Audi A3 1.8 Turbo Quattro: Långtidsprojekt av förstabilen.

Jespersson
18 januari 2010 · 206 Inlägg

oggy_swe skrev:
ser bra ut. men måste säga avskyr stolarna tongue annars välldigt bra utgångobjekt smile lycka till. å dra nu INTE pluss kablen till slutsteget fel som alla med audi verkar göra.

Många säger me, och jag kan hålla med om att dom inte är de finaste att köpa. Men dom är underbart sköna, så dom stannar! smile

Jaså, hur brukar dom dra den då? smile

Ta vara på livet, man lever så kort och är död så jävla länge..
Jespersson
18 januari 2010 · 206 Inlägg

racer-putte skrev:
Ljud på hjul e kul  big_smile  fin bil  smile mvh patrik

Tack så mycket! smile Följer din tråd och den är inte att leka med. big_smile

Ta vara på livet, man lever så kort och är död så jävla länge..
racer-putte
18 januari 2010 · 6 558 Inlägg

Jespersson skrev:

racer-putte skrev:
Ljud på hjul e kul  big_smile  fin bil  smile mvh patrik

Tack så mycket! smile Följer din tråd och den är inte att leka med. big_smile

eheheheh e jue just det ja gör jööööö lol wink

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
Jespersson
18 januari 2010 · 206 Inlägg

racer-putte skrev:

Jespersson skrev:

racer-putte skrev:
Ljud på hjul e kul  big_smile  fin bil  smile mvh patrik

Tack så mycket! smile Följer din tråd och den är inte att leka med. big_smile

eheheheh e jue just det ja gör jööööö lol wink

Haha, kanske de men de blir vackert. smile

Ta vara på livet, man lever så kort och är död så jävla länge..
MrInfinity Pulverlackerare/Taxichaffuör
18 januari 2010 · 455 Inlägg

Trevligt projekt big_smile Ett tips är att xenonkonvertera halvljuset, montera dimljus och sätt dioder i dom wink det tycker jag gör väldigt mycket för utseendet. Silikonslang kit hittar du på do88.se, där köpte jag till min smile det blev mycket trevligare i motorrummet efter montering av dessa tycker jag. Du kan ju kika på min bil om du vill så kanske du får flera tips..

Jespersson
18 januari 2010 · 206 Inlägg

MrInfinity skrev:
Trevligt projekt big_smile Ett tips är att xenonkonvertera halvljuset, montera dimljus och sätt dioder i dom wink det tycker jag gör väldigt mycket för utseendet. Silikonslang kit hittar du på do88.se, där köpte jag till min smile det blev mycket trevligare i motorrummet efter montering av dessa tycker jag. Du kan ju kika på min bil om du vill så kanske du får flera tips..

Har tänkt på xenon, men besiktningen blir ju inte glad. hmm Monterar dioder i positions och skyltbelysningen till helgen. Tack för tipset av silionen. smile Ja, de blir ett jävla lyft utseendemässigt. wink Kommer definitivt att kolla in din bil. smile Tack för tipsen!

Ta vara på livet, man lever så kort och är död så jävla länge..
oggy_swe utbildad klant
18 januari 2010 · 2 197 Inlägg

Jespersson skrev:

oggy_swe skrev:
ser bra ut. men måste säga avskyr stolarna tongue annars välldigt bra utgångobjekt smile lycka till. å dra nu INTE pluss kablen till slutsteget fel som alla med audi verkar göra.

Många säger me, och jag kan hålla med om att dom inte är de finaste att köpa. Men dom är underbart sköna, så dom stannar! smile

Jaså, hur brukar dom dra den då? smile

Många vill ju ej borra nått hål eller så. Men då finns det ju ett perfekt ställe tror dom. JO där wiren till huvlåset går. Mycket smart, du slipper borra Men det amn inte vet är att allt regn vatten som typ rinner från taket osv åxå tard en vägen. VIlket då blir lika med ganska stora mängder vatten i bilen;)
Själv drar jag den genom databoxen Snyggast Å helt klart lättast på alla sätt å vis. skulle det vara något är det bara att fråga;)

Mvh O.Frankeståhl
Jespersson
18 januari 2010 · 206 Inlägg

oggy_swe skrev:

Jespersson skrev:

oggy_swe skrev:
ser bra ut. men måste säga avskyr stolarna tongue annars välldigt bra utgångobjekt smile lycka till. å dra nu INTE pluss kablen till slutsteget fel som alla med audi verkar göra.

