Frågor angående Orion hcca 15"

vinalkis
18 januari 2010 · 81 Inlägg

Jag har beställt en sån från en affär i England och får den på fredag och jag skulle vilja veta om mina steg orkar med den. Jag har två stycken Muttant xxx monoblock. Sen får jag med nån slags lådritning men jag skulle gärna vilja veta vad ni kört för volym till eran bas samt om det ska vara rund eller fyrkantig port och även längd på porten. Den ska sitta i en bmw 323 touring. Basen  har dubbla 2ohm spollar.

attityds_problem
19 januari 2010 · 199 Inlägg

vinalkis skrev:
Jag har beställt en sån från en affär i England och får den på fredag och jag skulle vilja veta om mina steg orkar med den. Jag har två stycken Muttant xxx monoblock. Sen får jag med nån slags lådritning men jag skulle gärna vilja veta vad ni kört för volym till eran bas samt om det ska vara rund eller fyrkantig port och även längd på porten. Den ska sitta i en bmw 323 touring. Basen  har dubbla 2ohm spollar.

vad tråkigt att den har dubbla 2ohm för när du linkar stegen är dom stabila i 2ohm .

andreas_gbg_
19 januari 2010 · 1 634 Inlägg

Går väl att köra ett steg per spole om man bara mäter så stegen står exakt lika?

Numera Saab 9-5 Aero -00
attityds_problem
19 januari 2010 · 199 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:
Går väl att köra ett steg per spole om man bara mäter så stegen står exakt lika?

men varje steg är ju stabila i 1ohm , så när du linkar ihop dom så är det 2ohm, vilket skulle leda till att om han kör varje steg på 1 spole så blir det 2ohm per steg, så är det samma sak som att linka stegen och köra "det" i 4ohm, då ger de ut ca 2kw, skulle han haft 4+4 ohm spolar så hade han kopplat det i 2ohm och fått 3kw ++ sen så slipper han mäta stegen så det står exakt lika när man linkar wink

vinalkis
19 januari 2010 · 81 Inlägg

Okay men nog kommer dom väl orka driva basen alla fall? Vad tror ni om storlek på lådan till den basen då samt vilken sorts port och storlek?

Tokken Team dBakuten
19 januari 2010 · 3 453 Inlägg

vinalkis skrev:
Vad tror ni om storlek på lådan till den basen då samt vilken sorts port och storlek?

va inte så slapp.. kolla orions hemsida efter lådstorlek. wink

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
vinalkis
19 januari 2010 · 81 Inlägg

Tokken skrev:

vinalkis skrev:
Vad tror ni om storlek på lådan till den basen då samt vilken sorts port och storlek?

va inte så slapp.. kolla orions hemsida efter lådstorlek. wink

Får titta runt lite där. men allt står ju i engelska mått där väl?
Får hoppas nån vänlig människa kan hjälpa mig här senare annars

Drönirettab
19 januari 2010 · 21 761 Inlägg

1 tum (" eller inch) är 2,54 cm
1 kubikfot (ft3 eller cubicfeet) är ca 28,317 liter.

dbakuten TEAM dBAkuten
19 januari 2010 · 865 Inlägg

Fråga butiken där du köpte basen de borde kunna sin sak.

Det är inte basen som låter utan det är lådan som gör att basen låter.

MVH//Björn

Chevrolet Astro "dBAkuten" (1997)
BJonsson
19 januari 2010 · 4 074 Inlägg

Intressant tråd...
Frågade Drönirettab om samma sak härom dagen angående 15.2!
Såg att du hade beställt din från England. Hade du köpt den i Sverige så hade dom nog kunnat räkna ut låda åt dig. smile jag har bytt åt mig min så... Hur som helst,jag ska prova min i 125l med 2 6" portar längd vet jag inte än.
Återkommer om det blev bra..

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
Frissan
19 januari 2010 · 4 693 Inlägg

dbakuten skrev:
Fråga butiken där du köpte basen de borde kunna sin sak.

Det är inte basen som låter utan det är lådan som gör att basen låter.

MVH//Björn

Fast basen låter också roll

Booyakasha!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang