det går och ladda mer än 0,9.smile  som ger ca:230hk bara chippet tro mig om du vill elr inte.smile så chippad är det iaf:) MVH

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser
Volvo 940 Turbo "Projekt bygge" (1996)
Volvo V70III- SUMMUM "Rexxen" (2008)
Turbo920
1 januari 2010 · 30 Inlägg

Aa För en hade exat likadant i sin 740 turbo -90 och han ladda iaf 1,2. och han gjorde inget han satte i det och så gick den. isåfall gjorde nån annat nått före med den så det gick och ladda mer men chippet satte han i. och klarar iaf Minst 1,4 för det testa han sen våga han inte ladda mer fall det skulle bli haveri.smile
Men ska kolla ut det där med Tryckvakt som mbfidde skrev:)

XeptiQ skrev:
å du är helt säker på detta engelska chipet då? låter inte om att du kan ladda mer än 0.9 bar... för allt är ju programerat.

Turbo920 skrev:

alexbenhard skrev:
Är du säker på att den överhuvudtaget är chippad?
Originalchippet slår ifrån vid för högt laddtryck vet jag.

MVH. Alex

jaadåå. Satt ett SL chipp i den från början men sen bytte jag det till ett special chipp från England elr vad det var från. och det går och ladda mer än 0,9.smile  som ger ca:230hk bara chippet tro mig om du vill elr inte.smile så chippad är det iaf:) MVH

Senast redigerat av Turbo920 (1 januari 2010)

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
1 januari 2010 · 3 180 Inlägg

den där tryckvakten sitter vad jag vet bara på turbobilarna med motronic styrsystem, på nyare är det inprogrammerat i chippet att bryta vid ett visst laddtryck, alt att LMM ger för hög signal.

och det går och ladda mer än 0,9.  som ger ca:230hk bara chippet tro mig om du vill elr inte. så chippad är det iaf:) MVH

230 med bara chipp får du inte kan jag garantera dig

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
BMW 323Ci (1997)
Audi 80 (1992)
Turbo920
1 januari 2010 · 30 Inlägg

NITROUS skrev:
den där tryckvakten sitter vad jag vet bara på turbobilarna med motronic styrsystem, på nyare är det inprogrammerat i chippet att bryta vid ett visst laddtryck, alt att LMM ger för hög signal.

och det går och ladda mer än 0,9.  som ger ca:230hk bara chippet tro mig om du vill elr inte. så chippad är det iaf:) MVH

230 med bara chipp får du inte kan jag garantera dig

Braaaaa att du vet allt!smile  Och det är inte chippet som bryter det går och ladda mer SL chippet gick också bara ladda 0,9. Och det här chippet går och ladda mer!!! Men Hi-tunnings Chipp till 940 ltt ger ju 80hk så vf ska det vara omöjligt till en Ftt!?

Senast redigerat av Turbo920 (1 januari 2010)

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
1 januari 2010 · 3 180 Inlägg

Turbo920 skrev:

NITROUS skrev:
den där tryckvakten sitter vad jag vet bara på turbobilarna med motronic styrsystem, på nyare är det inprogrammerat i chippet att bryta vid ett visst laddtryck, alt att LMM ger för hög signal.

och det går och ladda mer än 0,9.  som ger ca:230hk bara chippet tro mig om du vill elr inte. så chippad är det iaf:) MVH

230 med bara chipp får du inte kan jag garantera dig

Braaaaa att du vet allt!smile  Och det är inte chippet som bryter det går och ladda mer SL chippet gick också bara ladda 0,9. Och det här chippet går och ladda mer!!!

kan säkert ladda 13 bar om du vill, men 13c bottnar rätt fort över 0,9 bar och börjar agera värmefläkt istället...

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
NITROUS f.d. BMW-missbrukare
1 januari 2010 · 3 180 Inlägg

Turbo920 skrev:
Braaaaa att du vet allt!smile  Och det är inte chippet som bryter det går och ladda mer SL chippet gick också bara ladda 0,9. Och det här chippet går och ladda mer!!! Men Hi-tunnings Chipp till 940 ltt ger ju 80hk så vf ska det vara omöjligt till en Ftt!?

du får MAX 80 hk OM du också ÖKAR LADDTRYCKET i samband med chippningen på en ltt

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
Turbo920
1 januari 2010 · 30 Inlägg

NITROUS skrev:

Turbo920 skrev:

NITROUS skrev:
den där tryckvakten sitter vad jag vet bara på turbobilarna med motronic styrsystem, på nyare är det inprogrammerat i chippet att bryta vid ett visst laddtryck, alt att LMM ger för hög signal.

och det går och ladda mer än 0,9.  som ger ca:230hk bara chippet tro mig om du vill elr inte. så chippad är det iaf:) MVH

230 med bara chipp får du inte kan jag garantera dig

Braaaaa att du vet allt!smile  Och det är inte chippet som bryter det går och ladda mer SL chippet gick också bara ladda 0,9. Och det här chippet går och ladda mer!!!

kan säkert ladda 13 bar om du vill, men 13c bottnar rätt fort över 0,9 bar och börjar agera värmefläkt istället...