Många säger me, och jag kan hålla med om att dom inte är de finaste att köpa. Men dom är underbart sköna, så dom stannar! smile

Jaså, hur brukar dom dra den då? smile

Många vill ju ej borra nått hål eller så. Men då finns det ju ett perfekt ställe tror dom. JO där wiren till huvlåset går. Mycket smart, du slipper borra Men det amn inte vet är att allt regn vatten som typ rinner från taket osv åxå tard en vägen. VIlket då blir lika med ganska stora mängder vatten i bilen;)
Själv drar jag den genom databoxen Snyggast Å helt klart lättast på alla sätt å vis. skulle det vara något är det bara att fråga;)

Ah, okej. smile Pratade med en kille och han sa att de redan fanns ett ställe att dra kabeln på någonstans på samma sida om ratten. Vet inte om han kanske menade huvlåset? Ska kika lite. smile HUr gör man för att dra den genom boxen då? smile

Ta vara på livet, man lever så kort och är död så jävla länge..
ezz4
18 januari 2010 · 313 Inlägg

rs4 front kanske? såg att du inte ville byta kj paket med rs e ju inte så utstickande....
s3 grill?
s3 vinge?
finns mkt skoj att göra big_smile
men de kostar att ligga på topp tongue

MOR åt gröt,FAR åt helvete!
Jespersson
18 januari 2010 · 206 Inlägg

ezz4 skrev:
rs4 front kanske? såg att du inte ville byta kj paket med rs e ju inte så utstickande....
s3 grill?
s3 vinge?
finns mkt skoj att göra big_smile
men de kostar att ligga på topp tongue

Ja, de gör ju de. hmm Men tack för bra tips! big_smile Blir ju jobb i sommar och då rullar de ju in lite. smile

Ta vara på livet, man lever så kort och är död så jävla länge..
oggy_swe utbildad klant
18 januari 2010 · 2 197 Inlägg

Jespersson skrev:

oggy_swe skrev:

Jespersson skrev:

Många säger me, och jag kan hålla med om att dom inte är de finaste att köpa. Men dom är underbart sköna, så dom stannar! smile

Jaså, hur brukar dom dra den då? smile

Många vill ju ej borra nått hål eller så. Men då finns det ju ett perfekt ställe tror dom. JO där wiren till huvlåset går. Mycket smart, du slipper borra Men det amn inte vet är att allt regn vatten som typ rinner från taket osv åxå tard en vägen. VIlket då blir lika med ganska stora mängder vatten i bilen;)
Själv drar jag den genom databoxen Snyggast Å helt klart lättast på alla sätt å vis. skulle det vara något är det bara att fråga;)

Ah, okej. smile Pratade med en kille och han sa att de redan fanns ett ställe att dra kabeln på någonstans på samma sida om ratten. Vet inte om han kanske menade huvlåset? Ska kika lite. smile HUr gör man för att dra den genom boxen då? smile

på bocen där den feta kablen går ut finns det massor med plattts för dra in mer kablar. DU fattar när du börjar titta. Skurva av locket på data boxen bara så ser du.

Mvh O.Frankeståhl
Boren
19 januari 2010 · 141 Inlägg

Bästa stället att dra kabeln till slutsteget är bakom handsfacket?. Det är redan ett hål där för inkoppling av kupévärmare. Om du inte redan har en sådan inkopplad finns möjlighet att använda denna genomgång för + kabeln. Bara skruva ner handsfacket?  så ser du vad jag menar. Har själv en precis likadan A3 så inget bs.
   Här har du länk till kitt med silikonslang.
http://www.do88.se/product.php?cPath=10 … cts_id=491
   Lycka till med bilen. Har du fler frågor så kanske jag kan hjälpa, skruvat ner halva bilen för montering av ljudanläggning så den biten kan jag!
/Johan

Jespersson
19 januari 2010 · 206 Inlägg

oggy_swe skrev:

Jespersson skrev:

oggy_swe skrev:

Många vill ju ej borra nått hål eller så. Men då finns det ju ett perfekt ställe tror dom. JO där wiren till huvlåset går. Mycket smart, du slipper borra Men det amn inte vet är att allt regn vatten som typ rinner från taket osv åxå tard en vägen. VIlket då blir lika med ganska stora mängder vatten i bilen;)
Själv drar jag den genom databoxen Snyggast Å helt klart lättast på alla sätt å vis. skulle det vara något är det bara att fråga;)

Ah, okej. smile Pratade med en kille och han sa att de redan fanns ett ställe att dra kabeln på någonstans på samma sida om ratten. Vet inte om han kanske menade huvlåset? Ska kika lite. smile HUr gör man för att dra den genom boxen då? smile

på bocen där den feta kablen går ut finns det massor med plattts för dra in mer kablar. DU fattar när du börjar titta. Skurva av locket på data boxen bara så ser du.

Jaha, då ska jag kika. smile Tack så mycket för hjälpen. smile

Ta vara på livet, man lever så kort och är död så jävla länge..
Jespersson
19 januari 2010 · 206 Inlägg

Boren skrev:
Bästa stället att dra kabeln till slutsteget är bakom handsfacket?. Det är redan ett hål där för inkoppling av kupévärmare. Om du inte redan har en sådan inkopplad finns möjlighet att använda denna genomgång för + kabeln. Bara skruva ner handsfacket?  så ser du vad jag menar. Har själv en precis likadan A3 så inget bs.
   Här har du länk till kitt med silikonslang.
http://www.do88.se/product.php?cPath=10 … cts_id=491
   Lycka till med bilen. Har du fler frågor så kanske jag kan hjälpa, skruvat ner halva bilen för montering av ljudanläggning så den biten kan jag!
/Johan

Är de mycket rivning på de sätt du beskriver eller är de mer när man gör de via databoxen? Vill helst riva så lite som möjligt.. De kommer ju inte bli någon utställningsbil så de är inte dödsnoga. smile

Ta vara på livet, man lever så kort och är död så jävla länge..
Boren
20 januari 2010 · 141 Inlägg

Jespersson  skrev:
Är de mycket rivning på de sätt du beskriver eller är de mer när man gör de via databoxen? Vill helst riva så lite som möjligt.. De kommer ju inte bli någon utställningsbil så de är inte dödsnoga.

Mycket å mycket vet jag inte. Du behöver skruva ur 10-15 skruv och sen är du framme. Jag tycker personligen inte att det är mycket jobb. Smidigt att skruva ihop igen sen. När jag trasslade på "ratt-sidan" så tycker jag det var krångligt att få ihop det igen. Vad det gäller i motorrummet sen så behövde man lossa lite på kupéfläktsfiltret lite för att få in armen. Det löser du garanterat utan problem!
Lycka till!
/johan

Jespersson
20 januari 2010 · 206 Inlägg

Boren skrev:

Jespersson  skrev:
Är de mycket rivning på de sätt du beskriver eller är de mer när man gör de via databoxen? Vill helst riva så lite som möjligt.. De kommer ju inte bli någon utställningsbil så de är inte dödsnoga.

Mycket å mycket vet jag inte. Du behöver skruva ur 10-15 skruv och sen är du framme. Jag tycker personligen inte att det är mycket jobb. Smidigt att skruva ihop igen sen. När jag trasslade på "ratt-sidan" så tycker jag det var krångligt att få ihop det igen. Vad det gäller i motorrummet sen så behövde man lossa lite på kupéfläktsfiltret lite för att få in armen. Det löser du garanterat utan problem!
Lycka till!
/johan

okay, jag får prova med de då. smile

Ta vara på livet, man lever så kort och är död så jävla länge..
oggy_swe utbildad klant
21 januari 2010 · 2 197 Inlägg

Skulle då hellre ta den via databoxen. har provat båda ställerna jag brukar dra plussen genom data boxen å sen under alla lister där å rakt in bagaget simpelt Ta ut baksätet å allt bara. sen dara du remote å lågnivår på andra sidan Audi är välldig lätta ta is är innuti listera är bara dra uppåt men dra med förstånd:P

Mvh O.Frankeståhl
Jespersson
24 januari 2010 · 206 Inlägg

Har varit lite glest i denna tråd i veckan men nu kommer de en liten update. smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/134258/845020_fgmrjv.jpg
smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/134258/845025_2tkccr.jpg
Hyffsat. smile Får se hur det blir när de är mörkt. smile Förbannat skitig bak. x)


https://www1.garaget.org/gallery/archive/134258/845030_r0gwwv.jpg
Nytt och gammalt. big_smile Blev mycket bra. wink

Ta vara på livet, man lever så kort och är död så jävla länge..
oggy_swe utbildad klant
24 januari 2010 · 2 197 Inlägg

Gott sånna där små saker gör mycket skillnad

Mvh O.Frankeståhl
Jespersson
24 januari 2010 · 206 Inlägg

oggy_swe skrev:
Gott sånna där små saker gör mycket skillnad

Ja, de gör de. smile Men man får inte ha stora händer om man ska byta positionslampor på denna bil..

Ta vara på livet, man lever så kort och är död så jävla länge..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang