Volvo 740 16V Går orent

lantis Plymouth De Luxe -37
16 januari 2010 · 10 Inlägg

Jag har precis köpt mig en Volvo 740 16V -88, Jag får fel kod 2-3-2 bilen går väldigt dåligt på tomgång och när man kör iväg med bilen beter den sig som en kall 2-taktare den bluddrar sen så "kommer den" när man släpper gasen och gasar på gör den så igen, det spelar ingen roll om bilen är varm eller kall den gör lika dant. Det satt en LMM som var till en annan bil då den var för stor och den satt fast tejpad, förra ägaren hade satt på denna för att kunna sätta på ett sport luft filter som inte passa på orginal LMM. Men jag har satt på en orginal LMM och en luft burk och bilen blev mycket bättre efter detta innan gick bilen knappt att köra. Jag vet inte om tändningen står helt rätt på bilen då den justeringen satt lös. Så jag undrar vad som kan vara felet som fel koden vill visa kan det vara så att lamdan inte funkar riktigt och ger fel bränsle tillförsel?

Har även märkt att det hänger en slang under insugnings röret som suger luft men har inte de blekaste om vart den skall sitta sen så saknas de en slang på en vakium klocka som jag tror ska justera tomgången, för när jag satte på den slangen hängde på den så blev det fullgas någon som vet vart dessa 2 slangar skall gå till?

Senast redigerat av lantis (16 januari 2010)

Lantis föfan
NITROUS f.d. BMW-missbrukare
16 januari 2010 · 3 180 Inlägg

tändningen kan du inte justera själv på den, boxen sköter det själv. kolla om du har läckage på insugspackningar etc.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
lantis Plymouth De Luxe -37
16 januari 2010 · 10 Inlägg

jag menar att fördelarn står fel

Lantis föfan
Tomkar
17 januari 2010 · 33 Inlägg

Det spelar ingen roll hur fördelaren står.. Det finns en rätt tjock slang bak på insuget som går till tomgångs motorn.

2-3-2 = Lambdareglering mager eller fet vid tomgång

lantis Plymouth De Luxe -37
18 januari 2010 · 10 Inlägg

Crackert skrev:
Det spelar ingen roll hur fördelaren står.. Det finns en rätt tjock slang bak på insuget som går till tomgångs motorn.

2-3-2 = Lambdareglering mager eller fet vid tomgång

Tomgångs motorn är de inget fel på den går som den ska och har båda slangarna, slangen som hänger lös hänger under insugnings röret, har pluggat den men bilen går fortfarande orent.

Blir lambdaregleringen bättre om jag byter lambdan?

Senast redigerat av lantis (18 januari 2010)

Lantis föfan
Tomkar
18 januari 2010 · 33 Inlägg

lantis skrev:

Crackert skrev:
Det spelar ingen roll hur fördelaren står.. Det finns en rätt tjock slang bak på insuget som går till tomgångs motorn.

2-3-2 = Lambdareglering mager eller fet vid tomgång

Tomgångs motorn är de inget fel på den går som den ska och har båda slangarna, slangen som hänger lös hänger under insugnings röret, har pluggat den men bilen går fortfarande orent.

Blir lambdaregleringen bättre om jag byter lambdan?

är det inte slangen till vevhusventilationen? . ta kort om du kan

jag bytte den på min fick bort felkoden iaf

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang