2606
Sök

Liten turbo tack!

46 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
#1
Tjenare!

Kollar runt lite efter en jätteliten turbo, typ mc- eller snöskoterturbo.. Men är det någon som vet vart sånna säljs, kanske har en länk som ni kan lägga in.. Kanske vet vart man kan få itag på en sån, säg gärna till  smile

TackTack! smile

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
4 januari 2010
#2
mcexpress eller vad dom heter som sysslar med just sånt?, hör med dom..

4 682 Inlägg
4 januari 2010
#3
På mc och snöskotrar brukar man ju inte använd så små turbosar. Vad ska du ha den till och hur stor får den va?
På kangoo dci 1,5 sitter det en pytteliten kkk turbo i.a.f. , kanske kan vara intressant?
http://i102.photobucket.com/albums/m120/affe_02/DSC00076.jpg
Senast redigerat av Moparboy440 (4 januari 2010)

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
4 januari 2010
#4
Moparboy440 skrev:
På mc och snöskotrar brukar man ju inte använd så små turbosar. Vad ska du ha den till och hur stor får den va?
På kangoo dci 1,5 sitter det en pytteliten kkk turbo i.a.f. , kanske kan vara intressant?
http://i102.photobucket.com/albums/m120 … C00076.jpg

jo jag var och kollade och dom körde ju med mitshu 16t som sitter på 850r tongue.
ja du får väl söka på google då? tongue eller ja Smart bilarna läre ju ha liten turbo? tongue

46 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
#5
Moparboy440 skrev:
På mc och snöskotrar brukar man ju inte använd så små turbosar. Vad ska du ha den till och hur stor får den va?
På kangoo dci 1,5 sitter det en pytteliten kkk turbo i.a.f. , kanske kan vara intressant?
http://i102.photobucket.com/albums/m120 … C00076.jpg

Okej, tack så mycket!! smile  Jag ska sätta den på en fyrhjuling, en Suzuki King-Quad 750 smile Men den som va på bilden där skulle säkert gå smile

46 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
#6
tal0n skrev:
mcexpress eller vad dom heter som sysslar med just sånt?, hör med dom..

Okej, gött smile Tack!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
4 januari 2010
#7
Fast smart-aggregaten är väl inte direkt av världens bästa kvalisort... Aggregat till en liten dieselmotor är nog det bästa valet! smile


864 Inlägg
4 januari 2010
#8
Skulle inte du turbokonvertera en B234f för några dagar sedan? Svårt att bestämma dig för vad du vill göra?

Avstängd
62 Inlägg
4 januari 2010
#9
Är inte det en jävla skitmotor att sätta en turbo på? Känns bättre att stoppa i en gammal luft/oljekyld GSX-R 1100 motor med 152hk original... (1992 och framåt)

Tycker du den saknar effekt så kan du ju alltid ladda lite på den och plocka 300hk big_smile

Fulltryck skrev:
Okej, tack så mycket!! smile  Jag ska sätta den på en fyrhjuling, en Suzuki King-Quad 750 smile Men den som va på bilden där skulle säkert gå smile

Aeroligan, snart i en backspegel nära dig!

1 150 Inlägg
4 januari 2010
#10
finns på smålastare som heter giant ! de är en jävligt lite turbo på dom fast är ju rätt nya saker:)


46 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
#11
bumpe skrev:
Fast smart-aggregaten är väl inte direkt av världens bästa kvalisort... Aggregat till en liten dieselmotor är nog det bästa valet! smile

Ja, för ger inte en dieselturbo mer är en bensinturbo också?

46 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
#12
Tuffhaggman skrev:
Skulle inte du turbokonvertera en B234f för några dagar sedan? Svårt att bestämma dig för vad du vill göra?

Jo, först bilen - sen tar vi fyrhjulingen smile

46 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
#13
lelleal skrev:
finns på smålastare som heter giant ! de är en jävligt lite turbo på dom fast är ju rätt nya saker:)

Okej, ska kolla på de då smile

7 100 Inlägg
4 januari 2010
#14
merca a-klass sitter de ingen jätte turbo på precis

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
4 januari 2010
#15
Fulltryck skrev:
bumpe skrev:
Fast smart-aggregaten är väl inte direkt av världens bästa kvalisort... Aggregat till en liten dieselmotor är nog det bästa valet! smile

Ja, för ger inte en dieselturbo mer är en bensinturbo också?

Aggregaten kan vara exakt lika, men de räcker lite längre på bensin än på diesel om man låter båda motorerna gå som dom ska rent miljömässigt smile
Ställer man på en diesel så det svartryker hänger nog aggregatet med lika långt smile


46 Inlägg
5 januari 2010
Trådstartare
#16
bumpe skrev:
Fulltryck skrev:
bumpe skrev:
Fast smart-aggregaten är väl inte direkt av världens bästa kvalisort... Aggregat till en liten dieselmotor är nog det bästa valet! smile

Ja, för ger inte en dieselturbo mer är en bensinturbo också?

Aggregaten kan vara exakt lika, men de räcker lite längre på bensin än på diesel om man låter båda motorerna gå som dom ska rent miljömässigt smile
Ställer man på en diesel så det svartryker hänger nog aggregatet med lika långt smile

Okej, så de är ingen skillnad mellan dom då? smile

5 710 Inlägg
5 januari 2010
#17
Fulltryck skrev:
Okej, så de är ingen skillnad mellan dom då? smile

Jo det kan det vara, olika material b.l.a. Men det är inget du behöver tänka på om du sakll konvertera en fyrhjuling.....

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

923 Inlägg
5 januari 2010
#18
Fulltryck skrev:
bumpe skrev:
Fast smart-aggregaten är väl inte direkt av världens bästa kvalisort... Aggregat till en liten dieselmotor är nog det bästa valet! smile

Ja, för ger inte en dieselturbo mer är en bensinturbo också?

Ja, en Diesel kräver lite mer luft för att ge samma mängd luft.

En encylindrig motor kräver lite större Turbo än i normala fall för att lira. Så ta inte för liten. En Turbo från en motor på ca 120 hk är lagomt skulle jag tro.
Då finns det lite mer att välja på också.

Mats

tokfrans
982 Inlägg
5 januari 2010
#19
kkk k03 som sitter på 1.8t motorerna då? big_smile SJUKT liten.. sitter och pillar på en sådan just nu tongue


Vw trimmare
2 995 Inlägg
5 januari 2010
#20
Garret Gt-12 har provats på allt från gokart till gräsklippare borde passa utmärkt..



Sök