Vad ska jag ha för turbo då Ska inte vara nån jätte turbo utan bara nån Som går ladda mer med har du nån och rekommendera utan för mkt modifigeringar?smile

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
1 januari 2010 · 3 180 Inlägg

Turbo920 skrev:

NITROUS skrev:

Turbo920 skrev:

Braaaaa att du vet allt!smile  Och det är inte chippet som bryter det går och ladda mer SL chippet gick också bara ladda 0,9. Och det här chippet går och ladda mer!!!

kan säkert ladda 13 bar om du vill, men 13c bottnar rätt fort över 0,9 bar och börjar agera värmefläkt istället...

Vad ska jag ha för turbo då Ska inte vara nån jätte turbo utan bara nån Som går ladda mer med har du nån och rekommendera utan för mkt modifigeringar?smile

16t/18t/19t

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
mbfidde
1 januari 2010 · 225 Inlägg

NITROUS skrev:
den där tryckvakten sitter vad jag vet bara på turbobilarna med motronic styrsystem, på nyare är det inprogrammerat i chippet att bryta vid ett visst laddtryck, alt att LMM ger för hög signal.

och det går och ladda mer än 0,9.  som ger ca:230hk bara chippet tro mig om du vill elr inte. så chippad är det iaf:) MVH

230 med bara chipp får du inte kan jag garantera dig

mycket möjligt att så är fallet, bara en tanke som sagt:)

Det Gäller Att Dö Ung Så Sent Som Möjligt=)
NISSAN MOTORS=NISMO, HONDA MOTORS=HOMO.
rost(hål) är lättare än kolfiber.
Chevrolet Nova SS "SUPERNOVA" (1970)
Turbo920
2 januari 2010 · 30 Inlägg

NITROUS skrev:

Turbo920 skrev:

NITROUS skrev:

kan säkert ladda 13 bar om du vill, men 13c bottnar rätt fort över 0,9 bar och börjar agera värmefläkt istället...

Vad ska jag ha för turbo då Ska inte vara nån jätte turbo utan bara nån Som går ladda mer med har du nån och rekommendera utan för mkt modifigeringar?smile

16t/18t/19t

16t är det dom som sitter på 850? Passar dom bara man vrider de där huset? smile

Turbo920
2 januari 2010 · 30 Inlägg

NITROUS skrev:

Turbo920 skrev:
Braaaaa att du vet allt!smile  Och det är inte chippet som bryter det går och ladda mer SL chippet gick också bara ladda 0,9. Och det här chippet går och ladda mer!!! Men Hi-tunnings Chipp till 940 ltt ger ju 80hk så vf ska det vara omöjligt till en Ftt!?

du får MAX 80 hk OM du också ÖKAR LADDTRYCKET i samband med chippningen på en ltt

Jaaa! Om du har ett sånt chipp fast till Ftt(inte för att Hi-tuning har det) och ökar laddtrycket.?! Vad är skillnaden Förutom Ftt och ltt om du har ett 80hk chipp till Ftt så går det aldrig men om du har en ltt så går det?!big_smile

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
2 januari 2010 · 3 180 Inlägg

Turbo920 skrev:

NITROUS skrev:

Turbo920 skrev:
Braaaaa att du vet allt!smile  Och det är inte chippet som bryter det går och ladda mer SL chippet gick också bara ladda 0,9. Och det här chippet går och ladda mer!!! Men Hi-tunnings Chipp till 940 ltt ger ju 80hk så vf ska det vara omöjligt till en Ftt!?

du får MAX 80 hk OM du också ÖKAR LADDTRYCKET i samband med chippningen på en ltt

Jaaa! Om du har ett sånt chipp fast till Ftt(inte för att Hi-tuning har det) och ökar laddtrycket.?! Vad är skillnaden Förutom Ftt och ltt om du har ett 80hk chipp till Ftt så går det aldrig men om du har en ltt så går det?!big_smile

LTT har lägre laddtryck och mindre effekt origianl därför får du mer när du chippar en LTT.

förövrigt är LTT och FTT samma motor, bara att just laddtrycket skiljer.

Senast redigerat av NITROUS (2 januari 2010)

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
mbfidde
2 januari 2010 · 225 Inlägg

NITROUS skrev:
den där tryckvakten sitter vad jag vet bara på turbobilarna med motronic styrsystem, på nyare är det inprogrammerat i chippet att bryta vid ett visst laddtryck, alt att LMM ger för hög signal.

och det går och ladda mer än 0,9.  som ger ca:230hk bara chippet tro mig om du vill elr inte. så chippad är det iaf:) MVH

230 med bara chipp får du inte kan jag garantera dig

Men om det sitter i boxen så måste det väl finnas en vakuumanslutning till boxen som går till en map-sensor eller? eller hur känner den av trycket då?

Det Gäller Att Dö Ung Så Sent Som Möjligt=)
NISSAN MOTORS=NISMO, HONDA MOTORS=HOMO.
rost(hål) är lättare än kolfiber.
Chevrolet Nova SS "SUPERNOVA" (1970)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang