Uppsnyggning av Supra MKIV -94

Arcangelus <3 Japs
4 mars 2010 · 680 Inlägg

Schysst!! Ser riktigt bra ut! smile

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan
Toyota Supra MKIV "Clean and Raw" (1994)
mate
4 mars 2010 · 45 Inlägg

looking good:) snygga fälgar!

korni
20 mars 2010 · 252 Inlägg

Nu har det börjat o hända lite mer saker i garaget tongue det går allt i omgångar för  mig känner jag!

korni
20 mars 2010 · 252 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/44057/881752_kkfig2.jpg
Nu har jag fått dit min nya vinge


https://www1.garaget.org/gallery/archive/44057/881758_qguitd.jpg
Dom nya mätarna på plats i bilen wink


https://www1.garaget.org/gallery/archive/44057/881762_hjiyxu.jpg
Nu är allt på plats! så nu väntar jag bara på min besiktningstid! så jag får börja köra!

Linusj
21 mars 2010 · 367 Inlägg

Riktigt snyggt blir det!

korni
24 mars 2010 · 252 Inlägg

Linusj skrev:
Riktigt snyggt blir det!

Tackar smile

Nu har jag även ett avgasystem på G (Blitz Nur Spec) som jag hoppas få hem nästa vecka smile

Arcangelus <3 Japs
24 mars 2010 · 680 Inlägg

Mmm...det är nice! Btw...Blitz Nür Spec är det, viktigt det dära ;P

Säger som Dag-Otto: - Ätt ska va ätt! ^^,

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan
Toyota Supra MKIV "Clean and Raw" (1994)
korni
24 mars 2010 · 252 Inlägg

Hehe! jo det är sant! men datasnille som jag är så vet jag inte hur fasen man får dom där små prickarna över u:et haha

Arcangelus skrev:
Mmm...det är nice! Btw...Blitz Nür Spec är det, viktigt det dära ;P

Säger som Dag-Otto: - Ätt ska va ätt! ^^,

korni
25 mars 2010 · 252 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/44057/885250_lsvq00.jpg
Har pysslat lite med bilen idag! jag satte dit nya blinkers på skärmarna och så kopplade jag in mätarna wink

korni
25 mars 2010 · 252 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/44057/885255_3pikm1.jpg
Sådär blev dom nya mätarna! tyvär så hände det en olycka ca 15 min efter att jag tagit kortet! när jag var ute o provkörde så gick en anslutning till oljetrycksmätaren sönder så det sprutade olja överallt i motorutrymmet :S INTE ROLIGT! så vad är det man säger! Gör om gör rätt!

dadooo
25 mars 2010 · 841 Inlägg

kommer den supran kanske från värnamo ....tycker ja känner igen den ::S

Volkswagen Golf R32 "vr6an" (2006)
Nissan r33 "PLASTIDIP" (1996)
Volkswagen mk2 "coupe luxuz 11 500 mil" (1988)
korni
25 mars 2010 · 252 Inlägg

dadooo skrev:
kommer den supran kanske från värnamo ....tycker ja känner igen den ::S

Japp, jag köpte den där i Höstas!

men det var ganska mycke skavanker på den! så jag håller på o rustar upp den nu tongue

dadooo
25 mars 2010 · 841 Inlägg

big_smile sett den faktiskt några gånger .den såg fin ut men som du sa fanns de ju fel och saker man kunde se som man själv skulle ändrat...hoppas den går bra iaf i sommar

korni
25 mars 2010 · 252 Inlägg

dadooo skrev:
big_smile sett den faktiskt några gånger .den såg fin ut men som du sa fanns de ju fel och saker man kunde se som man själv skulle ändrat...hoppas den går bra iaf i sommar

Japp Tyvär så tror jag inte att han som hade bilen innan mig var så duktig på att köra! då alla 4 fälgarna är helt sönderkörda o han har inte direkt puttsat så mkt på bilen, då lacken har sätt sina bästa dagar! men det ska det bli ändring på under min ägo wink

Linusj
16 april 2010 · 367 Inlägg

Hur går det här? smile

korni
20 april 2010 · 252 Inlägg

Ja det går HELT ÅT HELVETE!

Nu när jag tog ut bilen får någon vecka sedan! så är den Slöare en slöast! Va fan mamma o pappas A6´a åker ifrån mig!

jag får nämligen inget laddtryck! man hör hur turbon viner men det händer inget! det här härliga draget som kommer vid ca 4000 varv är helt borta sad  så jag har har försökt att koppla in Laddtrycksmätaren lite här o var men med samma tråkiga resultat! jag får bara vacum men inget övertryck! dock så har jag nu börjat tvivla på mig själv om jag ens har mätaren inkopplad på rätt ställe :S

DanneJ
20 april 2010 · 642 Inlägg

korni skrev:
Ja det går HELT ÅT HELVETE!

Nu när jag tog ut bilen får någon vecka sedan! så är den Slöare en slöast! Va fan mamma o pappas A6´a åker ifrån mig!

jag får nämligen inget laddtryck! man hör hur turbon viner men det händer inget! det här härliga draget som kommer vid ca 4000 varv är helt borta sad  så jag har har försökt att koppla in Laddtrycksmätaren lite här o var men med samma tråkiga resultat! jag får bara vacum men inget övertryck! dock så har jag nu börjat tvivla på mig själv om jag ens har mätaren inkopplad på rätt ställe :S

Skrev i en annan tråd också, du har skjutit en tryckslang, inte alls ovanligt och då beter sig bilen exakt som att den är orkeslös och eftersom jap-specarna har mapsensor så går de att köra utan överladd men bilen går som en sugis.

Toyota Supra MkIV TT "HKS TwinTurbo" (1993)
meatos
20 april 2010 · 424 Inlägg

precis bara följa tryckrören så hittar du säkert nåt rör som inte sitter där de ska.

fembot
20 april 2010 · 58 Inlägg

Hur går det?

FKnutsson
20 april 2010 · 1 051 Inlägg

Fint bygge, kommer man läsa lite då och då smile

Toyota Supra Ma70 "2JZ GT45" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang