Trimma Opel Corsa 1.4?

MattiasH
26 januari 2010 · 1 291 Inlägg

megastreetracer skrev:
vi har slängt på en turbo på en bil från 1989 och sedan bytt bromsarna o lite sånt sen åkte vi o regbesiktigade den vilket inte är ett " jäkla problem" sen var de bara o tuta o köra! har bara gjort de en gång men då gick de iaf!

Grattis, ni fick en blind besiktningsman!
Turbokonvertering är inget som ska gå, oavsett hur seriöst man gör det så ja, det är ett "jäkla problem"

Simone_
26 januari 2010 · 16 Inlägg

MilleN skrev:
Är det inte en extremt speciell och påkostad Corsa så tycker jag nog det känns bäst att köpa en Corsa GSi istället. Du slipper massa jobb och får en snyggare bil på köpet. Finns bättre bilar att trimma smile

Tack för tipset big_smile

101CRX
27 januari 2010 · 238 Inlägg

Simone_ skrev:

mats757 skrev:
Det finns 16v motorer på 1,4 liter som passar direkt i Corsan. Den är på 90 hk redan från början.
Porta topp, se över matchning på insug, bygg ett extraktorgren rör så har du både en billig och hyfsat stark bil.

Kolla bildelsbasen. Billigt!

Då är det knappast någon som klagar på Bilprovningen heller.

Mats

Åh, bra idé! big_smile
Tack för tipset, blir nog antagligen kanske att regga om den med ny motor? smile

enklaste sättet är faktiskt att byta bil till ex en gsi big_smile

då slipper ni en massa problem ..

visst det lockar men uj uj uj vad strul det kan bli ..

alexbenhard Hemlig Agent
27 januari 2010 · 1 115 Inlägg

megastreetracer skrev:
vi har slängt på en turbo på en bil från 1989 och sedan bytt bromsarna o lite sånt sen åkte vi o regbesiktigade den vilket inte är ett " jäkla problem" sen var de bara o tuta o köra! har bara gjort de en gång men då gick de iaf!

Vad var det för bil?

Vad för motor?

Vad för bromsar?

EDIT: Till TS köp en Kadett GSi 16v istället för att trimma så får du en pigg, pålitlig och bränslesnål bil.

MVH. Alex

Senast redigerat av alexbenhard (27 januari 2010)

megastreetracer
27 januari 2010 · 283 Inlägg

en volvo 740 som besiktningen gått ut på som vi skulle haft o köra på isen me så slängde på turbo o intercoler o grejer, motorn va en vanlig b230f, toppen va en 531 mm.. sen tyckte vi att de kunde va kul o ha den på vägarna så satte på bromsar från eb 740 turbo eller om de va från en 16 ventilare, minns inte riktigt. Min kompis körde upp o skulle besiktiga den men gick inte eftersom va hade byggt om, så dom sa att vi behövde reg besiktiga den, ny tid o ny besiktning.. Klart! de är min erfarenhet av detta, o de gick faktiskt utan några problem.. men jag har ingen aning om va regler o lagar säger så ni har säkert rätt där smile

...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang